renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 31 minuten geleden zei Sanity: Ik zei ook niet dat ik in een kliniek zat. Dat in 1x stoppen heb ik idd verscheidene malen gedaan. 12 blikjes is natuurlijk wel veel te veel maar nu ook weer niet zo'n schrikbarende hoeveelheid dat ik daarvoor naar een kliniek zou moeten omdat detoxen anders te gevaarlijk zou zijn. Als ik al eens een dag niet drink (wat zelden voor is gekomen het afgelopen jaar) heb ik buiten nachtzweten om ook niet echt afkickverschijnselen. Heb godzijdank (nog) geen alcohol nodig om de dag op te starten. Daarvoor vind ik een paar bakken koffie ook veel te lekker. Het is bij mij meer het mentale aspect wat speelt. Ik heb ook de maffe eigenschap dat als ik eenmaal avondeten op heb, ik ook totaal geen behoefte meer heb aan drank. Alleen leef ik in een soort van Spaans ritme ('s avonds laat pas eten). Die reactie was meer naar @Bob gericht, afbouwschema's zijn misschien toe te passen. Ik ben al dikwijls opgenomen geweest, maar buiten de PaaZ in steeds dezelfde kliniek. In de PaaZ en de verslavingskliniek waar ik geweest ben werd zeker geen alchohol gebruikt om af te bouwen. Misschien in andere klinieken? De therapieën zijn ook helemaal niet op afbouwen gericht. 5 uur geleden bewerkt door renaldo61
Sanity Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden (bewerkt) 24 minuten geleden zei renaldo61: Die reactie was meer naar @Bob gericht, afbouwschema's zijn misschien toe te passen. Ik ben al dikwijls opgenomen geweest, maar buiten de PaaZ in steeds dezelfde kliniek. In de PaaZ en de verslavingskliniek waar ik geweest ben werd zeker geen alchohol gebruikt om af te bouwen. Misschien in andere klinieken? De therapieën zijn ook helemaal niet op afbouwen gericht. Ik heb geen ervaring met klinieken. Dus kan daar geen zinnig woord over zeggen. Wel een keer aangemeld bij de Jellinek voor opname. Alleen hoorde ik tijdens intake gesprek toen iemand op de gang praten die vertelde aan iemand dat hij de kliniek zo geweldig vond. Want alles (m.b.t. drank, drugs etc.) was zo makkelijk binnen te krijgen.😟 Heb het intake gesprek toen maar gelaten voor wat het was..... Verder heb ik op vorige week na ook geen ervaring met afbouwen maar na talloze keren cold turkey, vind ik dit wel de moeite waard om iig te proberen. Heb overigens ook wel eens via de Brijder met Naltrexon proberen te stoppen. Dat was ook geen succes. 5 uur geleden bewerkt door Sanity
Mormel Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @Sanity: enig idee waarom de dorst mindert na het avondmaal? Zelf herken ik dit heel erg en bij mij kwam het vooral omdat de paar uur voor het avondeten altijd heel druk waren. Stiefzoon die thuiskomt van school en waarmee huiswerk gedaan moet worden, beesten die eten moeten krijgen, koken, vrouw die haar verhaal kwijt moet na een werkdag,...
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 3 minuten geleden zei Mormel: @Sanity: enig idee waarom de dorst mindert na het avondmaal? Zelf herken ik dit heel erg en bij mij kwam het vooral omdat de paar uur voor het avondeten altijd heel druk waren. Stiefzoon die thuiskomt van school en waarmee huiswerk gedaan moet worden, beesten die eten moeten krijgen, koken, vrouw die haar verhaal kwijt moet na een werkdag,... Goed dat je dat vraagt. Om eerlijk te zijn geen idee eigenlijk. Vroeger toen ik nog voetbalde ging ik ergens tussen de derde en achtste helft vanuit de kroeg naar de snackbar en zoop daarna 'vrolijk' verder. Eindigde dan wel steevast met een broodje shoarma ergens rond sluitingstijd. Wanneer precies het omslagpunt kwam van na het eten geen drank weet ik niet meer. Kan misschien te maken hebben dat ik nu electrisch kook (zonder timer) en geen zin heb om dood te gaan aan een brand en mij daar ook heel bewust van ben. Maar het is niet eens iets van een principe o.i.d. Behoefte is gewoon weg na het eten. Wel komt er dan na een paar uur een soort lekkere trek voor terug. In de zin van de grootste Milka hazelnootreep. Maar dat haal ik niet in huis dus is makkelijk te weerstaan. Het is bij mij dus niet zozeer de drukte vooraf. Maar je hebt mij wel aan het denken gezet.
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden PS toch maar niet naar Brussel gegaan?😇
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 19 minuten geleden zei Sanity: PS toch maar niet naar Brussel gegaan?😇 Neen, gewoon in mijn bed gekropen. Sanity reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Sanity: Ik heb geen ervaring met klinieken. Dus kan daar geen zinnig woord over zeggen. Wel een keer aangemeld bij de Jellinek voor opname. Alleen hoorde ik tijdens intake gesprek toen iemand op de gang praten die vertelde aan iemand dat hij de kliniek zo geweldig vond. Want alles (m.b.t. drank, drugs etc.) was zo makkelijk binnen te krijgen.😟 Heb het intake gesprek toen maar gelaten voor wat het was..... Verder heb ik op vorige week na ook geen ervaring met afbouwen maar na talloze keren cold turkey, vind ik dit wel de moeite waard om iig te proberen. Heb overigens ook wel eens via de Brijder met Naltrexon proberen te stoppen. Dat was ook geen succes. Ja van die indianen verhalen dat drank makkelijk binnen te krijgen is heb ik ook gehoord. Heb ik wel nooit gezien. De bagage wordt wel op sommige afdelingen streng gecontroleerd. 3 uur geleden bewerkt door renaldo61
Sanity Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 10 minuten geleden zei renaldo61: Ja van die indianen verhalen dat drank makkelijk binnen te krijgen is heb ik ook gehoord. Heb ik wel nooit gezien. De bagage wordt wel op sommige afdelingen streng gecontroleerd. Ja kan ook best zijn dat ik nou net toevallig een slechte kliniek te pakken had. Voor jou en @Zbb en vele anderen heeft het wel enorm goed gewerkt las ik. Top vind ik dat voor jullie!!
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Sanity Ik moet toegeven dat ik veel opgestoken heb van sommige opnames, ook van de AA groep. Ik vond wel sommige opnames volledig nutteloos en dan heb ik het vooral over een zeer lange opname. Maar ik heb vooral veel te danken aan een zeer goede psychiater, die wel erg lang argwanend bleef of ik niet terug gebruikte. Nu vind ze het niet meer zo nodig om me dikwijls te zien.
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 45 minuten geleden zei Sanity: Ja kan ook best zijn dat ik nou net toevallig een slechte kliniek te pakken had. Voor jou en @Zbb en vele anderen heeft het wel enorm goed gewerkt las ik. Top vind ik dat voor jullie!! Ik heb totaal in 5 klinieken gezeten. de ene kliniek is de andere kliniek niet,iIk denk dat de kans van slagen van verschillende factoren afhankelijk is. de module’s,de therapieën die er eventueel gegeven worden,de mensen die er werken,het beleid,de groep waar je in zit en ook zeer zeker hoe zit je er zelf in. alleen detox is echt niet genoeg,zolang je je onderliggende problemen niet aanpak en het alleen op wilskracht doet geef ik het weinig kans. ik heb heel erg veel mogen leren tijdens me laatste opname,dit was ook de eerste opname die ik ooit afmaakte en zelfs om de maximale verlenging heb gevraagd en gekregen. maar die verlenging heb ik alleen gekregen omdat ik er open en vol overgave instond. na de kliniek ben je er nog niet hoor,dan begint je herstel pas. ik volg nu ik thuis ben nog steeds modules,morgen heb ik toevallig een intake voor een therapie die me ontzettend goed geholpen heeft tijdens me opname dat ik dit buiten me opname ook wil blijven volgen. Ook ga twee keer in de week naar de NA,ik ben heel de week in verbinding met andere mensen die in herstel zijn. Ik ga minimaal één keer per maand terug naar het terrein van de kliniek waar voor en door cliënten lofprijs en bidstond avonden georganiseerd worden. ik ben er van overtuigd dat als ik (zeker de eerste tijd) niet aan mezelf werk,ik op een gegeven moment terugval. ik ben dan nu wel droog en nuchter maar ik heb nog steeds de ziekte verslaving. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden