Quinn Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden Tijd om te douchen. Later. Musashi reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Opvoeden is gewoon moeilijk. Zeker als je alcoholist bent, maar goed daar kiezen we niet bewust voor. Je moet gewoon wel je best doen. En bovendien, de liefde van je kinderen (en dieren ook trouwens!) is onvoorwaardelijk. Een keertje een fout maken das echt niet zo erg, als je er maar van leert. Musashi en Spirit reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 15 minuten geleden zei Mariposa: de liefde van je kinderen (en dieren ook trouwens!) is onvoorwaardelijk. Hmmm... dieren hebben de keuze niet... kinderen wel, die lopen op een gegeven moment weg als je ze te slecht behandelt. Mijn vrouw heeft haar biologische moeder ("zij die mij gescheten heeft" - sic) ook afgezworen, die wil ze van dr lang zal ze leven nooit meer zien. Dat laatste zal ook wel binnenkort afgelopen zijn.
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik weet het niet. Spontaan zou ik zeggen dat geen enkele liefde onvoorwaardelijk is. Ik ken niet anders dan ik houd van je, tenzij... Of, ook een mooie variant ik houd van je, mits... Kan liefde ooit op raken? Of blijft er altijd zo'n stug vezeltje verbonden, altijd hopend op een kleine trilling van leven? Als mijn kinderen zouden bellen, vlieg ik er binnen een minuut heen, dat zeker. Is dat onvoorwaardelijk? Het komt in de buurt. Als ik iets kon doen of laten, waardoor mijn pa of ma (of doe gek, beide!) zou zeggen ik houd van je, zou ik dat dan doen? Ik denk het wel, want ik zou dat zo graag willen, dat ze trots zouden zijn op me, van me zouden houden misschien zelfs. Proberen een beter mens te zijn. Musashi en Spirit reageerden hierop 1 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dankjewel @Mariposa voor je reminder om mild te zijn voor mezelf en de (onnodige) zelfkritiek en -verwijten achterwege te laten. Work in progress. @bumperjim ja die realiteit is ook de mijne. Heb net mijn dagelijks yogasessie gedaan, deze keer speciaal gericht op de bekkenbodemspieren. Dan denk ik ook gelijk aan de lichamelijke schade die haar geboorte me heeft opgeleverd en het werk dat ik al 8 jaar heb om dit iets of wat te herstellen. Dan gaan we eigenlijk ook gewoon gelijk op 😁😅🤣.
Spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik heb een lui lummeldagje vandaag. Ik moet helemaal niets vandaag. Mijn beenspieren vinden dit ook wel fijn en mijn voet ook. De hond ligt te snurken op de bank. Die heeft vandaag ook niet zo'n zin in zo'n lange wandeling. Heerlijk de hele dag in mijn paarse huispak. Als de kar na val begint dit weekend loop ik zeer zeker niet voor gek en kan ik er gewoon de hond mee uitlaten .
Spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 8 minuten geleden zei Musashi: Dankjewel @Mariposa voor je reminder om mild te zijn voor mezelf en de (onnodige) zelfkritiek en -verwijten achterwege te laten. Work in progress. @bumperjim ja die realiteit is ook de mijne. Heb net mijn dagelijks yogasessie gedaan, deze keer speciaal gericht op de bekkenbodemspieren. Dan denk ik ook gelijk aan de lichamelijke schade die haar geboorte me heeft opgeleverd en het werk dat ik al 8 jaar heb om dit iets of wat te herstellen. Dan gaan we eigenlijk ook gewoon gelijk op 😁😅🤣. Die van mij floepte er zo uit 37 jaar geleden. Weinig schade opgelopen. Nouja, wat je zegt: m'n bekkenbodemspieren werken allang niet meer goed ( ben ze nu meteen aan het trainen), maar ik denk dat ik dat eerder had moeten doen
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 16 minuten geleden zei Quinn: Als mijn kinderen zouden bellen, vlieg ik er binnen een minuut heen, dat zeker. Precies. En omgekeerd claim ik niks. Zij hebben nooit om ons gevraagd 😁 Quinn en Musashi reageerden hierop 2
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden In mijn beleving geloof ik wel dat het gevoel van liefde onvoorwaardelijk is of kan zijn, maar als het niet wederzijds geuit wordt of kan worden, houdt het uiteindelijk ook wel op en kan je niet meer spreken van echte liefde. Ook al is het gevoel er dan wel, de realiteit laat het dan niet zien en dan is het er eigenlijk ook niet echt. Of zoiets? Mariposa reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 2 minuten geleden zei bumperjim: Precies. En omgekeerd claim ik niks. Zij hebben nooit om ons gevraagd 😁 Ja dat ook echt hè. Ik had afgelopen zomer een hoogoplopende ruzie met mijn moeder (op een cruise of all places). Ze verweet me dat ik ‘niet dankbaar genoeg’ was. Daar heb ik het ook echt nog altijd moeilijk mee.
Adri03 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Niet mee eens. Stilzwijgend kom je ook een heel eind. Weten is soms voldoende. (dit slaat op de post 'In mijn beleving', 2 verdiepingen hierboven) 3 uur geleden bewerkt door Adri03
Spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Liefde is breed. Ik hou van mijn vriend. Ik hou van mijn familie. Ik hou van alle honden hier. Zelfs van de oude teckel, waar ik een haat/liefde verhouding mee heb. Ja, wat is liefde..
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Tja maar met dat weten ben je ook niet veel als ze je continu de huid vol schelden, mishandelen of misbruiken. Iets uiten kan ook stilzwijgend. 3 uur geleden bewerkt door Musashi
Spirit Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei Musashi: Tja maar met dat weten ben je ook niet veel als ze je continu de huid vol schelden, mishandelen of misbruiken. Bedoel je daarmee ouders?
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 4 minuten geleden zei Musashi: Ja dat ook echt hè. Ik had afgelopen zomer een hoogoplopende ruzie met mijn moeder (op een cruise of all places). Ze verweet me dat ik ‘niet dankbaar genoeg’ was. Daar heb ik het ook echt nog altijd moeilijk mee. Dus met je eigen kinderen doe je alles andersom neem ik aan?
hub02 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Voordat ik mijn eerste kat nam, dacht ik er over na dat ik ervoor moest zorgen, dat ik niet meer op vakantie zou kunnen gaan, dat soort dingen. Mijn ouders maakten mij, en vroegen zich niks af. Reacher reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 6 minuten geleden zei Spirit: Bedoel je daarmee ouders? In mijn geval mijn vader maar kan natuurlijk ook een partner zijn bij anderen. Spirit reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 10 minuten geleden zei Musashi: Tja maar met dat weten ben je ook niet veel als ze je continu de huid vol schelden, mishandelen of misbruiken. Iets uiten kan ook stilzwijgend. Zelfs dan bedel je nog als een zieke puppy om liefde, of dat wat er voor door moet gaan.
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 9 minuten geleden zei bumperjim: Dus met je eigen kinderen doe je alles andersom neem ik aan? Voor veel dingen probeer ik dat inderdaad wel ja. In elk geval wel in die zin van altijd in het achterhoofd te houden dat wij voor haar hebben gekozen en niet andersom. Ook begrijpen dat haar leven voor ons een kado is maar niet perse voor haar. 3 uur geleden bewerkt door Musashi
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 minuut geleden zei Quinn: Zelfs dan bedel je nog als een zieke puppy om liefde, of dat wat er voor door moet gaan. Ja totdat je beslist om er mee te stoppen en voor jezelf te kiezen.
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Well, laat me die truc even weten dan.
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 11 minuten geleden zei hub02: Voordat ik mijn eerste kat nam, dacht ik er over na dat ik ervoor moest zorgen, dat ik niet meer op vakantie zou kunnen gaan, dat soort dingen. Mijn ouders maakten mij, en vroegen zich niks af. Nee, raar is dat. Voor alles moet je een opleiding, cursus, training, diploma... Maar kinderen krijgen hoef je verder niet echt wat voor te kunnen of te weten of zelfs maar te willen.
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Onvoorwaardelijke liefde heeft volgens mij vaker verschillende invalshoeken. En kan mijns inziens zeker gepaard gaan met mits en tenzij. Bijvoorbeeld: ik betaal altijd de boodschappen die worden bezorgd. Daar zit de wijn voor J. bij en J. Is alcoholist. Ik weet nl dat hij zich rotschaamt als hij het in de winkel koopt. Voor hem is het onvoorwaardelijke liefde dat ik dit voor hem doe. Voor mij zou het onvoorwaardelijke liefde zijn als ik dat niet zou doen. Hij is nl. veel meer gebaat bij om met zijn drinken geconfronteerd worden bij de kassa.
Mariposa Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Je ziet echt sommige mongolen aan kinderen beginnen die zichzelf nog niet eens kunnen onderhouden ja. Overigens verwacht ik van mijn kids toch echt wel respect en liefde hoor. Wij geven hun dat ook. En soms wat hulp als we dat nodig bij bepaalde dingen. En nee, ze zijn niet onze slaafjes (in tegendeel, volgens mij is het eerder andersom).
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Of zoals C. Tegen jou zegt dat je moet stoppen met drinken Q. Vanuit jou gezien misschien een voorbeeld van ‘ik hou van je mits…’ Maar voor hem misschien een daad van onvoorwaardelijke liefde om jou enigzins heel te houden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden