Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
16 uur geleden zei rapilos:

Nou echt niet omdat alleen omdat een puppy zo schattig is hoor @Rosee..
De reden heb ik al hierboven verteld.
(Voel me trouwens erg aangevallen omdat iedereen vind dat ik perse een hond uit het asiel moet nemen )

Ja das het allermakkelijkst, aan iemand anders vertellen dat ze een hond uit het asiel moeten nemen ๐Ÿคฃ alsof jij ze daar hebt achtergelaten.

Ik heb diverse voorbeelden gezien van honden die uit een asiel afkomstig waren, sommige prima niks aan de hond, anderen gaan gewoon 10 jaar lang een blok aan je been zijn. Verplicht trainen, lang werken aan angst of agressie, andere honden vermijden, of misschien andere mensen vermijden, alles hangt af van wat er in het rugzakje zit en dat weet het asiel ook niet precies. Maar ja sommige andere dus prima zoals ik zei ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ

Er zijn gewoon teveel honden. Teveel mensen die hun teefje zwanger laten worden alsof het een apparaat is waarvan alle functies uitgeprobeerd moeten worden.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst (bewerkt)
11 uur geleden zei Claudius:

@rapilos Ik kende het ras niet. Tot nu toe heb ik 11 000 stappen. Ik moet veel bewegen. Ik hoop dat je veel plezier hebt met je toekomstige hond

Het zijn van oudsher de bodyguards van de kudde. En dan hebben we het in de Pyreneeรซn over wolven, lynxen en af en toe een beer. Dus het zijn geen schoothondjes. Genoeg video's op youtube van wandelaars in de bergen die te dicht bij de kudde kwamen vooral als ze zelf ook een hond hebben, als de "patou" vindt dat je moet opzouten, dan loop je helaas een paar km om ๐Ÿ˜

Het zijn verder kalme honden, maar geen allemansvrienden (kan lastig zijn met bezoek) en het is wel een formaat XL. Als je die niet bijtijds geleerd hebt netjes aan de lijn te lopen, wanneer ze eenmaal 60-70 kilo zijn en ze willen nodig ergens naartoe, dan slepen ze je gewoon mee.

Al die mensen die alvast zo'n schattige pup gereserveerd hebben die weten dat natuurlijkย ๐Ÿคฃ

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
2 uur geleden zei bumperjim:

ย 

Er zijn gewoon teveel honden. Teveel mensen die hun teefje zwanger laten worden alsof het een apparaat is waarvan alle functies uitgeprobeerd moeten worden.

Eens.

Geplaatst

Niet mijn bedoeling om jou aan te vallen @rapilos, vind het alleen zo jammer voor al die honden die een baas zoeken. Mijn ex schoonouders vangen ex zwerf honden op, en als ik zie hoe goed het nu met ze gaat... Maar er zijn gewoon teveel honden. Dan denk ik: geef die nou eerst eens een thuis. Maar natuurlijk is dat jouw verantwoordelijkheid niet en is het jouw goed recht om te wachten op een pup.ย :heart:

Geplaatst
20 minuten geleden zei Yana:

Er zijn ook gewoon teveel mensen, dan denk ik ook regelmatigย ๐Ÿคฉ

Maar zal dat niet langzaam afnemen? Zichzelf oplossen, gezien het aantal geboortes?ย 

Verder heb je wel gelijk.ย 

Geplaatst
1 uur geleden zei Yana:

Er zijn ook gewoon teveel mensen, dan denk ik ook regelmatigย ๐Ÿคฉ

Dat ben ik helemaal met je eens. Elke crisis die momenteel speelt komt door een teveel aan mensen. De woningcricis, de asielcrisis, de stikstofcrisis, de klimaatcrisis, het uitsterven van heel veel dieren, de bosbranden veroorzaakt door grote droogte, wat weer word veroorzaakt door deย  klimaatcrisis en ga zo maar door. Het maakt mij vaak somber en was heel lang een goed excuus om naar de fles te grijpen. Maar dat lostte al die problemen ook niet op en maakte dat ik nog somberder werd. Dus ik hou me nu meer met mijn eigen welzijn bezig door niet te drinken en beter voor mezelf te zorgen. Daar heb ik tenminste de controle over.

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Claudius:

Maar zal dat niet langzaam afnemen? Zichzelf oplossen, gezien het aantal geboortes?ย 

Verder heb je wel gelijk.ย 

Ik ben bang van niet @Claudiusย In onze cultuur worden idd veel minder kinderen geboren maar er zijn nog veel andere culturen op deze wereld waar kinderen krijgen het allerhoogste goed is en die hebben blijkbaar geen boodschap aan de problemen die het met zich meebrengt..

bewerkt door Kunsie64
Geplaatst

In achterlijke culturen zijn kinderen je oudedagsvoorziening. Onderweg naar volwassenheid worden er daar meestal nog een paar overhoop gestoken of platgebombardeerd dus dan fok je voor de zekerheid een hele Stint vol met koters. Vandaar.

Geplaatst
1 uur geleden zei Kunsie64:

Dat ben ik helemaal met je eens. Elke crisis die momenteel speelt komt door een teveel aan mensen. De woningcricis, de asielcrisis, de stikstofcrisis, de klimaatcrisis, het uitsterven van heel veel dieren, de bosbranden veroorzaakt door grote droogte, wat weer word veroorzaakt door deย  klimaatcrisis en ga zo maar door. Het maakt mij vaak somber en was heel lang een goed excuus om naar de fles te grijpen. Maar dat lostte al die problemen ook niet op en maakte dat ik nog somberder werd. Dus ik hou me nu meer met mijn eigen welzijn bezig door niet te drinken en beter voor mezelf te zorgen. Daar heb ik tenminste de controle over.

Je kunt jezelf zeker niet alle problemen van de wereld aantrekken. Zorg maar goed voor jezelf.ย 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Amalia:

In achterlijke culturen zijn kinderen je oudedagsvoorziening. Onderweg naar volwassenheid worden er daar meestal nog een paar overhoop gestoken of platgebombardeerd dus dan fok je voor de zekerheid een hele Stint vol met koters. Vandaar.

Er word in de niet "achterlijke" culturen ook beweerd dat er kinderen nodig zijn om onze pensioenen en AOWtjes op te brengen. Dat is volgens mij heel goed op te lossen door bijvoorbeeld robots..en misschien moeten we eens stoppen met dat aldoor maar willen groeien in onze economie.ย 

Geplaatst
2 minuten geleden zei Kunsie64:

Er word in de niet "achterlijke" culturen ook beweerd dat er kinderen nodig zijn om onze pensioenen en AOWtjes op te brengen. Dat is volgens mij heel goed op te lossen door bijvoorbeeld robots..en misschien moeten we eens stoppen met dat aldoor maar willen groeien in onze economie.ย 

Robotten of automatisering (verdere automatiseringย ย ) word reeds lang gebruikt, ja ... voor deย economie laten te groeien en vooral om ย te besparen in arbeidsplaatsen. Ik denk dat je met je ideeรซn niet alleen rechts gezinde politiekers ga tegen hebben, maar ook hun kiezers, niet wat robotten betreft maar wel je ideeรซn over groei.ย 

Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Precies wat @Kunsie64ย zegt. Het gaat tegenwoordig wel in een razend tempo als je het vergelijkt met voor de industriรซle revolutie. Het klimaat veroorzaakt tegenwoordig al veel doden. Het voedsel is eigenlijk niet meer te eten. De mens eet ook veel te veel troep, ga je niet oud van worden. Dat was vroeger ook beter. De natuur en de mens zit vol met plastic. Al die dieren op een hoop in stallen of hokken, krijg je virussen van, die overslaan op de mens.

De mens heeft het veroorzaakt en zal de prijs moeten betalen!

Geplaatst (bewerkt)

@Amaliaย En hoe verklaar je dan de mensen die hier vroeger uit die culturen heen getrokken zijn om te werken? En nu de vluchtelingen die hier vaak ook al jaren wonen? Zij krijgen nog steeds veel kinderen terwijl de kans heel klein is om onderweg neergestoken of vermoord te worden. Dus die vlieger gaat niet op.ย 

Dat is gewoonweg de wil van Allah. Hoe meer kinderen hoe beter. Zo was het hier 50 jaar geleden precies hetzelfde met het katholieke geloof. Ik kom zelf uit zo'n gezin en dus weet ik waar ik over praat. Gelukkig heb ik die lijn niet doorgezet..ik heb geen kinderen dus dat houd de boel weer een beetje in balans๐Ÿ˜‰

bewerkt door Kunsie64
Geplaatst
11 minuten geleden zei karin123:

Precies wat @Kunsie64ย zegt. Het gaat tegenwoordig wel in een razend tempo als je het vergelijkt met voor de industriรซle revolutie. Het klimaat veroorzaakt tegenwoordig al veel doden. Het voedsel is eigenlijk niet meer te eten. De mens eet ook veel te veel troep, ga je niet oud van worden. Dat was vroeger ook beter. De natuur en de mens zit vol met plastic. Al die dieren op een hoop in stallen of hokken, krijg je virussen van, die overslaan op de mens.

De mens heeft het veroorzaakt en zal de prijs moeten betalen!

Ik vrees vooral dat de kinderen van onze kinderen de prijs zullen betalen

Geplaatst
49 minuten geleden zei Kunsie64:

terwijl de kans heel klein is om onderweg neergestoken of vermoord te worden

Je hoort helaas wel steeds vaker over gewelddadige overvallen etc. Hoe zou dat nou komen??

ย 

Geplaatst
50 minuten geleden zei Kunsie64:

@Amaliaย En hoe verklaar je dan de mensen die hier vroeger uit die culturen heen getrokken zijn om te werken? En nu de vluchtelingen die hier vaak ook al jaren wonen? Zij krijgen nog steeds veel kinderen terwijl de kans heel klein is om onderweg neergestoken of vermoord te worden. Dus die vlieger gaat niet op.

Misschien omdat ze heel blij worden van "ons" kindertoeslagenstelsel? Dat is immers niets anders dan een fokpremie.

Geplaatst (bewerkt)
3 minuten geleden zei Amalia:

Misschien omdat ze heel blij worden van "ons" kindertoeslagenstelsel? Dat is immers niets anders dan een fokpremie.

Om maar te zwijgen van een huis dat ze krijgen, inkomen, andere toeslagen... En onze kinderen blijven tot hun dertigste thuis omdat ze geen huis kunnen kopen. Hmmm, wellicht is dit wel weer een ander onderwerp...

bewerkt door Wendy75
Geplaatst
1 uur geleden zei Kunsie64:

@Amaliaย En hoe verklaar je dan de mensen die hier vroeger uit die culturen heen getrokken zijn om te werken? En nu de vluchtelingen die hier vaak ook al jaren wonen? Zij krijgen nog steeds veel kinderen terwijl de kans heel klein is om onderweg neergestoken of vermoord te worden. Dus die vlieger gaat niet op.ย 

Dat is gewoonweg de wil van Allah. Hoe meer kinderen hoe beter. Zo was het hier 50 jaar geleden precies hetzelfde met het katholieke geloof. Ik kom zelf uit zo'n gezin en dus weet ik waar ik over praat. Gelukkig heb ik die lijn niet doorgezet..ik heb geen kinderen dus dat houd de boel weer een beetje in balans๐Ÿ˜‰

Moet ik hier uit opmaken dat geloof toch zo een grote rol speelt? Steken die mensen van andere culturen dan niets op in scholen en zo? Ik bedoel andere plaatsen waar jongeren met elkaar omgaan.ย 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...