Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei Musashi: Wat ik zelf eigenlijk het mafst vind aan AI is het besef dat intelligentie eigenlijk helemaal niet objectief (wat ik zou verwachten) is maar heel subjectief. Hij/zij/het past zich aan aan de vraagsteller en je krijgt dus altijd het antwoord dat je zelf het liefste hoort. Dat klopt toch niet echt, AI maakt fouten, dat is inderdaad waar, maar AI geeft niet het antwoord wat jij graag zou krijgen. Bijvoorbeeld: Etty reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Yvonne ik denk dat ik het op een andere manier bedoel. Het onthoudt wel je eerdere vragen en thema’s en zal zijn antwoorden ook in die richting aanpassen en formuleren. Het antwoord wordt gevormd binnen jouw context en referentiekader. Zo word je precies steeds bevestigd in je eigen verhaal. Ik heb het dan ook wel meer over chat gpt, daar valt het me echt op. Ik weet niet hoezeer dat met Google AI doorwerkt. Maar ik weet wel dat een Chinees met Chinese AI in China waarschijnlijk wel een heel ander antwoord zou krijgen dan jij nu op dezelfde vraag. Als voorbeeld hè. Het blijven AI-modellen. Net zoals bij social media waar je ook steeds berichten voorgeschoteld krijgt die aanleunen bij je voorkeuren die ze kennen en weten. Het is niet dat dat allemaal niet ‘waar’ is maar je krijgt zo wel een bepaalde gekleurde werkelijkheid voorgeschoteld die in jouw kraam past. Ik hoop dat ik het zo wat goed heb kunnen verwoorden. Excuses als dit allemaal een beetje doorgedramd is. Ik hou er nu ook over op. Want ik heb zin in andere dingen dan praten over AI. 😅
Mariposa Geplaatst 39 minuten geleden Rapport Geplaatst 39 minuten geleden 2 uur geleden zei Amalia: Beide AI-antwoorden zijn uiteraard correct. Door de miljoenen jaren heen zijn er steeds klimaatfluctuaties geweest, hele continenten verplaatsen zich, de aarde heeft zelfs ooit als een grote sneeuwbal door de ruimte gevlogen, maar de huidige opwarming vindt plaats in ongekend hoog tempo. We worden gekookt als kikkers in een emmer: eerst hebben ze nog niks in de gaten, er zitten er zelfs tussen die het misschien wel aangenaam vinden, maar uiteindelijk zijn ze allemaal dood en gaar. Lekker, kikkerbilletjes 😉
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden