flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 36 minuten geleden zei renaldo61: Dit schreef je toch letterlijk? 36 minuten geleden zei renaldo61: Dit schreef je toch letterlijk? ja maar ik bdeoelde daar mijzelf niet mee en met opstarten bedoelde ik starten mee
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s gisteren niet gedronken de volgende keer dat ik mij zo emotioneel voel kom ik op het forum in de plaats van te drinken ik heb nog steeds niets gehoord van mijn mama mijn dokteres raad mij aan om haar de tijd te geven daar heb ik het moeilijk mee nu weet ik van niks voor diegene die het nog niet weten mijn mama heeft uitgezaaide slokdarmkanker uitgezaaid naar het hoofd en de longen ze had een hersentumor maar is daar aan geopereerd en op bestraald volgens de professor zou dit daar niet mogen terugkomen nu gaan ze de slokdarm en de longen behandelen ik had niet mogen drinken heb daar nu spijt van bumperjim reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s ik heb nog steeds niets gehoord van mijn moeder ik heb besloten van mij er niet ziek in te maken en er zeker niet meer door te drinken
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Of is er een tante, buurvrouw, iemand van de plek waar ze nu woont? Misschien is ze zieker dan jij weet nu? Eerst bellen en dan idd vragen of je op bezoek kunt?
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Moeps: Even bij haar langs gaan is geen optie? nee zij woont samen met mijn broer en hij wilt niet dat ik daar kom
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei lady jane: Of is er een tante, buurvrouw, iemand van de plek waar ze nu woont? Misschien is ze zieker dan jij weet nu? Eerst bellen en dan idd vragen of je op bezoek kunt? ja ik weet niet of ze ziek is van de chemo maar dan denk ik ook kost het dan zoveel moeite om een smsje te sturen ook al is het gewoon het gaat mij niet dan weet ik toch iets nu weet ik niets
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Kun je je broer niet vragen je de situatie te appen/mailen/bellen? En vragen waarom je niet welkom bent? Met welk recht hij dat uitmaakt? Kan je moeder zelf contact opnemen met jou? Kan er iemand bemiddelen voor jou? Veel vragen, maar ik denk dat je die zelf ook wel hebt, toch?
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 4 uur geleden zei lady jane: Kun je je broer niet vragen je de situatie te appen/mailen/bellen? En vragen waarom je niet welkom bent? Met welk recht hij dat uitmaakt? Kan je moeder zelf contact opnemen met jou? Kan er iemand bemiddelen voor jou? Veel vragen, maar ik denk dat je die zelf ook wel hebt, toch? ik heb mij bij mijn gezinssituatie al jaren geleden neer gelegd wat ik wel kan doen is regelmatig eens bellen nr gasthuisberg en als ze opgenomen is op bezoek gaan mijn mama heeft nooit geen liefde gehad als ze jong was en ik en mijn broer hebben ook geen liefde gehad voor ik bij mijn psychiater terecht kwam was ik ook koud en afstandelijk maar dank zij mijn dokteres ben ik veranderd ik probeer begrip te hebben voor mijn mama maar als ze me wegduwd heb ik het hier moeilijk mee ik heb geleerd om niet te veel te verwachten van mijn mama omdat ik anders elke keer teleurgesteld ben wij hebben nu een contact uitgebouwd waar we beiden tevreden mee zijn ik begrijp alleen niet waarom ze nu zon afstand neemt wat ik verkeerd gedaan heb maar ik ga daar niet meer op drinken dat was fout van mij
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s goedemorgen allemaal ik ben opgestaan met een zekere innerlijke rust dat mag ook wel het zijn turbulente dagen geweest qua emoties en ook opgelucht dat ik terug nuchter ben ik wens jullie allemaal een fijne dag toe karin123 en bumperjim reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Kun je helemaal geen contact zoeken met je broer zoals @lady jane voorstelt? Een minimum aan contact moet toch mogelijk zijn?
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s lieve Flavieke, jouw moeder kijkt de dood in de ogen, (hoe deze fase ook gaat aflopen nu) en dan moeten mensen meer naar binnen toe, anders kunnen zij het leven straks niet loslaten. Ze heeft een heel andere beleving nu, dat heeft niets met jou te maken. Voor haar en jouw eigen proces lijkt het me erg belangrijk dat jij contact maakt, aan afscheid nemen went, misschien komen jullie tot een echt gesprek, misschien niet. Maar mocht zij sterven zonder dat jij dit contact herstelt, dan ga jij daar psychisch vast veel last van krijgen. Ook al denk je dat je je erbij hebt neergelegd, dat gemis blijft. Bespreek dit maar met jouw psych, die kent jou beter, dan wij hier. Maar een gemiste kans doet meer pijn, dan een moeizame kans benutten.
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 6 uur geleden zei renaldo61: Kun je helemaal geen contact zoeken met je broer zoals @lady jane voorstelt? Een minimum aan contact moet toch mogelijk zijn? mijn broer wil geen contact met mij
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s ik heb deze voormiddag een kort smsje gehad van mijn ma nu ben ik gerust ik hou er wel rekening mee dat dit nog kan gebeuren ik ben erg moe in mijn hoofd de voorbije dagen hebben psychisch veel gevraagd van mij lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @flavieke: ik had hier eerst een complete tekst getyped als reactie op @lady jane, maar ik ben ook maar een ervaringsdeskundige. Soms is het beter om mensen volledig los te snijden. Hou je goed.
flavieke Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 8 uur geleden zei lady jane: lieve Flavieke, jouw moeder kijkt de dood in de ogen, (hoe deze fase ook gaat aflopen nu) en dan moeten mensen meer naar binnen toe, anders kunnen zij het leven straks niet loslaten. Ze heeft een heel andere beleving nu, dat heeft niets met jou te maken. Voor haar en jouw eigen proces lijkt het me erg belangrijk dat jij contact maakt, aan afscheid nemen went, misschien komen jullie tot een echt gesprek, misschien niet. Maar mocht zij sterven zonder dat jij dit contact herstelt, dan ga jij daar psychisch vast veel last van krijgen. Ook al denk je dat je je erbij hebt neergelegd, dat gemis blijft. Bespreek dit maar met jouw psych, die kent jou beter, dan wij hier. Maar een gemiste kans doet meer pijn, dan een moeizame kans benutten. ja je hebt gelijk lady jane reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst 16 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 16 uur geleden ik had dinsdag een smsje gestuurd naar mijn mama en woensdag heeft ze gereageerd ik heb vanmorgen mijn stoute schoenen aangetrokken en heb naar gasthuisberg gebeld ze is daar terug opgenomen ik heb haar kunnen spreken en zaterdag ga ik haar bezoeken ik heb hieruit geleerd dat ik geduldiger moet zijn mijn relatie met mama zal nooit gemakkelijk zijn maar dat moet ik aanvaarden karin123, Bob en lady jane reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Stoute schoenen aantrekken is vaak een goed idee 👍🏻
flavieke Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden 1 uur geleden zei bumperjim: Stoute schoenen aantrekken is vaak een goed idee 👍🏻 dank je BJ
flavieke Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden vanvond naar een AA meeting ben al lang niet meer geweest
renaldo61 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden 57 minuten geleden zei flavieke: vanvond naar een AA meeting ben al lang niet meer geweest Had jij niet het voornemen om nooit nog een AA meeting bij te wonen?
karin123 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goed gedaan @flavieke. Kun jij jezelf straks niets kwalijk nemen.🧚♀️ lady jane reageerde hierop 1
Warreboel Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 2 uur geleden zei renaldo61: Had jij niet het voornemen om nooit nog een AA meeting bij te wonen? Ik wou het toch nog eens proberen
Mormel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 3 uur geleden zei Warreboel: Ik wou het toch nog eens proberen Ben je geweest? Besef je dat je met een ander account reageert?
flavieke Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden 2 uur geleden zei Mormel: Ben je geweest? Besef je dat je met een ander account reageert? de moderator ging mijn andere accounts verwijderen niet geweest naar de AA het ging me toch niet af om te gaan binnenkort heb ik de therapeutische gespreksgroep da gaat mij beter afgaan denk ik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden