Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dat dacht ik al, vandaar de vraag. Maar hij/zij weet natuurlijk niet dat je een fles wijn ernaast erbij gebruikt? Die combi die herkenbaar is voor mijzelf kan wel heel gevaarlijk zijn. Maar dat weet jezelf denk ik ook wel benzodiazepines en alcohol brr Al zou ik nooit een fles wijn in 1 minuut op kunnen drinken. Drink/dronk nooit wijn maar dat is wel heel snel. Kun je er met je partner over praten? Nogmaals goed dat je hier bent. Hoop dat je een fijne dag hebt gehad in de bergen. 

Geplaatst

Nee, huisarts weet niet van het samengedrukt met alcohol. Overigens is mijn dosering Oxazepam zo laag dat het risico heel erg klein is. De alcohol zelf doet meer kwaad.

Mijn man is mijn rots in de branding. Zonder zijn hulp, steun en liefde zou ik allang rock bottom zijn gegaan.

Geplaatst
Op 24-1-2026 om 14:16 zei Roffa:

Hallo allemaal,

Ik ben een man van 57 jaar, en heb sinds 2022 een probleem met drank. Wat begon als een afzakkertje voor het slapen gaan (ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem) is geleidelijk veranderd in drie flessen wijn per dag.

Ik drink omdat het me helpt in te slapen. Ik drink een fles wijn in 1 minuut op, slaap dan 3 uur en na een paar uur herhaal ik dat proces.

Bij iedere stoppoging zijn de katers hels, duren 4 tot 5 dagen, en als ik weer geland ben ga ik weer voor de bijl. 

Ik hoop hier op het forum op steun, tips, herkenning en feedback.

ik dronk ook 3 flessen wijn per dag ik deed er wel langer over per fles dan jij

Geplaatst
10 minuten geleden zei stroumfke:

ik dronk ook 3 flessen wijn per dag ik deed er wel langer over per fles dan jij

Ik gebruik wijn enkel en alleen als inslaapmiddel. Dat werkt bij mij alleen als je zo'n fles in één keer achterover tikt. Succes gegarandeerd. Een kater ook helaas.

Ik vind de roes van aangeschoten of dronken zijn niet fijn, dat is mijn voordeel dan wel gelukkig.

Geplaatst

In termen van succes en voordeel zou ik nu niet echt willen spreken.

Benzo's en alcohol versterken elkaar.

Ik kreeg ooit van huisarts (terwijl ik fors dronk) oxazepam voorgeschreven.

Was iets van 3 x 10 mg per dag.
Jezus wat een euforie, dat kan ik mij nog goed herinneren (in combinatie met alcohol natuurlijk).

Kocht die dingen later a 50 mg met bitcoins op internet en vrat ze als snoepjes
Nog meer euforie, totdat ik door een taxi afgeleverd werd bij huisarts met een complete ineenstorting en hallucinaties.
Echt heel genant bij de balie onderuit gezakt en zag allemaal dingen die er niet waren.

Wil niet lullig doen tegen jou maar kap met de combi van benzo's en alcohol.
Je hebt echt een serieus probleem als je nu al op dat pad zit!

Geplaatst
46 minuten geleden zei Sanity:

In termen van succes en voordeel zou ik nu niet echt willen spreken.

Benzo's en alcohol versterken elkaar.

Ik kreeg ooit van huisarts (terwijl ik fors dronk) oxazepam voorgeschreven.

Was iets van 3 x 10 mg per dag.
Jezus wat een euforie, dat kan ik mij nog goed herinneren (in combinatie met alcohol natuurlijk).

Kocht die dingen later a 50 mg met bitcoins op internet en vrat ze als snoepjes
Nog meer euforie, totdat ik door een taxi afgeleverd werd bij huisarts met een complete ineenstorting en hallucinaties.
Echt heel genant bij de balie onderuit gezakt en zag allemaal dingen die er niet waren.

Wil niet lullig doen tegen jou maar kap met de combi van benzo's en alcohol.
Je hebt echt een serieus probleem als je nu al op dat pad zit!

'Succes' is niet hetzelfde als 'slim' of 'handig', en 'voordeel' gebruik ik volgens mij goed hoor. Ik vind het echt fijn dat ik de roes van alcohol niet lekker vind. M'n probleem zou dan een stuk groter zijn denk ik.

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat benzo's en alcohol niet goed matchen. Mijn voorgeschreven dosering is overigens 5 mg, da's een halve tablet per dag, en daar ga ik ook niet overheen. In dit geval is de combinatie paracetamol en alcohol een groter risico. De alcohol op zich vormt een veel groter probleem, en daar wil ik dan ook mee aan de slag.

Ik schrik als ik lees over de hoeveelheden waar jij het over hebt. Denk dat ik dan geen alcohol meer nodig zou hebben om 'out' te gaan. Waarom haal je die zooi in godsnaam van de zwarte markt? Over risico's gesproken.... 

Maar goed, intussen zit ik op dag vier zonder alcohol en ik doe het verbazingwekkend goed. Of dat zo blijft, gaan we zien.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Roffa:

Ik schrik als ik lees over de hoeveelheden waar jij het over hebt. Denk dat ik dan geen alcohol meer nodig zou hebben om 'out' te gaan. Waarom haal je die zooi in godsnaam van de zwarte markt? Over risico's gesproken.... 

Dat is een kwestie van een glijdende schaal.

Je krijgt niet meer van de huisarts wat jij wilt en gaat dan op zoek naar alternatieven.

Op zich ben je je er niet eens bewust van (in eerste instantie en aan het eind al helemaal niet meer)
Was bij mij ook niet natuurlijk van de één op andere dag maar een langzaam proces.
Vandaar ook dat ik je er voor wil waarschuwen.

Die glijdende schaal gaat sneller dan dat jij er van bewust bent dat je erin zit.
En aan het eind heb je dat helemaal niet meer door.

Ik zeg niet dat het bij jou zo zal gaan, maar bij mij begon het wel zo.
Rustgevende medicatie (oxazepam) en daarna Themazepam om te slapen.

Allemaal door de huisarts voorgeschreven.

Werkte echt perfect (vond ik).
Ben gelukkig van die troep af (niet door de huisarts maar op eigen kracht omdat ik zag dat ik nog verder aan het afglijden was).
Ik ga niet zeggen dat het bij jou zo zal gaan maar kijk ermee uit!

Geplaatst
3 uur geleden zei Roffa:

Ik gebruik wijn enkel en alleen als inslaapmiddel. Dat werkt bij mij alleen als je zo'n fles in één keer achterover tikt. Succes gegarandeerd. Een kater ook helaas.

Ik vind de roes van aangeschoten of dronken zijn niet fijn, dat is mijn voordeel dan wel gelukkig.

das waar want als je de roes aangenaam vind is het moeilijker om te stoppen

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...