hub02 Geplaatst 1 april Auteur Rapport Geplaatst 1 april Sorry, ik wilde niets tegen jouw wil oprakelen. Ja! Vandaag weer. Vandaag zal wel lukken. Ik heb geen drank in huis. Ik ben ook helemaal niet van plan de deur uit te gaan, dus dat komt wel goed. Morgen wordt het moeilijker. Mijn wekelijkse ontmoeting met een vriend van me. Tijd om dingen duidelijk af te spreken. Als ik niks in huis heb, dan lukt het me wel. Maar we kijken morgen dan wel hoe we dat aanpakken. Een soort "plan de champagne maken" of hoe dat heet.
Quinn Geplaatst 1 april Rapport Geplaatst 1 april (bewerkt) Je rakelt niets op, het ligt tegenwoordig krap een milimeter onder m'n huid. Ook maar even goede afspraken maken met je schaakvriend? Ik had ook een schaakvriend, hij leeft niet meer, maar die dronk op schaakavonden één glas cognac. Bizar. 1 april bewerkt door Quinn
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 13 uur geleden zei Quinn: Hi. Niets bijzonders, gewoon hi. Een schaakvriend die slechts èèn glas dronk? Daar moet je toch wel van kunnen winnen? En ik zal er maar niet omheen draaien. Natuurlijk heb ik donderdag gedronken. Niet veel (voor mijn doen😀), maar mijn onderbewuste had dat voornemen al veel eerder gemaakt, denk ik. Ik had gisteren niets meer in huis, en dat ging weer prima, zonder alcohol dus. Ik ga er wel van uit dat ik dat volhoud, tot a.s. donderdag. Ik heb met mijn vriend de afspraak gemaakt dat ik niet meer bestel dan wat we op die avond opdrinken. Dus geen "reservedrank" voor als het een glaasje mèèr wordt. Ik zorg er voor dat mijn boodschappen (incl. drank) pas op donderdag worden geleverd. Eens kijken of het op deze manier lukt om van vrijdag t/m woensdag nuchter te blijven. spirit reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Het bij één dag kunnen laten zal wel een vooruitgang zijn, denk ik. En ik hoop het voor je. Ik kon nog niet de helft van de tijd van hem winnen, heb te vaak de focus van een kolibrie. Vandaag komt m'n dochter, dat is wel een ding. Dus, samen maar weer?
hub02 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik heb het voordeel dat ik nooit vrijwillig de deur uitga. Zelfs niet voor drank. Het bestellen van boodschappen kan ik plannen. Iets in huis hebben werkt niet voor mij, dat is wel duidelijk. Ik wil die avonden zoals ze zijn niet missen, we zien wel of het lukt. Dus, vandaag weer samen. We doen ons best, ok? Hoop dat alles, ook met je dochter, voor jou goed loopt vandaag. Sterkte jij! Quinn reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Is het een idee dat je jezelf op het dagpact zet op de dagen die niet donderdag heten?
hub02 Geplaatst gisteren om 05:16 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 05:16 20 uur geleden zei Reacher: Is het een idee dat je jezelf op het dagpact zet op de dagen die niet donderdag heten? Ja, vanaf vrijdag zal ik dat gaan doen. Het is dan 2 weken op deze manier gelukt. Ik heb bij Albert Heijn de donderdagmorgen ingesteld als vast bezorgmoment van boodschappen (incl. drank). Wat niet op zou gaan op donderdag neemt mijn vriend mee of ik kiep het nog diezelfde avond weg (eens kijken of ik dat klaarkrijg). Ik weet dat ik het mezelf moeilijk maak door een drinkdag in te plannen. Maar als ik niks op voorraad heb kan ik ook niks drinken. Ik had deze week wel moeilijke momenten, maar die kon ik door niets in huis te hebben wel overleven. Ik besef dat ik mijn vroegere scherpe grens, helemaal niet drinken, zo niet heb. Maar misschien wordt het wel makkelijker voor me als ik hierin mijn ritme heb gevonden. Quinn en Reacher reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst gisteren om 08:04 Rapport Geplaatst gisteren om 08:04 Ik kan je niet helemaal volgen, waarom pas per vrijdag? Je hebt wel een reden gegeven maar die kwam meer over als bla bla bla chocoladevla. Copyright @Rosee en met alle liefde en respect voor jou geciteerd.
Bob Geplaatst gisteren om 08:16 Rapport Geplaatst gisteren om 08:16 Op 4-4-2026 om 05:16 zei hub02: Ik heb met mijn vriend de afspraak gemaakt dat ik niet meer bestel dan wat we op die avond opdrinken. Misschien nog een betere optie om met hem te bespreken: jij drinkt helemaal niets meer en hij neemt voortaan zijn eigen drankje mee. Als dat toch maar één glas is moet dat toch geen probleem zijn. Of hij drinkt uit solidariteit met jou ook zelf geen alcohol op die schaakavonden. Of dat deze week al moet ingaan weet ik niet. Misschien nu maar even jouw huidige plan volgen, maar denk er eens over na en bespreek het met hem voor de verdere toekomst. Eén dag per week "mogen" drinken en de rest van de week droog blijven betekent dat je de eeuwige strijd blijft aangaan, en die ga je niet winnen, schat ik in.
Quinn Geplaatst gisteren om 08:22 Rapport Geplaatst gisteren om 08:22 Vriend, wat voor jou werkt, werkt. Op de andere dagen kom ik wel aan je kop zeuren.
hub02 Geplaatst 20 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 20 uur geleden 17 uur geleden zei Quinn: Vriend, wat voor jou werkt, werkt. Op de andere dagen kom ik wel aan je kop zeuren. Mijn vriend, ik zal je gezeur heel erg waarderen !! Quinn reageerde hierop 1
hub02 Geplaatst 19 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 19 uur geleden 17 uur geleden zei Reacher: Ik kan je niet helemaal volgen, waarom pas per vrijdag? Je hebt wel een reden gegeven maar die kwam meer over als bla bla bla chocoladevla. Copyright @Rosee en met alle liefde en respect voor jou geciteerd. Ik heb steun aan het dagpact als ik me daarop heb aangemeld. Na komende donderdag heb ik mijn "schema" met succes 2 weken volgehouden en ik voel me pas vanaf vrijdag hierdoor voldoende sterk om deze manier verder te proberen. Schatten zoals jij en Quinn zullen me wel tot de orde roepen als ik mezelf weer eens van alles ga wijsmaken.
hub02 Geplaatst 18 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 18 uur geleden 17 uur geleden zei Bob: Misschien nog een betere optie om met hem te bespreken: jij drinkt helemaal niets meer en hij neemt voortaan zijn eigen drankje mee. Als dat toch maar één glas is moet dat toch geen probleem zijn. Of hij drinkt uit solidariteit met jou ook zelf geen alcohol op die schaakavonden. Of dat deze week al moet ingaan weet ik niet. Misschien nu maar even jouw huidige plan volgen, maar denk er eens over na en bespreek het met hem voor de verdere toekomst. Eén dag per week "mogen" drinken en de rest van de week droog blijven betekent dat je de eeuwige strijd blijft aangaan, en die ga je niet winnen, schat ik in. Dank je, Bob. De opties die jij noemt heb ik ook overwogen. Mijn vriend drinkt best behoorlijk door als hij eenmaal daarmee begint. Zelf niet drinken en daarbij toekijken gaat me niet lukken. Ik ken mezelf. En ja, hij heeft het best voor mij over om niet te drinken. Dat heeft hij, toen ik voor de eerste keer stopte, ook voor mij gedaan. Die eeuwige strijd, die blijft dan spelen, je hebt volledig gelijk daarin. Maar na 2 hartinfarcten en kanker heeft "eeuwig" voor mij een andere betekenis gekregen. Mijn vriend is de enige die mij opzoekt, en ik wil die avonden, zoals ze tot nog toe waren, niet missen. Die zijn zo'n beetje het enige waar ik me op verheug. Als ik een schaakanalyse maak heb ik 3 mogelijke zetten. Ik blijf zuipen en ga dood als zuiplap en dat wil ik niet. Ik drink niets meer en offer het enige plezier op dat ik nog heb. Ik weet niet of ik nog lang plezier zal hebben van een eventuele overwinning op die "eeuwige strijd". Dat is lange termijnplanning, en daar doe ik niet meer aan. Dus ik speel zet 3 (een drinkdag per week), maar ik sluit natuurlijk niet uit dat Stockfish (schaakprogramma) die als blunder kwalificeert.
Quinn Geplaatst 18 uur geleden Rapport Geplaatst 18 uur geleden Mooi. Dan drinken we samen niet op deze andere dag.
hub02 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden 3 uur geleden zei Quinn: Mooi. Dan drinken we samen niet op deze andere dag. Is prima. We doen iets anders, wat leuks, ok? Het wordt hier in het zuiden (Nederland, helaas niet Italie of Kreta) morgen en overmorgen meer dan 20 graden. Is zelfs voor mij niet te koud. Jammer, ik heb geen smoesje om binnen rond te hangen. Misschien een stukje fietsen of zo. Zou zonder drank moeten lukken, ik heb alleen maar tomatensap en limonade in huis. Quinn reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Houd je van zomer en zon en warmte? Weird. Maar in dat geval gun ik je natuurlijk een stralende dag, dat zeker.
hub02 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden 26 minuten geleden zei Quinn: Houd je van zomer en zon en warmte? Weird. Ja, er zijn mensen die daar van houden. Niet veel, maar toch... Maar ik ben wel de normaalste van mijn familie, daar troost ik me dan maar mee.
Quinn Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Ik ook, maar ik ben dan ook last man standing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden