Spring naar bijdragen

Een reboot


rebooten

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Vol goede moed start ik opnieuw mijn alcoholvrije leven op.

Ik ben verslaafd dat is wel duidelijk. Stiekem drinken, niet kunnen stoppen, altijd meer, altijd op zoek, ...

Ik ben al eens meer dan 7 jaar nuchter geweest, helaas dacht ik tijdens corona dat een glaasje nu en dan wel zou lukken.

Niet dus !

Ik heb beslist dat ik terug wil naar een leven zonder alcohol. Praten op een forum heeft me in het verleden goed geholpen.

Dit Forum lijkt me heel actief en vol met nuttige info,  dus bij deze stel ik me graag even voor.

Ik ben een man van 52 uit Belgie. Ik tuinier graag en probeer duurzaam te leven.

Het zou leuk zijn om iemand te vinden om af en toe een goed gesprek mee te hebben, niet veel mensen in mijn omgeving weten af van mijn worsteling.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Reboot, 

Welkom op het forum. 

Bekend verhaal. Na 4 jr sober dacht ik het ook wel weer te kunnen. Binnen no time zat ik weer een paar keer per week in de kroeg waar ik dronken binnenkwam en als een balletje eruitgeveegd werd na sluiting om 6:00 smorgens. Het heeft jaren geduurd voordat ik de stop knop weer kon vinden. 

Blijf hier schrijven. Dat helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Woman,

Bedankt voor je reactie. Was het maar gewoon een stop knop, het is toch een subtiel/frafgiel samenspel van veranderingen die je moet doorvoeren om terug gestopt te geraken. Ik geloof sterk in het werken aan het cognitieve als duurzame oplossing. Al is het dus na 7 jaar bij mij alsnog mis gegaan.

Ik noem dat voortschrijdend inzicht 🙂

Leren uit de fouten dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moelijkste voor mij momenteel zijn de momenten en situaties waar ik normaal zou drinken, dan merk ik echt wel fysieke en mentale craving.

Wat ook moeilijk is het leeg en saai gevoel. Ik weet van waar dit komt maar momenteel is er niet veel leuks of zo volet het tenmisnte toch.

Dat gaat wel over weet ik van mijn vorige stop, helaas duurt het nog wel een tijdje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...