Lika Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden O! En plekken waar ‘niets is’. Prima als er ergens geen horeca is. Dat vond ik vroeger heel erg.
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Oskar: Dingen Die Ik Mooi Vind (deel 12): het vriendelijk pruttelende geluid van mijn Bialetti voor de after dinner koffie. Deze zomer heb ik uit Italië zo”n moka pot meegenomen. Elke avond is het nu even feest. Ik kan enorm genieten van een goede bak koffie. Sinds de alcohol met de vuilnisman is meegegeven heeft mijn waardering van koffie en thee een vlucht genomen. Calvados is allang niet meer nodig. Hebben jullie ook specifieke dingen die zijn opgekomen na het afscheid van de drank? Bialetti 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Ik heb de 2-kops, de 3-kops en de 8-kops voor als er visite is. Alleen de 2-kops doet het goed op espressomaling. Voor de andere heb ik grovere mokamaling nodig, anders gaat het water koken lang voordat het erdoor (omhoog) gelopen is. En die vind je alleen op internet, of natuurlijk bij de koffiebrander die vrijdags op de markt staat maar dan moet je dus wel zorgen dat je er dan aan denkt dat je naar de markt gaat. Een beetje slow life is het. Heerlijk geluid idd 😁 ga je gewoon van kwijlen 2 uur geleden bewerkt door bumperjim
Spud Geplaatst 2 minuten geleden Rapport Geplaatst 2 minuten geleden Ik vlam het er maar hier in, want inmiddels bij de betrokken asiels geblokt. Ik was zoals gewoonlijk aan het wandelen in het bos en toen kwam ik een kruising herder tegen die met me meeliep. Uiteindelijk heb ik dat beestje een lijn om gegeven toen ik thuis was, heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts om de chip uit te lezen. Ja ik moet wel toegeven zo af en toe zoek ik bij asielen rond naar een hond die met mijn katten samen kan en die bij mij past. Het asiel had op het moment geen ruimte, de chip was niet geregistreerd en het was al na sluitingstijd, dus mij werd gevraagd of ik de hond voor die nacht zou kunnen opvangen? De optie was om haar tijdelijk in mijn garage te plaatsen. Mijn katten reageerde zo goed op haar dat ik besloot om haar binnen te houden. En het ging ook gewoon goed. Maar toen kwam de papier kwestie, om een hond te kunnen en mogen adopteren, tellen alle voorgaande ervaringen niet. En moeten eerst 2 weken in het asiel zitten voordat je ze mag adopteren. Ik voelde een band met die hond en aangezien de match met mijn katten ook goed bleek, had ik niet anders verwacht dan dat ik de eerste was. En zo ben ik alvast ook met haar aan het werk gegaan om haar te leren kennen. En nu ben ik afgewezen voor adoptant omdat de hondenverzorger opgemerkt heeft dat als deze de hond in de kattenruimte neemt. Zich onbetrouwbaar voordoet. En mogelijk zou kunnen aanvallen. Tsja ik weet niet, maar heeft die gast ooit rekening gehouden met het feit dat een hond binnen brengen in een kattenverblijf, behalve spannend is ook een hond onzeker kan maken. Ik mag haar dus niet adopteren, omdat het mogelijk is dat ze katten aanvalt. Terwijl toen ik haar noodgedwongen opving, ze tussen mijn katten lag te soezen. Volgens mij past het wel gewoon, maar ik mag het loslaten denk ik. Ik vind het alleen heel vervelend dat ik door mijn kritische vragen ineens weggezet wordt als een nitwit. Alsof ik die hond niet heb leren kennen en het vertrouwen heb gehad om deze bij mijn ziel en zaligheid wel toe te laten. Ik voel me eigenlijk wel gebruikt, omdat ik voor opvang zorgde. Maar ook heel erg ongezien als dierenmens. Verder hoop ik, dat ze snel een gouden mandje vind, en niet heel lang in het asiel moet verblijven. Want hoe goed de verzorgers ook hun best doen, er is ook voor een dier geen betere plek dan een thuis. Of tenminste een veilige haven waarop ze terug kunnen vallen, leerde ik van mijn aanloop zwerfkat. Die qua chipt en castratie op mijn naam staat, maar naast het leven met mij er ook nog een heel ander leven op nahoudt. Ik heb hem Robin hood genoemd. Maar dacht vandaag nog, Robin is goed want hij zorgt wel voor ons. Maar qua prooien dat ie meebrengt is ie een echte killer. Ik verbaas me er wel eens over, dat er dan bruine rat voor me gelegd wordt, die zonder staart al 37 cm is. Ik weet dat ratten terugvechten, dus dan vind ik het heel knap dat hij dan ongeschonden uit de strijd komt. Voor mij hoeven ratten niet dood, maar heb dan toch het gevoel dat ik beschermt ben door die kater. Je zou het niet verwachten omdat hij zo rauw is in de natuur. Ik had iemand aan mijn deur waar ik me ongemakkelijk bij voelde. En dan komt ie pal voor me staan en gaat die persoon kopjes geven. Dat was toevallig iemand die angst had voor katten dus was snel weg. En ja, op 1 punt heeft asiel gelijk waarom ik de hond niet mag adopteren. En dat is dat ik nog op reis wil en oppas regelen voor je kat makkelijker is dan voor je hond. En als ik een hond neem het mijn bedoeling is dat deze overal meegaat. Leuke wens van mij, maar dan ben en blijf ik ook afhankelijk van of mensen dat accepteren. Tenzij ik mijn hond een opleiding voor hulphond kan laten doen en zo een jasje bemachtig dan zijn ik en mijn hond overal welkom.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden