Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 september 2024


Aanbevolen berichten

Het is eigenlijk geen goede morgen voor mij. Ik heb sinds mijn gesprek gisteren met de psychiater nog geen oog dicht gedaan, ik heb ook geen eetlust meer. Ik heb wel al flink gewandeld vandaag, nog maar 490 stappen te doen en ik heb een nieuw persoonlijk record van de laatste jaren. Mijn persoonlijk record van 35 km dat ik deed als tienjarige haal ik nooit meer. 

Dagpact

Claudius

 

bewerkt door Claudius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

@Claudius misschien beter niet meer stappen tellen en naar je lijf luisteren?
Je lijkt me wat obsessief (en onmatig?) bezig met iets te willen bewijzen.
Gewoon wandelen in de natuur helpt je stress en je lichaam herstellen, en dat heb je nodig nu.
Als die jaren overmatig drinken heeft echt zijn tol geeist en je bent ook de jongste niet meer.
Om beter te kunnen slapen zou je een banaan of een goede magnesium supplement kunnen
uitproberen. 1/2 uur voor je wilt gaan slapen. Magnesium helpt tegen kramp  stress en ontspant.
Maar het is niet geen vervanger voor iets wat dieper zit. Slechts een aanvulling.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuke dag zou moeten worden, is enorm tegengevallen.We hadden een Shantyfestival en in de middag ben ik niet goed geworden van de warmte. 2 keer gespeeld in de felle zon, was wel genoeg.We hadden nog een avondoptreden en dat hebben wij afgeblazen.Allemaal hangend bij zo'n biertent.Weinig zin om met aangeschoten mensen te praten.

Teveel geworden dus allemaal.

Nu thuis en uitblazen van dit alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Effe de ether insturen zodat ik het kwijt ben als ik zo ga slapen. 

Normaal check ik mijn mail niet meer na 18 uur maar nu had ik nog wat overleg te plegen dus checkte het wel laat. 

Ik ben net thuis van die vriend van de botsing. Met zijn verwondingen kan ik hem niet zo helpen maar hem helpen zijn huis redelijk schoon te krijgen zodat hij poetshulp kan aanvragen wel. Maar ik had mezelf redelijk onderschat mag ik eerlijk toegeven. 

Ik had wel gedacht dat ik redelijk voorwerk zou kunnen doen, maar vind het van mezelf nogal minnetjes wat ik afgeleverd heb. 

Maar dat is mijn dingetje gewoon. De realiteit is ook dat ik effe 10 jaar nooit poetsen,  ineens mocht proberen op te heffen. En de aangekoekte plee is op een paar plekken na wel weer gewoon wit  maar de stomme pompbak in de keuken, gootsteen in Nederlands, heeft heftigere schoonmaakmiddelen nodig. 

Mijn maat is tevreden maar ik ben teleurgesteld in mezelf. Omdat ik het niet zo goed schoon heb kunnen maken als dat mijn plan was. Nu gaan poetshulpen nog steeds mijn vriend weigeren als klant of hij ontmoet zo iemand als mij. 

Volgende week ga ik weer, want ik wil dit project wel gewoon afmaken. Dat poetshulpen wel zien dat er al gepoetst is en er anders naar kijken.  Alleen mag ik mijn lat dus lager leggen. We  hebben ook gezellig gekletst en zijn ook nog naar de friettent gegaan. En hij was er blij mee. Zo erg zelfs dat hij mij wilde betalen. Sorry ik haat poetsen en wil dan ook op de laatste cent betaald krijgen. Maar als ik het voor vrienden doe, kwets me bijna als je ervoor wil betalen. Maar ook ik weet dat dat normaal is om tegenwoordig te vragen.  Maar gelukkig stopte mijn vriend zijn portomonix gelukkig snel weer weg toen ik nee zei en dat hij mijn frietje al betaald had. Hij kent mij gelukkig wel :D

Maar dat is het niet waarom ik schijf, ik had weer een mail van de 2de notaris en er schijnt nu alweer een 3de notaris bij te zijn. Nu voor de moeder van de erfgenamen. 

En toen ik dat weer las, dacht ik, wat een drama voor de erfgenamen eigenlijk. Ik bedoel ik ben onterfd dus ik verwacht geen geld. Nog steeds vind ik het wel grappig om te zien hoe mijn ouderlijk huis soms voor 5 ton verkocht kan worden en soms maar voor 3 ton. Het lijkt net de effectenbeurs. 

Maar nu heeft de moeder van de minderjarige erfgenamen bijvoorbeeld een aanbod gedaan dat de huurder het huis kan kopen voor 3 ton of uitgekocht kan worden voor 30000 euro. Waarop die huurder zegt, ik wil het huis kopen voor 2 ton en anders uitgekocht worden 50000 euro. En dan denk ik, jep de vechtscheiding is weer bezig! Maar het roept ook herinneringen op. 

En dat is lastig. Want hoewel ik me ervan bewust ben dat ik alleen toeschouwer ben, raakt het me en vooral omdat mijn broer zich er wel mee moeit, die toentertijd bij het overlijden van ons mam,  mij gekwetst heeft door te zeggen dat ik ons mams huis leeg geroofd had vanwege emotionele redenen. Terwijl hij toen niet kwam helpen vanwege corona en hij dat zijn campinggenoten niet aan wilde doen, dus kort gezegd gewoon lui in de zetel lag. En mijn andere broer in die tijd Corona had. 

Dus ik stond er eigenlijk alleen voor. En wat ik aan geld vond heb ik afgestaan aan mijn broer die de financiën deed. We stopte dat in een potje om mogelijk onvoorziene kosten te dekken. Dus ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat mijn oudste broer dat tegen me zei. Want het opruimen van ons mams huis was helemaal niet gemakkelijk, de kringloop winkels waren dicht, de stort was dicht, ik kon eigenlijk niet opruimen. Dus ik heb gewoon dingen ingepakt waarvan ons mam gezegd had wie die moest krijgen. En verder uiteindelijk de woningbouw de rest laten doen. 

Dat was heel hard toen. Dus dan zo een opmerking krijgen, terwijl je altijd tegen elkaar zei, wij gaan geen ruzie krijgen als onze ouders dood gaan. Nou die belofte hij dus gebroken, omdat hij de enige was, die vanuit zijn luie stoel boos werd en zijn broertje en zusje betichte van diefstal.

En hypocriet dat hij is, hij papt weer met onze vader aan vlak voor zijn dood. En is nu hele goede vrienden  met de moeder van de erfgenamen. Terwijl hij  haar nog nooit gezien had. Ik heb haar ooit wel gezien als huurster en toen was ons pa al gek van  haar. Toen ze kinderen had nog meer, hij was oppas opa voor ze.  

Ik hoop dat mijn broer inmiddels veranderd is, maar meestal helpt hij anderen uit eigen belang, als dat de rede is dat hij haar nu helpt denk ik dat er nog wel een boel notarissen versleten gaan worden. En advocaten, maar gelukkig heb ik daar dan geen last van. Maar dat te weten en niks mee kunnen doen vind ik wel lastig. Dus ik moest effe van me afschrijven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...