Yvonne Geplaatst gisteren om 09:23 Rapport Geplaatst gisteren om 09:23 14 minuten geleden zei Musashi: Wat ik zelf eigenlijk het mafst vind aan AI is het besef dat intelligentie eigenlijk helemaal niet objectief (wat ik zou verwachten) is maar heel subjectief. Hij/zij/het past zich aan aan de vraagsteller en je krijgt dus altijd het antwoord dat je zelf het liefste hoort. Dat klopt toch niet echt, AI maakt fouten, dat is inderdaad waar, maar AI geeft niet het antwoord wat jij graag zou krijgen. Bijvoorbeeld: Etty reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden @Yvonne ik denk dat ik het op een andere manier bedoel. Het onthoudt wel je eerdere vragen en thema’s en zal zijn antwoorden ook in die richting aanpassen en formuleren. Het antwoord wordt gevormd binnen jouw context en referentiekader. Zo word je precies steeds bevestigd in je eigen verhaal. Ik heb het dan ook wel meer over chat gpt, daar valt het me echt op. Ik weet niet hoezeer dat met Google AI doorwerkt. Maar ik weet wel dat een Chinees met Chinese AI in China waarschijnlijk wel een heel ander antwoord zou krijgen dan jij nu op dezelfde vraag. Als voorbeeld hè. Het blijven AI-modellen. Net zoals bij social media waar je ook steeds berichten voorgeschoteld krijgt die aanleunen bij je voorkeuren die ze kennen en weten. Het is niet dat dat allemaal niet ‘waar’ is maar je krijgt zo wel een bepaalde gekleurde werkelijkheid voorgeschoteld die in jouw kraam past. Ik hoop dat ik het zo wat goed heb kunnen verwoorden. Excuses als dit allemaal een beetje doorgedramd is. Ik hou er nu ook over op. Want ik heb zin in andere dingen dan praten over AI. 😅
Mariposa Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden 2 uur geleden zei Amalia: Beide AI-antwoorden zijn uiteraard correct. Door de miljoenen jaren heen zijn er steeds klimaatfluctuaties geweest, hele continenten verplaatsen zich, de aarde heeft zelfs ooit als een grote sneeuwbal door de ruimte gevlogen, maar de huidige opwarming vindt plaats in ongekend hoog tempo. We worden gekookt als kikkers in een emmer: eerst hebben ze nog niks in de gaten, er zitten er zelfs tussen die het misschien wel aangenaam vinden, maar uiteindelijk zijn ze allemaal dood en gaar. Lekker, kikkerbilletjes 😉
Hadocque Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Het is allemaal gelul in de ruimte.
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 18 uur geleden zei Musashi: Ja, de natuur zal zich wel aanpassen. Heeft het altijd gedaan. Maar of de mens dat zal kunnen, is nog maar de vraag. En tegen welke prijs. Een aantal mensen wel, en een hoop mensen niet, zoals gewoonlijk. De rijken wel, de armen niet. Hoeveel belastingen moeten de nederlanders betalen om alle dijken een meter (of 2?) te verhogen? Alleen dat al is een leuke som 😁 Dat krijg je als je ineens (in een eeuw) voor miljoenen jaren aan plantaardige en dierlijke resten opfikt. Hoe zou het GEEN effekt kunnen hebben? 😁 lady jane, Mormel en Rosee reageerden hierop 3
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 53 minuten geleden zei bumperjim: En tegen welke prijs. Een aantal mensen wel, en een hoop mensen niet, zoals gewoonlijk. De rijken wel, de armen niet. Hoeveel belastingen moeten de nederlanders betalen om alle dijken een meter (of 2?) te verhogen? Alleen dat al is een leuke som 😁 Dat krijg je als je ineens (in een eeuw) voor miljoenen jaren aan plantaardige en dierlijke resten opfikt. Hoe zou het GEEN effekt kunnen hebben? 😁 Ik heb de ontkenners van de klimaatopwarming nooit goed begrepen. Stel dat we een hele resem groene maatregelen invoeren en met zijn allen minder verbruiken en consumeren maar achteraf blijkt dat er geen klimaatopwarming is, wat is dan het ergste dat gebeurd is: we hebben minder beslag gelegd op de planeet en hebben een schoner milieu. Maar als we niets doen en de klimaatopwarming is reëel wat is dan de uitkomst? bumperjim reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden En de mensen die ontkennen dat de huidige klimaatveranderingen ontstaan door toedoen van de mens leven niet meer tegen de tijd dat het echt onhoudbaar is. En onze kinderen zitten ermee opgezadeld.
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Als ze nou alleen zichzelf er nog mee hadden zou het nog tot daaraantoe zijn.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Blijf maar gewoon open staan en volg je eigen gevoel zou ik zeggen, ik heb al lang geleden geleerd dat je wappies niet overtuigt van jouw waarheid, de hunne wordt er alleen maar door versterkt. Andersom trouwens ook. Ik blijf bij mijn waarheid en leef daarnaar.
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het kan straks 70 graden worden dan blijven ze nog doorrijden en -vliegen, het maakt niemand wat uit 🤣 Ik moet voor mn werk naar NL, dan ga ik dus met de trein. Beetje zinloos want dat vliegtuig dat vliegt ook wel zonder mij, maar toch voor het principe.
Mariposa Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Geplaatst 50 minuten geleden Koop jij ook dingen die gemaakt zijn zonder dat daar olie als grondstof voor gebruikt wordt? Ik noem even een dwarsstraat. Want als we dát allemaal zouden doen, dus echt serieus bezig zijn met het milieu (en dan bedoel ik ook de gehele bevolking van deze aardkloot) dan gaat het wat uitmaken. (Gelukkig hebben we de heren en dames van de klimaattop, die geven het goede voorbeeld) Ik vlieg ook nauwelijks en ja autorijden moet, anders heb ik geen werk (en nee, OV gaat serieus niet werken voor wat ik doe). Ik heb geen airco, ik heb 34 zonnepanelen, doe aan afvalscheiding, haal mijn voeding lokaal maar individueel kunnen we niets uithalen.
bumperjim Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Geplaatst 29 minuten geleden (bewerkt) Ik ben zeker niet perfekt, die pretentie heb ik niet. Het is gewoon heel lastig om alle fossiele produkten te vermijden. Ik heb 6 jaar geleden een tweedehands stekkerhybride gekocht om elektrisch naar mn werk te kunnen. Nou begint de hybride accu op zn tandvlees te lopen. Dan is het dus ofwel de auto naar de sloop, maar dat is doodzonde want het ding is verder nog prima (10 jaar oud), of een nieuwe accu, maar dan zit je denk ik op tienduizend euro en dat is de auto niet eens meer waard. En je krijgt hem niet verkocht met een volkomen gare hybride accu. Voor het milieu is het beter om alleen de accu te vervangen dan de hele auto. Maar ja het is wel een bak geld 🥵 Zo is het helaas steeds met de energietransitie. Het is een rijkeluishobby 😁 Ik kan ook op de fiets maar als het 38 graden is dan kom ik over als een zwetend rund, das ook weer zo wat 😐 24 minuten geleden bewerkt door bumperjim
Mariposa Geplaatst 22 minuten geleden Rapport Geplaatst 22 minuten geleden Elektrisch rijden of niet, het heeft allemaal impact. Ook de accu produceren geeft enorm veel CO2 uitstoot. (Door de uitstoot tijdens het produceren van een accu is de milieu-impact van een nieuwe elektrische auto in de showroom groter dan die van een brandstofauto. Doordat de elektrische auto per gereden km minder CO2 uitstoot, loopt hij deze achterstand bestaat in en komt er een kantelpunt, aldus Google). Dat is wat ik bedoel. We doen er allemaal aan mee.
bumperjim Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Geplaatst 14 minuten geleden Je kan ook de auto helemaal weg doen en dan gewoon jezelf redden met fiets en bus en trein en taxi. Een soort studentenleven heb je dan. Ik voel me niet zo gemotiveerd om dat te doen maar ik zie wel sommige mensen lady jane reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden Vanwege het werk dat ik doe lukt dat dus niet. Ik moet overal en nergens naartoe en heb veel spullen mee te sjouwen. Maar als het zou kunnen zou ik het misschien wel doen, of liefst op de fiets (maar die moet ook gemaakt worden en dat heeft dus ook impact op het milieu, dus het liefst lopend gaan, tja en zo kunnen we nog wel even doorgaan).
Musashi Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Geplaatst 8 minuten geleden Tja en dan die zonnepanelen, dat is dan ook weer een hele discussie op zich. Ook allemaal niet zo milieuvriendelijk als ze ons ooit hebben willen verkopen (om van die subsidies waar ze mee rondstrooiden nog maar te zwijgen. In Japan is het blijkbaar ook een heel schandaal geweest waar corrupte politici maar al te graag privé gelden ontvingen ter promotie daarvan. Toen het allemaal uitkwam, was het ook direct gedaan met zonnepanelen daar.) Ik denk dat niemand nog goed weet wat er allemaal van te vinden. De (des)informatie is allemaal zo groot dat niemand er nog wijs uit geraakt. Het enige waar ik wel helemaal achter sta is consuminderen, op alle gebied. We denken dat meer en meer en meer ons steeds gelukkiger zal maken maar daar geloof ik niet in. Niet alle focus leggen op het externe materialisme maar streven naar innerlijke rust en eenvoud, dat zou ons allemaal ten goede komen, niet alleen de aarde maar zeker wij ook als mens. Hallelujah! 😃😇
Rosee Geplaatst 5 minuten geleden Rapport Geplaatst 5 minuten geleden @Mariposaje bent het er dus wel over eens dat de huidige klimaatveranderingen door menselijk toedoen wordt veroorzaakt? Aangezien je schrijft dat we hier allemaal aan meedoen?
Mariposa Geplaatst 4 minuten geleden Rapport Geplaatst 4 minuten geleden Zonnepanelen ja, ook zoiets. Je doet je best maar nu ineens ben je weer slecht bezig op dat gebied. We hebben heel veel groen in de tuin, dat dan weer wel. Consuminderen is altijd een goed idee. En ook zoveel mogelijk tweedehands spullen kopen als je iets nodig hebt.
Mariposa Geplaatst 3 minuten geleden Rapport Geplaatst 3 minuten geleden Zojuist zei Rosee: @Mariposaje bent het er dus wel over eens dat de huidige klimaatveranderingen door menselijk toedoen wordt veroorzaakt? Aangezien je schrijft dat we hier allemaal aan meedoen? Ik heb nooit gezegd van niet. Ik heb enkel gezegd dat klimaatverandering van alle tijden is. De rest is voor mij verzonnen.
Rosee Geplaatst 2 minuten geleden Rapport Geplaatst 2 minuten geleden Ah oké dan heb ik je verkeerd begrepen.
Mariposa Geplaatst zojuist Rapport Geplaatst zojuist Geen probleem, ik ben eraan gewend dat ik als wappie wordt uitgescholden. Als je eenmaal die status hebt dan kom je er moeilijk van af.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden