Marjolijn Geplaatst 2 mei Auteur Rapport Geplaatst 2 mei Maarrrrrr... ik tik wel de drie weken aan vandaag. Dat dan weer wel. Het begint er een beetje op te lijken. Nu weer poosje horizontaal.
Marjolijn Geplaatst 2 mei Auteur Rapport Geplaatst 2 mei (bewerkt) Weer iets belangriks geleerd vanavond over het av- pad. Enorme craving had ik. Zakt nu. En ik zie nu dat craving steeds komt als ik het door de chronische ziekte ook moeilijk heb. Pijn speelt daarbij een heel heel heel erg grote rol. Niet een of ander lullig pijntje. Maar de pijn die allesoverheersend en niet te mijden is . Waarbij ik letterlijk zo'n dag vrijwel niks meer kan. En alcohol is helaas een fantastische pijnstiller . Vele malen effectiever dan allerlei medicinale pijnstilling als morfine, oxycodon etc etc. Hoevaak heb ik alcohol in mijn leven wel niet ingezet? En aan drank is altijd te komen. Ik denk dat vrijwel iedereen hier dat wel weet. Dus eigenlijk moet ik vandaag blij zijn dat dat patroon nu volledig duidelijk is. 😑 Ik snap nu ook meer en meer mijn huisarts die eens zei dat ik misschien maar eens moet aanvaarden dat ik niet ( meer) zonder zware pijnstilling kan. Ik gooi dit berichtje ook op mijn draadje .om niet te vergeten. Dat laatste lukt me nu niet. Krijg ik steeds een ander bericht. 2 minuten geleden bewerkt door Marjolijn Laatste zin erbij 2 mei bewerkt door Marjolijn Overzetten lukte dus toch :) Quinn reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 3 mei Rapport Geplaatst 3 mei En vandaag dus 3 weken en 1 dag.... mooi. Ik hoop dat je langzaam maar zeker toch weer wat op gaat knappen... Marjolijn reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 3 mei Rapport Geplaatst 3 mei Op 2-5-2026 om 19:08 zei Marjolijn: Maarrrrrr... ik tik wel de drie weken aan vandaag. Dat dan weer wel. Het begint er een beetje op te lijken. Nu weer poosje horizontaal. Gefeliciteerd met je 3 weken 💪🏻❤️🥳 Marjolijn reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 3 mei Auteur Rapport Geplaatst 3 mei Het is best nog broos. En dat besef ik dondersgoed. Wegblijven van die snelle boodschappenjongens. Telefoon opzij houden. Andere dingen doen. Bepaalde dingen vermijden. Afleiding etc etc.... want als je doet wat je deed dan krijg je wat je kreeg. ( spreuk van NA volgens mij). Dus een goede zoom van Jan Geurtz opnieuw beluisterd. En ja .Ik ben er nog lang niet. Het is niet alleen stoppen met drinken, maar vooral je leven omgooien en anders doen. Ook qua gedachten. Anders leven.... dat dus. En dat begin is er. Maar ik besef best dat ik aan het begin sta. Een verschil is er wel ... ik zie nu des te meer dat het nuchter worden en blijven zo ontzettend veel meer betekent dan alleen stoppen met drank. En daar ben ik hard mee bezig. En dat zal ook mijn algehele gezondheid goed doen. Zowel fysiek ( ook al gaat de EDS heus niet over), als zeker ook mentaal. bumperjim reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst 4 mei Auteur Rapport Geplaatst 4 mei (bewerkt) . 5 mei bewerkt door Marjolijn Quinn reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Vandaag zit ik op 28 dagen.Oftewel 4 weken rond. Blij mee. En ik ga zeker verder op de ingeslagen AV-weg. Bloemetje van mijn kerk staat ook op tafel. Erg leuk.en een gezellige babbel gehad met degene die het boeket bracht. Dit zijn mooie dingen. Nu weer een poosje op bed. Maar het gaat een beetje vooruit. Allemaal winst dus. spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Proficiat met je 4 weken. Marjolijn reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Gefeliciteerd met je 4 weken 👏🥳 Marjolijn reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s net BIJ Even tot hier teruggezien dat een bosje honing het beste moederdagkadootje is. Marjolijn en spirit reageerden hierop 2
Marjolijn Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Net " over mijn lijk" gekeken. De eerste keer was volgens mij het tweede seizoen. Mijn man wilde het toen perse ( 2010) zien. Dus we keken. Tot hij stierf. Nu zie ik het al veel seizoenen. En ja. Hoe lastig ook... ik blijf het kijken, tot ik er ook niet meer ben. Hem hielp het iets te verwerken of beelden te geven aan woorden, die hij niet kon. Ik kan er ( soms) wel woorden aan geven). Het helpt in.ieder geval wel voor verwerken enzo... dus weer gekeken en zo veel respect hoe de jonge mensen het doen. Moest ik effe kwijt. Nu thee. %s om %s bewerkt door Marjolijn spirit reageerde hierop 1
Marjolijn Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) En hier nu genieten van mijn kerkboeketje en eerder tussen de middag van het mooie en onverwachte gesprek hier met de persoon van de kerk die het boeketje bracht met een kaart met enorm veel namen erop!!!!! Echt blij mee. En op naar maand 1. Bijnaaaaa %s om %s bewerkt door Marjolijn Aanvulling Kaatjemama en spirit reageerden hierop 2
spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat leuk dat bloemetje en gesprekje. Dat zijn toch de kleine dingen die een mens goed doen. Wij doen ook niet aan moederdag hoor. Is gewoon commercieel. Het heeft me wel eens zeer gedaan toen ik nog alleen was. Ben 10 jaar alleen geweest en dan voel je je wel eens eenzaam he? Jij bent dus ook weduwe?
Marjolijn Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Tuurlijk voel ik me soms eenzaam.echtgenoot en ik waren 30 jaar samen. En ook dat is niet iedereen gegeven. ( hoeveel mensen hebben geen relatie of een rotrelatie etc?) Wij hadden het heel goed samen.en dat is een kostbaar goed. En uiteraard mis ik hem dus nog vaak. Maar ik mag veel mooie herinneringen koesteren en ook dat is niet iedereen gegeven. Hij overleed medio 2010. Maar soms lijkt het gisteren. Vandaag dat boeket en het fijne gesprek met die mooie kaart was een cadeautje!!!! %s om %s bewerkt door Marjolijn spirit reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Fijn dat ze aan je dachten met een kaart en een bloemetje erg lief 🥰
Marjolijn Geplaatst 15 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 15 uur geleden Vandaag ga ik maand 1 aantikken. En daar ben ik berentrots op. Bob reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Hoi Marjolijn, ik las dat je last hebt van pb’s. Ik heb net gekeken en ik zie niet zo snel hoe je die kunt blokkeren. Maar onder de optie account staat bij de onderste optie: genegeerde gebruikers. Misschien als je daar de gebruikersnaam van degene die je nare berichten stuurt intypt? Weet iemand hier op het forum of dat dan meteen de pb’s tegenhoudt? @Bobmisschien?
Reacher Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Nu lijkt het net alsof Bob steeds nare berichten krijgt maar ik bedoelde eigenlijk dat hij dit soort dingen goed kan uitleggen. 😁
lady jane Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden nee je kunt een frummer op negeren zetten en dan krijgt degene bericht dat de pb niet kan worden verstuurd of ontvangen, volgens mij. Tevens lees he dan de ander niet meer zolang je bent ingelogd. Als de pb erg negatief is, dan zou ik dat zeker doen. Maar het kan ook zijn dat de afzender juist tactisch wil zijn, het goed bedoelt en niet het hele forum over zich heen wil krijgen? Kortom ook met pb's kunnen er misverstanden ontstaan.
Marjolijn Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden Lady Jane. Ik snap je hoor. Nee deze persoon doet erg negatief. Vindt dat 4x kanker niet bestaat, dat ik onzin verkoop ( persoon zegt het zelf vele malen lelijker), dat ik eens normaal moet doen etc etc. Persoon wel op negeren gezet, maar dat helpt niet.
lady jane Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden misschien niet goed gegaan? Ik heb de indruk dat jij op je telefoon frumt? Misschien op n pc of laptop wel mogelijk? Ik heb meer mogelijkheden zo en bij mij werkt negeren wel. Zolang ik ingelogd ben. Oningelogd lees ik wel alles. Maar pb's krijg ik zo niet. En anders melden bij de moderator, of wel beestje bij de naam noemen . Je moet je eigen weg hier vinden. Maar hier dingen benoemen waar we niks mee kunnen, is ook niet fijn.
spirit Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Vervelend dat je niet serieus wordt genomen door die persoon, maar het is en blijft een forum. Meningen kunnen verschillen. Niet iedereen hier denk zo over jou hoor. Zou me er niet te druk om maken. Het is hier soms net het echte leven. Het vervelende is dat alles digitaal is. Zelf loop ik hier al een aantal jaartjes mee. Een aantal heb ik ook ontmoet tijdens een meeting, dus dan heb je er ook een gezicht bij. Je mag trots zijn op jezelf. Ondanks alles doe je het toch maar. Gefeliciteerd met 1 maand droog 🏋️♂️
Bob Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Reacher: Hoi Marjolijn, ik las dat je last hebt van pb’s. Ik heb net gekeken en ik zie niet zo snel hoe je die kunt blokkeren. Maar onder de optie account staat bij de onderste optie: genegeerde gebruikers. Misschien als je daar de gebruikersnaam van degene die je nare berichten stuurt intypt? Weet iemand hier op het forum of dat dan meteen de pb’s tegenhoudt? @Bobmisschien? Voor elke te negeren gebruiker kun je aanvinken wat je precies wilt negeren. Er staat twee maal de categorie berichten bij, ik denk dat er een is voor algemene berichten en een voor persoonlijke berichten, maar dat is daar niet aangegeven. Je zou ze voor de zekerheid allebei kunnen aanvinken of de moderator om meer duidelijkheid vragen welk vinkje voor persoonlijke berichten is bedoeld. Zelf zet ik alle vinkjes aan als ik gebruikers wil blokkeren die hier op het forum alleen maar reclameberichten plaatsen en dat werkt goed, maar ik heb geen ervaring met het specifiek blokkeren van persoonlijke berichten. 10 uur geleden bewerkt door Bob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden