bumperjim Geplaatst gisteren om 12:16 Rapport Geplaatst gisteren om 12:16 Je verdient beter dan dit, @spirit spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst gisteren om 14:46 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 14:46 Ik schrijf maar even niets meer. Had de behoefte om het juist hier te delen op een alcoholforum omdat ik me zorgen maak. Hij noemt dit een ***forum. Hij kan tenslotte meelezen. Zal hij inmiddels gedaan hebben. Mag hier niet meer schrijven, maar dat maak ik altijd zelf nog wel uit. Even eruit zou een goed idee zijn. Het huis geeft me al een poosje geen goed gevoel meer. Ik merk het, als ik ergens vandaan kom. Zodra ik de straat binnen kom, komt er een knoop in mijn maag. Die knoop zit er al een tijdje. Ruzie met zijn broer. Die heeft hij lekker laten zitten vanochtend. Schat van een man. Heeft zich hier uit de naad gewerkt met het zwembad opzetten. Ze zouden een jaloezie ophangen samen. Loop het al weken te roepen dat hij hem moet helpen. Natuurlijk weet zijn broer ook van zijn drankprobleem. Nu is het klaar. Jammer. Ik vond het altijd leuk als ze kwamen. Mijn zoon is net even geweest met m'n jongste kleinkind. Toen is hij naar boven gegaan. Daar blijft hij voorlopig maar. Ik ga zelf eens hulp en raad vragen bij de huisarts. Voor de rest zijn er geen opties voor logeeradressen bij kennissen. Ik kan naar zijn exschoonmoeder gaan. Die woont hier in de straat. Die zal ook wel het een en ander over hem weten. Bij zijn dochter heeft hij geen goede indruk gemaakt afgelopen zaterdag. Weer haar vader dronken zien, net als jaren geleden. Wat er zich heeft afgespeeld weet ik niet maar hij heeft geen contact meer met zijn eigen kinderen. Zal ook vast drankgerelateerd zijn. Ik dank degene hartelijk die ons aan elkaar heeft gekoppeld.
Kaatjemama Geplaatst gisteren om 15:10 Rapport Geplaatst gisteren om 15:10 17 minuten geleden zei spirit: Ik schrijf maar even niets meer. Had de behoefte om het juist hier te delen op een alcoholforum omdat ik me zorgen maak. Hij noemt dit een kankerforum. Serieus @spirit dan gaat hij toch van het form aangezien hij geen hulp wilt of wilt stoppen . dit is jou uitlaat klep en steun. ga naar je zoon leg het uit misschien als je even klets kom je nog op een idee of oplossing om ergens even rust /afstand te nemen. Want dit is te zot voor woorden voor jou hou je taai
spirit Geplaatst gisteren om 15:18 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 15:18 4 minuten geleden zei Kaatjemama: Serieus @spirit dan gaat hij toch van het form aangezien hij geen hulp wilt of wilt stoppen . dit is jou uitlaat klep en steun. ga naar je zoon leg het uit misschien als je even klets kom je nog op een idee of oplossing om ergens even rust /afstand te nemen. Want dit is te zot voor woorden voor jou hou je taai Mijn zoon heeft ook wel goede ideeën wat logeeradresjes betreft. Die kan mooi iets uitzoeken voor zijn mamma. Voor mijn zoon ook rot om mee te maken. Voorheen gingen ze best goed met elkaar om. Een soort 2e pappa, maar nu hij weer bij regelmaat dronken is, is dit ook bekoeld. Logisch.
Mormel Geplaatst gisteren om 15:18 Rapport Geplaatst gisteren om 15:18 @spirit: omdat ik me meende te herinneren dat het allemaal nogal snel is gegaan heb ik even het begin van je draadje herlezen. Je schrijft in je tweede bericht over je oudere ex-buurman waar je altijd welkom was in je slechte dagen. Misschien kun je eens bij hem langsgaan en je situatie voorleggen, hij zal je ook een stuk beter kennen en misschien kunnen helpen dan leden van een anoniem forum. Kaatjemama en spirit reageerden hierop 2
spirit Geplaatst gisteren om 15:20 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 15:20 Zojuist zei Mormel: @spirit: omdat ik me meende te herinneren dat het allemaal nogal snel is gegaan heb ik even het begin van je draadje herlezen. Je schrijft in je tweede bericht over je oudere ex-buurman waar je altijd welkom was in je slechte dagen. Misschien kun je eens bij hem langsgaan en je situatie voorleggen, hij zal je ook een stuk beter kennen en misschien kunnen helpen dan leden van een anoniem forum. Ach ja, Henk, mijn oude buurman. Niet eens zo'n slecht idee @Mormel Kaatjemama reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst gisteren om 15:58 Rapport Geplaatst gisteren om 15:58 Ja @spirit het is lastig, maar je weet zelf hoe het werkt. Er moet echt iets ergs gebeuren bij je vriend anders gaat hij niet veranderen. Denk aan jezelf! spirit en Senna34 reageerden hierop 2
