stammie Geplaatst 4 mei Rapport Geplaatst 4 mei Hallo allemaal, Ik wil me graag voorstellen. Ik ben “een moeder en ik zit momenteel op een diep punt in mijn alcoholverslaving. Ik voel me erg rot, wanhopig en bang. Ik weet dat ik moet stoppen, want anders raak ik alles kwijt wat me lief is. Ik heb een gezin, een lieve man en een prachtige dochter. Ik heb ook mijn eigen bedrijf. Aan de buitenkant lijkt het misschien of ik alles op orde heb, maar vanbinnen ben ik aan het instorten. Ik drink elke dag minstens een fles wijn, vaak twee, en in het weekend loopt het soms op tot drie of vier. Afgelopen weekend dronk ik zelfs een fles gin én wijn. Ik heb vorig jaar een gastric bypass gehad, waardoor alcohol mij veel sneller raakt — ik word snel dronken en voel me daarna alleen maar slechter. Vandaag heb ik geprobeerd niet te drinken, maar door de trillingen, hartkloppingen en paniek heb ik één glas wijn genomen. Ik weet dat dit niet de oplossing is, maar het voelde alsof ik het niet anders aankon. Toch weet ik: dit moet stoppen. Ik wil stoppen. Want ik zie wat ik mijn gezin aandoe, en ik voel dat ik de grip op mezelf verlies. Ik ben bang, maar ik wil hier eerlijk zijn en hulp zoeken. Ik weet niet goed hoe, maar ik wil wel. Dankjewel dat jullie er zijn.
lady jane Geplaatst 4 mei Rapport Geplaatst 4 mei welkom Stammie. heftige hoeveelheden drink je, ondanks die gastric bypass logisch dat dit moet stoppen, want het wordt je dood anders. zie dat ene glas dan maar als een afscheidsdronk het is de avond van de dodenherdenking en hoe mooi zou het zij als je morgen je eerste 0-dag kunt vieren vrij van verslaving
Claudius Geplaatst 4 mei Rapport Geplaatst 4 mei Wat je ervaart zijn waarschijnlijk afkick verschijnselen, hier moet iedereen door die veel alchohol gebruikt heeft. Ik adviseer je om hulp te zoeken. Adviseer minstens je huisarts die kan je ook helpen met medicatie tegen de afkick verschijnselen. Belangrijk is dat je inderdaad stopt met alchohol te gebruiken. Zorg er voor dat er geen alchohol meer in je buurt is en koop geen nieuwe. Veel sucses en blijf schrijven.
Lika Geplaatst 4 mei Rapport Geplaatst 4 mei Welkom. Vrij van verslaving is vrijheid!! Het kan. Zet ‘m op en stop. Je kunt verder met fier opgeheven hoofd. Dat is geweldig!
stammie Geplaatst 4 mei Auteur Rapport Geplaatst 4 mei Bedankt voor jullie reacties. Ik ga donderdag naar een AA meeting. Kijken of ik daar steun aan heb. Een mooie gedachte om morgen op bevrijdingsdag vrij van alcohol te kunnen zijn. Iets om mij aan vast te houden. Voor nu zie ik enorm op tegen de nacht, maar ik moet hierdoor heen. karin123 en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 4 mei Rapport Geplaatst 4 mei als je het moeilijk krijgt kun je 24/7 met de luisterlijn bellen. hier zijn de meesten al voorbij jouw fase, maar weet dat het kan. en ook de nacht gaat voorbij Stammie. Zorg dat het maar één keer hoeft. succes stammie reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 5 mei Rapport Geplaatst 5 mei Goed bezig!!! Zorg dat je wat anders drinkt: water, thee of zo, dat je iig geen dorst gaat hebben, en wat anders doen ipv op de bank gaan zitten "niet drinken". Op termijn zal je zien dat je je veeeel beter gaat voelen en ook veel meer tijd krijgt om dingen te doen. Maar nu eerst hier doorheen. Sterkte 💪🏻💪🏻💪🏻
stammie Geplaatst 5 mei Auteur Rapport Geplaatst 5 mei De nacht doorgekomen. Weinig geslapen, maar voel mij toch beter dan gisteren. Op naar de vrijheid 😉. karin123 en lady jane reageerden hierop 2
Claudius Geplaatst 5 mei Rapport Geplaatst 5 mei 10 uur geleden zei stammie: Bedankt voor jullie reacties. Ik ga donderdag naar een AA meeting. Kijken of ik daar steun aan heb. Een mooie gedachte om morgen op bevrijdingsdag vrij van alcohol te kunnen zijn. Iets om mij aan vast te houden. Voor nu zie ik enorm op tegen de nacht, maar ik moet hierdoor heen. Goed dat je naar een AA meeting gaat, heb je erover nagedacht hulp te zoeken bij de huisarts? 6 minuten geleden zei stammie: De nacht doorgekomen. Weinig geslapen, maar voel mij toch beter dan gisteren. Op naar de vrijheid 😉. Heb je alchohol in huis?
stammie Geplaatst 5 mei Auteur Rapport Geplaatst 5 mei 47 minuten geleden zei Claudius: Goed dat je naar een AA meeting gaat, heb je erover nagedacht hulp te zoeken bij de huisarts? Heb je alchohol in huis? Ja ik heb gedacht over de huisarts, maar ik heb een beetje een issue daarmee. Ik ben namelijk ondernemer geworden na mijn gastric bypass operatie en daarom nu niet verzekerbaar. Als ik nu naar de huisarts kom, komt dat in mijn dossier en kan ik het helemaal wel vergeten in de toekomst een arbeidsongeschiktheidverzekering af te sluiten. Een spagaat dus. En nee, geen alcohol in huis gelukkig.
Claudius Geplaatst 5 mei Rapport Geplaatst 5 mei 1 uur geleden zei stammie: En nee, geen alcohol in huis gelukkig. Goed zo, houden zo.
Yana Geplaatst 5 mei Rapport Geplaatst 5 mei Zet 'm op Stammie! Gefeliciteerd met je besluit om te stoppen. Bij momenten zul je denken dat drinken een goed idee is en dat je niet zonder kunt maar dat is totale onzin. Hoog Stammie, kijk omhoog Stammie want daar is de blauwe lucht. stammie reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 5 mei Rapport Geplaatst 5 mei @stammie angst gehad voor niets. Je bent de nacht doorgekomen en waarom ook niet. Geen alcohol in huis hebben, zoek alcohol festiviteiten (even) niet op en ga afleiding zoeken als de twijfel zich opdringt. Jij kan het ook! stammie reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden