Truffel Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Wow Nance, Toppie hoor een half jaar alweer. Hou het droog meis Wij nemen de eerste niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 3 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 3 augustus 2012 Inderdaad Dinah, hier helemaal! Welkom Nien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 4 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2012 hahaha..die Nien!!! ik heb het lef gehad om me ook aan te melden...en ik weet zeker dat het gaat lukken. want zoals er hier vaak word gezegd: ik Moet niet meer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 5 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2012 JAARPACT Zondag 5 augustus 2012 [24 deelnemers] 24 jaar 18-02-1988 Niwi 04 Jaar 25-11-2007 Soothe 03 Jaar 05-02-2009 Meiske 31 MAANDEN 03 Jaar 24-02-2009 Dhen 02 Jaar 25-12-2009 Bolletje 01 Jaar 18-10-2010 Desi 01 Jaar 10-01-2011 Snoepje 01 Jaar 09-02-2011 Myriam7 01 Jaar 29-03-2011 Sowhat 01 Jaar 16-04-2011 Jan1000 11 mnd 25-08-2011 Steunbeertje 10 mnd 10-09-2011 Gwen 07 mnd 18-10-2011 An 08 mnd 14-11-2011 Shahire 08 mnd 28-11-2011 Dinah 07 mnd 31-12-2011 Susana 06 mnd 03-02-2012 Nancy 04 mnd 27-03-2012 Fofies 03 mnd 06-04-2012 Emmaroos Vier Maandenbijna 04 mnd 02-04-2012 Marc 04 mnd 11-03-2012 Fourchan 02 mnd 01-06-2012 Tine 01 mnd 15-06-2012 Lenie 00 mnd 30-07-2012 Nien quote> quote> quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2012 Meiske:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 5 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2012 Meiske, gefeliciteerd! Jee, je gaat ook richting DRIE jaar. (net als ladyjane hierboven me) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 5 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2012 Meiske, gefeliciteerd!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 5 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 5 augustus 2012 Meiske (geen woorden voor, 31 maanden, geweldig) en EmmaRoos jij alvast voor morgen 4 maanden alweer, superrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 Helemaal mee eens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 EmmaRoos, helemaal super vandaag 4 maanden droog :present: vanaf hier een knuffel voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 EmmaRoos, vier maanden! Dat is eenderde jaar. Op Goede Vrijdag gebeurde het. Geweldig, wat is het mooi nuchter in het leven te kunnen staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 Dank jullie wel voor de felicitaties. 4 maanden, geweldig he? En wat ben ik er blij mee. Wat ben ik veranderd in die 4 maanden, doe heel veel dingen, vind me dan heel stoer dat ik het allemaal maar doe. Mijn brein neemt zoveel meer op en ik kan over veel dingen meepraten, gewoon omdat ik het nu opneem. Ik kan alleen niet zeggen hoe het komt dat de knop om is, ik zou anderen hier op het forum zo graag vertellen, zo moet je dat doen maar helaas. Ik weet niet hoe ik het heb gedaan maar de knop is om. Wat een geluk en wat een blijdschap ook bij mijn man en kinderen. Ik blijf echter allert hoor want drank is verradelijk, zomaar ineens overvalt je de gedachte: ik zou wel een borrel willen. Gelukkig kun je dan met je zelf in discussie gaan en zeggen, niet doen, het wordt er alleen maar erger van en je bent weer terug bij af, met alle gevolgen van dien. Maar nu ben ik alleen maar blij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 Nancy, van harte gefeliciteerd met je half jaar!!! Geweldig gewoon. En Jane met je 3 jaar, je bent een kanjer!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 Emma, ook hier nog even de felies van mij, en natuurlijk ook voor Meiske!!!!!!!!!!!!!! Daar zeg je wat Emma, ook ik kan niet uitleggen hoe nu ineens die knop om is, na 15 jaar (!) proberen te stoppen of te minderen. Weet wel dat dit forum enorm geholpen heeft en misschien ook wel de knop voor mij was...Zoveel herkenbare verhalen, niet meer het gevoel te hebben hierin alleen te staan en ook niet meer het idee hebbende de enige te zijn! Maar oh, wat ben ik er blij mee. We gaan er weer voor met z'n allen, ook al zullen die moeilijke momenten nog wel even blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 Er was eens een vrouw uit het noorden die wilde voor drank desnoods moorden; ze viel en stond op en om ging die knop ze schrijft hier nog steeds wijze woorden Emma:musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 6 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 6 augustus 2012 Emma van harte Goed dat je eindelijk de vicieuze cirkel heb weten te doorbreken. Complimenten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 7 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2012 En morgen komt Kwispel........nog even wachten dus........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 7 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2012 Mag ik meedoen met het jaarpact Jan1000? Ik ben officieel gestopt op 1 September 2001. En nadien geen drup meer gedronken, wat me goed bevalt. Ik vier iedere dag mijn nuchter leven. ADB Groet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2012 Rudy hoi. Je mag niet meedoen. Te lang droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 7 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2012 ADB Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 7 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2012 Tellen doe ik niet zoveel, het gaat zoals het gaat maar.... soms denk ik dan toch terug. Stel bij mijn vorige stop (ook ongeveer een jaar, niet precies bijgehouden) was er een jaarpact geweest .... Wie weet had ik dan nu toch ergens tussen Soothe en Meiske gestaan. En, doordat ik nu toch aan het tellen ben, kom ik er achter dat ik zojuist aan dag 100 begonnen ben. Lijkt me een goed moment voor een nieuw streven dus... als jullie het goed vinden, wil ik me graag aansluiten bij het jaarpact. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 7 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2012 @Dylan Ik had ook niks met dat tellen, maar nu vind ik het juist heel belangrijk. Komt denk ik doordat de tijd voor mijn gevoel snel gaat. Ik had het ergens bij een half jaar dat ik me er heel bewust van werd. Dat half jaar wilde ik perse in een jaar omzetten. Wat ik na 25 augustus voor doel ga stellen weet ik nog niet. Wel weet ik dat tellen me helpt, ik kijk ergens naar uit en dat maakt het voor mij makkelijker de moeilijke momenten te overwinnen. Ik ga mijn droge tijd niet verzuipen, vind ik zonde ik wil gewoon niet opnieuw beginnen met dat stomme tellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Het wordt steeds mooier op het jaarpact! Dag per dag rijgen we weken en maanden aan elkaar. Vandaag voegt Kwispel zich ook bij ons. Welkom ook Rudy en Dylan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Welkom bij de club, Rudy, Dylan en Kwispel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 8 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2012 Soothe droogstoppel:D Voor ik het vergeet, Anna van harte gefeliciteerd met het aantal jaren nuchterheid. Soothe jij ook gefeliciteerd. Zie elkaar graag en heb het goed samen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden