Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen, al ruim 30 jaar drink ik vaak en veel te veel. Ik moet altijd maar meer hebben en doorgaan. Sinds een half jaar heb ik een hele leuke vriend maar mijn relatie staat nu op het spel. Hij is het zat, hij is mijn dronken gedrag zat, doordeweeks drinken, in de middag, de hoeveelheden. Ook mijn lichaam kan er niet meer tegen, ik heb allerlei klachten en ben vaak ontzettend ziek. Ik heb een tijdje Antabus gebruikt en dat hielp goed, alleen mijn leverwaarden zijn niet goed meer en Antabus is ook niet zo goed voor je lever. 

Soms weet ik het even allemaal niet meer. Ik wil zo graag stoppen maar verleidingen zijn overal en ik vind het ontzettend moeilijk. Ik weet dat crowding goed kan helpen bij mij; dus allerlei activiteiten bedenken die ik kan doen ipv drinken. Maar ja, ik moet mezelf motiveren... Goed, misschien kan ik hier wat hulp of inspiratie vinden. 

Bedankt en fijne dag allemaal!

Geplaatst

Tsja Velina, dat is nogal wat alles bij elkaar. 
Ja, Antabus kan schadelijk voor jouw lever zijn als er al schade aan de lever is vastgesteld. 
Alcohol geeft nóg meer schade, maar dat heb je zelf al ondervonden. 
Dus stoppen is de enige optie. 
Kun je met jouw vriend overleggen hoe hij jou kan helpen bij het stoppen en gestopt blijven? 
Ik weet dat sommigen zichzelf niet vertrouwen in de supermarkt, als dat bij jou zo is, misschien wil hij boodschappen voor jou doen? 
Of jouw boodschappen thuis laten bezorgen? 
En inderdaad: afleiding zoeken: maak lange wandelingen, zoek een hobby waarbij je met jouw handen bezig bent, poets je tanden als je erge trek krijgt. 
Zoek professionele hulp, als het al zo heftig is dat je er vaak ziek van wordt/bent en dan toch doorgaat.... is verzoek tot opname dan een optie? 
Wat is de relatie met jouw vriend je waard? 
En ook: wat ben je zelf voor jezelf waard? 
Gun jezelf een andere invulling... 
Stop met drinken, daar begint het mee. 
Hele simpele hulpjes die ik in de loop van de jaren hier las waren: 
Als je heel erge trek hebt en (eigenlijk) niet wilt drinken: zet een eierwekker op 1 uur.... tot dan drink je niet. Zet hem daarna weer op 1 uur.... en zo door. 
Ga je tanden poetsen bij erge trek, het helpt veel mensen. 
Ga naar buiten bij trek, zonder portemonnee of pinpas en wandel een heel eind (of ga fietsen) 
Zoek alcoholvrije drankjes op die je ook lekker vindt of kan vinden. 
Ga eens op zoek naar lekkere bijzondere theesoorten. 
En heb je trek, heb je het moeilijk, meld je dan hier op het forum, vaak is er wel iemand aanwezig die even met jou kan praten... 
We hebben een Dagdraad die elke dag opnieuw wordt opgestart, daar kun je met van alles terecht, zeker ook met enorme trek. 
Maar sowieso: welkom hier... 

Geplaatst

Hoi @Velina, je zegt dat je niet meer kunt, het goede nieuws is: je hoeft ook niet meer! Echt waar, het kan, je kan er vanaf, het is velen gelukt en jij kan het ook. Als je een ferme beslissing neemt, hoeft het niet eens een grote strijd te zijn. Maak een duidelijke keuze en geniet van de opluchting en de vrijheid. Zoek hulp als dat nodig is maar neem gewoon nooit meer die eerste.

Succes!

Geplaatst

Welkom Velina.
Ik lees eigenlijk niet echt de wil om te stoppen, meer wat het drinken je nu kost.
Mocht die wil en motivatie er wel zijn, dan heb je aan het stuk van Yvonne een
hele goede handleiding om aan de slag te gaan.
Het is hier idd velen gelukt, dus waarom jou niet? Verleiding kun je leren weerstaan
en alles wat ervoor terug komt is zeer zeker de moeite waard. En dan jij ook weer!:rose:

Geplaatst
3 uur geleden zei Yvonne:

Tsja Velina, dat is nogal wat alles bij elkaar. 
Ja, Antabus kan schadelijk voor jouw lever zijn als er al schade aan de lever is vastgesteld. 
Alcohol geeft nóg meer schade, maar dat heb je zelf al ondervonden. 
Dus stoppen is de enige optie. 
Kun je met jouw vriend overleggen hoe hij jou kan helpen bij het stoppen en gestopt blijven? 
Ik weet dat sommigen zichzelf niet vertrouwen in de supermarkt, als dat bij jou zo is, misschien wil hij boodschappen voor jou doen? 
Of jouw boodschappen thuis laten bezorgen? 
En inderdaad: afleiding zoeken: maak lange wandelingen, zoek een hobby waarbij je met jouw handen bezig bent, poets je tanden als je erge trek krijgt. 
Zoek professionele hulp, als het al zo heftig is dat je er vaak ziek van wordt/bent en dan toch doorgaat.... is verzoek tot opname dan een optie? 
Wat is de relatie met jouw vriend je waard? 
En ook: wat ben je zelf voor jezelf waard? 
Gun jezelf een andere invulling... 
Stop met drinken, daar begint het mee. 
Hele simpele hulpjes die ik in de loop van de jaren hier las waren: 
Als je heel erge trek hebt en (eigenlijk) niet wilt drinken: zet een eierwekker op 1 uur.... tot dan drink je niet. Zet hem daarna weer op 1 uur.... en zo door. 
Ga je tanden poetsen bij erge trek, het helpt veel mensen. 
Ga naar buiten bij trek, zonder portemonnee of pinpas en wandel een heel eind (of ga fietsen) 
Zoek alcoholvrije drankjes op die je ook lekker vindt of kan vinden. 
Ga eens op zoek naar lekkere bijzondere theesoorten. 
En heb je trek, heb je het moeilijk, meld je dan hier op het forum, vaak is er wel iemand aanwezig die even met jou kan praten... 
We hebben een Dagdraad die elke dag opnieuw wordt opgestart, daar kun je met van alles terecht, zeker ook met enorme trek. 
Maar sowieso: welkom hier... 

Dankjewel voor je tips Yvonne. Na recent onderzoek blijkt dat mijn leverwaarden te hoog zijn, dan wil ik voorzichtig met Antabus zijn. Mijn vriend wil mij best helpen maar hij houdt van een drankje (met mate) en zou het liefst willen dat ik af en toe gezellig een wijntje mee kan drinken. Ik wil nu wel even proberen een tijdje te stoppen zodat mijn lichaam zich kan herstellen.. Opname heb ik weleens gehad, dat past op dit moment niet in mijn leven. Ik probeer me te richten op gezonde dingen, gezond eten en drinken. Als ik me beter voel weer wat gaan sporten. Ik ben nu een wrak, sleep me door de dag heen, voel me ziek zwak en misselijk, gigantische hoofdpijnen, buikpijn, opgezette handen en voeten. Ik slaap slecht, ben om de haverklap wakker. Zo kan ik echt niet doorgaan.

Ik zal eens kijken naar Dagraad. Het is fijn om af en toe eens met iemand te sparren..

Geplaatst

Heb je voor de moment begeleiding van een arts of psychiater? Voor af te kikken kan die medicatie voorschrijven. Medicatie zoals Traxene, dat kreeg ik toch. Voor een beperkte tijd, ook vitamines. 

Geplaatst

Welkom hier @Velina. Het klinkt als een uitstekend moment om te stoppen. Ja, dat is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Maar als je het heel vaak zegt ga je het op gegeven moment zelf geloven. En nog even later ook doen. Hier blijven schrijven en lezen is voor heel veel mensen voor jou hierbij een belangrijke hulp geweest. Blijf actief. Wankelen, omvallen, tobben, twijfelen, wanhopen hoort er allemaal bij. Maar wat je echt wilt gaat je lukken. Alleen niet vanzelf. Succes.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...