Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen Fonny en Claudius en alle andere frummers. 
Even een bakje neerzetten hier en dan ga ik er weer vandoor. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Vandaag weer een etappe Fonny? 
Veel plezier dan!!! 

bewerkt door Yvonne
Geplaatst

Inmiddels heb ik een maand niet gedronken, het begint nu al normaal te voelen en de moeilijke momenten van de eerste twee weken zijn er eigenlijk niet meer. Het is sinds mijn kindertijd niet eerder gebeurd dat ik geen verslavende middelen gebruik. Wat heerlijk!

Geplaatst

@Yanaje hebt toch wel vaker langere periodes niet gedronken, of vergis ik me? Hoe dan ook vind ik het heerlijk voor je! Hier wordt het ook steeds gewoner, al merk ik dat ik sociale dingen s avonds vaak uit de weg ga. Maar weet eigenlijk niet of dat met alcohol te maken heeft, heb er ook steeds minder zin in.

Geplaatst

Goedemorgen. Vandaag dagje repeteren. Niet heel veel zin in, maar dat is met name omdat ik thuis zo lekker bezig ben. En ik naar buiten wil omdat de zon zo lekker schijnt…

Geplaatst
  Op 6-4-2025 om 06:42 zei Rosee:

@Yanaje hebt toch wel vaker langere periodes niet gedronken, of vergis ik me?

Expand  

Alleen toen ik hier net kwam maar dat is al 6(?) jaar geleden, toen dronk ik drie maanden niet maar zat ik nog wel aan de e-sigaret. Al die jaren heb ik matig maar wel consequent gedronken.

Geplaatst

Hihi, ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het vertrouwen van zwerfkatten winnen, soms ook best gevaarlijk kan zijn. Mijn zwerfkat is inmiddels zo vertrouwd met mij dat ie me regelmatig bijna laat struikelen en dan word mijn lenigheid getest.                  Ik al heel vaak tegen die kat gezegd, loop me niet zo voor de voeten want er komt een dag dat ik jou kwets of mezelf kwets. 

Ik had het eigenlijk voor me uit geschoven, maar gisteren was dat momentje dus. Ik struikelde over die kat en wist mijn evenwicht nog te bewaren, maar toen stond die kat vol vertrouwen weer onder mijn voet en toen ben ik gevallen. En dan gebeuren er dingen die niet letterlijk kan navertellen omdat je dan bezig bent met schade beperking. Om niet op de kat te vallen en ook niet terecht te komen in een boomstronk heb ik mezelf een duwtje gegeven en ben toen heel onhandig op de helpende hand terecht gekomen en deze is nu zwaar gekneusd, maar de kat en ik zijn zonder schade eruit gekomen. Behalve die hand dan, voor mijn gevoel is deze gewoon zwaar gekneusd omdat deze mijn val brak. Heel erg onhandig nu. Maar ik ben vindingrijk en ben eigenlijk heel blij dat ik mijn nek niet heb gebroken of mijn been en vooral dat ik niet op die kat gevallen ben. Want serieus dat had ik heel erg gevonden! 

Ik vond me geen spoedgeval voor de spoed maar heb wel een afspraak gemaakt met de huisarts en verder ben ik weer heel creatief bezig met hoe ik mijn hand kan gebruiken. Ik dacht dat ik links wel kon missen en dat kan ook maar is ook best wel even wennen. Net als een verslaving merk je toch wel dat daar een bepaalde gewoonte in zit. Maar als je knop om kan zetten, denk ik dat ik mijn knopje qua roken ook wel om kan zetten. Jammer maar helaas heb ik daar dus een letterlijk probleem voor nodig. 

Stom toch?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...