renaldo61 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden @Mormel “ Geef mij de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om het verschil te kennen .” Dat is van de AA. Jij plaatst dikwijls dat je onderliggende problemen veel groter zijn als je alchohol gebruik of heb ik het verkeerd? Bijna iedereen gaat onderliggende problemen hebben. Ik dacht steeds dat alchohol voor mij maar iets bijkomstig was en helemaal niet belangrijk. Tot ik besefte dat het heel mijn leven overheerste. Ik kan niet anders als sommige psychiaters van de kliniek gelijk geven, in de zin van pak eerst het alchohol probleem aan, de rest volgt dan wel. Verander wat je kunt veranderen. Alchohol kun je uit je leven bannen. Als ik het kan, kan iedereen het.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Vandaag is lastig. Ik zie de wereld, zie de problemen waarmee we kampen en vraag me af waarom ik nog langer probeer. Ik wil er al zo lang uit stappen en iets wat me op de been hield was nieuwsgierigheid: hoe ziet de toekomst eruit. Op dit moment biedt nieuwsgierigheid weinig hoop. De laatste dagen probeer ik gewoon de dag door te doorkomen en kijk ik uit naar de slaap, dus waarom niet permanent slapen? Heb mezelf vele jaren geleden beloofd om er niet zelf uit te stappen, maar waarom eigenlijk niet? Is dit een moment dat ik naar de crisis moet? Waarom? Ik eindig toch altijd hier in een situatie waarvan ik niet weet hoe ze te veranderen.
renaldo61 Geplaatst 14 minuten geleden Rapport Geplaatst 14 minuten geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Mormel: Vandaag is lastig. Ik zie de wereld, zie de problemen waarmee we kampen en vraag me af waarom ik nog langer probeer. Ik wil er al zo lang uit stappen en iets wat me op de been hield was nieuwsgierigheid: hoe ziet de toekomst eruit. Op dit moment biedt nieuwsgierigheid weinig hoop. De laatste dagen probeer ik gewoon de dag door te doorkomen en kijk ik uit naar de slaap, dus waarom niet permanent slapen? Heb mezelf vele jaren geleden beloofd om er niet zelf uit te stappen, maar waarom eigenlijk niet? Is dit een moment dat ik naar de crisis moet? Waarom? Ik eindig toch altijd hier in een situatie waarvan ik niet weet hoe ze te veranderen. Op sommige vragen zijn geen pasklare antwoorden. Ik ben geen psycholoog of psychiater. Aan wat er in het verleden gebeurd is kunnen we niets veranderen, we moeten ermee zien te leven. Wat de toekomst brengt weet niemand niet. Je moet in het heden leven. Je kunt in België naar tele onthaal bellen. Maar in bepaalde gevallen dringen ze aan op een onmiddellijke opname. Hoezeer ik persoonlijk ook tegen lange opnames ben, denk ik niet dat een crisis opname U gaat helpen. Je kunt er ook voor kiezen niet meer naar het nieuws kijken of te lezen. Als dat een probleem vormt. Een zaak weet ik zeker, alchohol gaat U niet helpen. En het is zeer moeilijk hulp te vinden dat persoonlijk past. 14 minuten geleden bewerkt door renaldo61
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden