Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Claudius:

Ik hoop dat je niet te lang moet wachten. 

Dat hoop ik ook niet.

Net gehoord dat mijn vader terminaal is. Ik wil nu alleen maar drinken en janken

Geplaatst

Voelt misschien als een extra trigger, maar als je die trigger zoekt zal die in het begin elke dag komen ook bij minder ingrijpende situaties. Heel fijn om nu helder te zijn, ook voor de mensen om je heen maar in de eerste plaats voor jezelf :rose:

Geplaatst

Oh Maia, wat naar voor je. Juist nu gaat het je helpen om nuchter te blijven, zodat je er voor hem kan zijn en het samen goed af kan sluiten. Maar snap dat het heel moeilijk voor je is! 

Geplaatst

Wat erg voor je @Maia, maar juist nu niet gaan drinken,
daar zou je eeuwig spijt van hebben. Hoe erg het ook is, juist ook
voor je vader om de dood onder ogen te moeten gaan zien; het
kan ook een van de waardevolste periodes zijn uit zijn en jouw leven.
Ik heb het met beide ouders van nabij mee mogen maken en wat
heeft dat mijn leven rijk gemaakt. Het contact tussen jullie zal veranderen.
Misschien heel subtiel, maar zonder drank wel merk-/voelbaar. Je kunt dit
maar één keer doen voor hem, dus wees er alsjeblieft voor hem (en jezelf)
zo nuchter als maar kan. En ik hoop dat je er open voor kunt staan, dat het
jullie, juist ook met verdriet, boosheid, onrechtvaardigheid en wat al meer,
kompleter maakt. Oprecht verdriet is ook een vorm van liefde en leren loslaten
en aanvaarden. Ik hoop dat jouw vader je opname en sober worden en blijven nog mag meemaken!

Geplaatst

Hup, vandaag jezelf weer even bij elkaar rapen. Je hebt het eerder gedaan, dus je weet wat er voor nodig is. En hoe je je gaat voelen als je dat niet doet.

Geplaatst
7 uur geleden zei Maia:

Vandaag weer de mist ingegaan. Ik wacht echt met spanning af af op de opname.  

Hee kan je niet vanochtend de alcohol door de gootsteen gieten? Dan hoef je daar iig niet meer over na te denken

Geplaatst
11 uur geleden zei Maia:

Vandaag weer de mist ingegaan. Ik wacht echt met spanning af af op de opname.  

en...... blijf je drinken tot die opname? Die kon nog weken duren, toch?
Laat de drank niet winnen van je Maia, en lees nog eens hoe je hier op het forum kwam.

Geplaatst
Op 9-1-2025 om 14:47 zei Maia:

crisisopname wordt (wachtlijst 1 - 3 weken)

Dat kan al over een paar dagen zijn. Ja natuurlijk doordrinken tot de opname, dat zou iedere alcoholist in psychische nood doen, neem ik aan. Maia aanmanen om nu vooral te stoppen heeft denk ik niet zoveel zin. Ik zeg dat ook uit eigen ervaring, toen mijn moeder niet lang meer te leven had heb ik ook elke dag gedronken. En mijn moeder had haar eigen pijnstillers dus was ook niet helder. Echt contact was er nauwelijks, de laatste weken. En er was weinig moois aan. Zo schrijft iedereen hier natuurlijk uit eigen ervaring. 

Geplaatst

Ik ben sinds gisteren nuchter. Gisteren rond 11.00 de antabus weer onder toezicht ingenomen. Voel me redelijk beroerd, zal de ontwenning wel zijn. Ik heb jullie reacties gelezen en nuchter blijven is zeker nu het beste. Ik ben enorm onrustig, zenuwachtig, zit te trillen, slaap nog minder dan voorhen, ben beroerd en een soort algehele malaise. Pfff. Maar ook uit dit diepe diepe dal zal ik weer komen. En het ging zo goed, ik was zo zeker en naar dat gevoel wil en ga ik weer teug. Let maar op.

Bedankt voor jullie steun allemaal. 

Geplaatst

Maia, wat fijn te lezen!  Ik merk zelf dat de alcohol mij 'op kan sluiten' in mezelf. Net of ik dan vanuit een soort bunker om hulp vraag. Maar het kan er dan allemaal verdraaid uitkomen en mensen snappen/horen me dan niet altijd goed. Ik gun het je zo dat je weer nuchter contact met jezelf en anderen kunt maken. Ook in deze roerige tijd. Zet hem op en ☘️

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...