Senna34 Geplaatst gisteren om 16:26 Rapport Geplaatst gisteren om 16:26 Oh wat beroerd. Natuurlijk waren je intensies goed om hem te introduceren aan dit forum. Dus verwijt jezelf dat niet. Dat hij mee leest is prima toch. Jammer dat hij niet kiest voor hulp. Is even bij je zoon logeren geen optie? Tassen pakken, hond mee en desnoods even op de bank en dan in alle rust bekijken hoe verder ? Als je mijn moeder was geweest en ik zou dit allemaal zien, ik had je meegenomen hoor 🌹 spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 19:46 Rapport Geplaatst gisteren om 19:46 Wat een ellende Spirit. En ja, het is dus echt foute boel zo. Spullen pakken, hond mee en voorlopig even weg. Bij jouw zoon, jouw zus, of ergens een vakantiehuisje, maar echt even tot rust zien te komen. En niet straks jezelf weer wijs maken dat je het groter hebt gemaakt dan het is.... dit is écht niet goed. Sterkte meis. spirit en Senna34 reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst gisteren om 20:04 Rapport Geplaatst gisteren om 20:04 Sterkte lieverd en geen overhaaste dingen nu gaan doen. Blijf zelf nuchter en blijf praten/communiceren met hem als dat mogelijk is.. En gewoon blijven uiten hier hoor. spirit reageerde hierop 1
Jannigje Geplaatst gisteren om 20:24 Rapport Geplaatst gisteren om 20:24 @spirit wij “kennen” elkaar al heel lang op dit forum. Ik vind het heel rot voor je, deze waardeloze situatie. Jij hebt zelf zo hard gewerkt, je ups en downs gehad maar je hebt volgehouden. Eindelijk in rustiger vaarwater en dan krijg je dit! Ik zou graag antwoorden voor je hebben maar die heb ik niet. Maar ik hoop van harte dat jij jezelf niet kwijtraakt! En je zoon en kleinkinderen. Sterkte hoor!!!!!!🦋 spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst gisteren om 20:57 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 20:57 Ik ga morgen de huisarts bellen voor een crisisopname voor mijn vriend. Dit weekend ga ik met mijn zoon mee. Die gaan naar een familiehotel. Ik vind dit een beetje onverantwoord worden. Nu is hij weer buiten in slaap gevallen, maar vannacht wilde hij om 3 uur frituren. Heeft hij ook gedaan, ik was klaarwakker. Straks slaap ik en haalt hij weer die pan tevoorschijn. Weet niet of ik nu nog de crisisdienst kan bellen, maar meestal moet dit via de huisarts. Straks vind ik hem dood. Dat is ook weer niet de bedoeling. Hij is ver heen.
Smaragdie Geplaatst gisteren om 21:04 Rapport Geplaatst gisteren om 21:04 Je kunt wel alvast de crisisdienst bellen en op de hoogte stellen van wat er gaande is en de binge. Snap dat het niet veilig aanvoelt maar nu kunnen ze niet meteen iets doen denk ik. Zorg wel dat jezelf veilig bent idd en goed dat je het weekend weggaat met je zoon mee. Lastig en waardeloos dit he? Laat hem zijn roes maar uitslapen, hopelijk tot morgen. Dit is ook geen doen zo voor jou maar ook voor hem niet. Hij heeft hulp nodig. Als ik wat kan doen, laat mij weten. Take care! spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Vandaag zijn 1e stopdag. Ben blij dat het over is. Het bier is op en er komt niets meer in huis. Hij voelt zich een ezel. Net even een normaal gesprek met hem gehad. Natuurlijk heeft hij spijt. Ik weet hoe het werkt. Wel de huisarts gebeld. Hij snapt nu ook dat dit ook vreselijk voor mij is. De machteloosheid die ik had. Kaatjemama reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Oké das stop @spiritmaar welke stap gaat hij zetten ? Naar jou veder
Kaatjemama Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Bedoel gesprek met de huisarts wel ? sorry vast de hitte kom niet goed uit me woorden
spirit Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 1 uur geleden zei Kaatjemama: Bedoel gesprek met de huisarts wel ? sorry vast de hitte kom niet goed uit me woorden Ikzelf zou met hem graag naar een maatschappelijk werkster of praktijkondersteuner willen. Wie weet kunnen we wel hulp krijgen met het huis opruimen. Hij zal toch met de billen bloot moeten. Ik word straks gebeld door de huisarts. Hij moet hulp aanvaarden. Zo kunnen we niet verder en zo wil ik ook niet verder.
spirit Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Vandaag mijn eigen ding gedaan. Naar het zwembad geweest, boodschappen meegenomen. Net nog een lange avondwandeling met de hond gedaan. Mijn eigen ritme aangehouden. Vriend heeft geslapen en is nu aan het eten. Het voelt wat eenzaam allemaal om overal alleen naartoe te gaan. Toch heb ik het voor mezelf gedaan. Mij geeft dit voor vandaag een goed gevoel. Straks nog maar even praten. Hoop dat hij snapt dat ik het niet altijd met de mantel der liefde goed kan maken. Ik hou veel van hem, maar dit zo, is geen leven voor mij.
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ga je dit weekend dus met je zoon mee ? En wat had de huisarts gezegd ? O @spiritvreselijk 😥
spirit Geplaatst 51 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 51 minuten geleden 9 minuten geleden zei Kaatjemama: Ga je dit weekend dus met je zoon mee ? En wat had de huisarts gezegd ? O @spiritvreselijk 😥 Ja, ik ga morgen met m'n zoon mee. Is 1 nachtje in een familiehotel en er is overal airco. Alleen de reis erna toe zal puffen zijn. Zoon heeft geen airco, maar ach, ik zit tegenwoordig ook in hete sauna's, dus dat overleefd Oma wel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden