Spring naar bijdragen

Minderen lukt niet


Antony

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Antony:

ik reken 24 eenheden voor 12 halve liters bier met een alcohol percentage van 4,8%.

Ah oke. Dan klinkt het voor mij alweer iets minder shocking. Maar toch hè, 24 eenheden, poeh.

En dat dan per week.. NOT GOOD!

Ik schrok ook van mijn eigen hoeveelheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Redelijke dag vandaag. Veel productiever als een week geleden. Beetje vrolijker ook.
Besloten om meer vrolijke radio te luisteren en niet meer radio 1 met alle ellende. Behalve de sport dan.

@Jac deel van jouw verhaal gelezen, veel respect!
We hebben toch veel overeenkomsten. Ben zelf 52 jaar. Ging ook helemaal fout nadat ik een week het "rijk" alleen had een paar weken geleden, net als jij in Tjechie.
Alle controle was weg. Op tijd uit bed ging nog redelijk, maar iets nuttigs doen kwam weinig van terecht.
Heel knap dat je ook ineens bent gestopt. Ben benieuwd naar je slechte dagen hoe je je voelde en wat er gebeurde.
Ook ik zag mezelf niet als alcoholist, maar was het natuurlijk wel...
Beetje hetzelfde gevoel ook. Ondanks dat ik kort op het forum ben voel ik hier meer begrip en steun als bij de verslavingszorg. Heel bijzonder.

Voor nu zo slapen en een plan bedenken voor de komende 3 dagen. Dat waren de dagen dat ik mezelf de meeste excuces gaf om veel te vroeg en te veel te drinken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Anthony

Dat is mooi dat je gisteren een redelijke dag hebt gehad, besef je je wat je is gebeurt gisteren je was vrolijker, positiever en wilde naar leukere muziek luisteren IPV het niets zeggende deprimerende geleuter op 1, heb je daar wat speciaals voor gedaan dat het gisteren zo vergang is ? 

fictie en realiteit zijn verweven in onderstaande 

Ach Anthony ik hou het vol omdat mijn opties om te drinken op waren en op een tweesprong stond en echte keuzes moest maken na de zoveelste aanslag op mijn leven zielig, bibberend, hallucinerend in me bed (toekomstige graf) al denkende hoe laat ik bij mijn buurman zou zijn om ff een biertje te doen die middag.

Mijn met alcohol benevelde lichaam en geest besefte ook dat dit niet langer verder kon ( Dat was geen openbaring hoor wist dat al veel en veel langer) In half bewusteloze toestand mijmerde ik over de toekomst en visualiseerde half wakker half slapend een heuvel met daar op de top een tweesprong.

Linksaf was een uitnodigend vrolijk verlicht zacht dalende heuvelpad richting het dal, vanaf de tweesprong probeerde ik het dal in zien maar zag in de diepte, geen dal!! alleen een vaag schemer wordende diepte .Het pad of weg was wel gevuld met vriendelijke muziek de omgeving was lentegroen de zon die vrolijk scheen aan een wolkenloze hemel, de geur van vers gemaaid gras, feestelijk uitgedoste zorgeloze gezonde vrienden, kennissen en natuurlijk de buurman die vrolijk pratend. dansend, drinkend en proostend met elkaar je het idee gevend dat ze plezier hebben en het naar hun zin hadden maar wel gestaag en al feestend, drinkend en proostend verder dalende richting het dal.

Dat leek me wel wat, dat paste mij precies !!!!!

Een ding viel me direct, waar waren mijn vrouw en kinderen?? waar waren die ?? ik draaide me om en zag ze gelukkig op een kleine afstand staan maar ze leken niet happy als al die mensen die op dat pad richting het dal afdaalde , eerder aangeslagen en verdrietig mijn vrouw probeerde nog wel een kleine glimlach op haar licht betraande gezicht te toveren wat geheel niet lukte, nou ja dacht ik, komt wel weer goed!!!! eerste gedachte was eerst maar eens in dat dal kijken 

Elk pad heeft een begin maar ook een einde oftewel elke weg houdt lang of kort dus vroeg of laat ergens op.

Rechtsaf was een trap en de eerste trede leek wel 16 meter hoog en donkerbruin van kleur en de tweede was zeker veertien meter hoog en iets lichter bruin en de derde 12 meter en die was licht bruin, de kleur van de trap die omhoog liep werd steeds lichter van kleur en de tredes werden al gelang je hoger op de trap kwam leken de tredes minder hoog te worden Het weer op de trap leek wel ook per trede te veranderen, ene trede zonnig andere trede weer regen of onweer vaak bewolkt ofmiezerig maar op de meeste tredes was het licht en zonnig, het weer wisselde per trede ik kon wel het eind van de trap zien, op de hoogste trede daar stonden in het licht een gelukkig kijkende groep mensen waaronder mijn vrouw en kinderen.

Tsja en nu??? ik besefte het moraal wat ik natuurlijk allang wist en besloot om rechtsaf te gaan de trap op en ben gestopt met drinken van de een op andere dag vol overtuiging om de trap te beklimmen maar die eerste trede was wel heel erg hoog daar kom ik nooit op maar na elke dag dat ik niet dronk leek de eerste trede steeds lager te worden en na een detox van een week (wat geen walk in the park is maar zeker geen onmogelijke zaak en om de Nike slogan te gebruiken Just do it.) en als je weet wat je ongeveer te wachten staat is de helft al gewonnen en je motivatie wordt er alleen maar sterker van als er weer een ontwenning verschijnsel naar de achtergrond verdwijnt nadat weekje detox is die eerste trede geen 16 meter hoog meer maar nog maar 80 cm en je kan je eerste stap maken. de trap is veel minder steil geworden je geest is helderder dan een week terug ook het pad richting het dal is niet zo interessant meer en je gaat steeds vaker naar de volgende trede uitkijken om daar te staan om vervolgens ook de volgende tredes te nemen want al die tredes hebben een functie en een reden voor jezelf en je toekomst en welke dat zijn mag en kan jezelf invullen, maar elke dag een stukje voorruit of niet natuurlijjk maar dat zijn keuzes

De weg van ontwenning is niet makkelijk maar het is het waard en je hoeft er niet zoveel voor te doen alleen wat voor te laten maar je zal ff opnieuw moeten leren lopen eerst kruipen dan je eerste stapjes en zo verder

Herstel, zelfrespect , zelfbehoud, levensverwachting en bovenal een leven met me naasten die me serieus nemen. Dat het is zo gelopen zoals ik geschreven heb in mijn eigen verhaal is het gelopen, ik klote maar wat aan en heb daar verder geen spijt van het is zoals het is en ik kloot tegenwoordig nog steeds maar wat aan, maar dan wel nuchter maar dat ik dat nooit meer terug wil is wel heel duidelijk voor me, dat is voltooid verleden tijd. ( Been there-done that)

tsja slechte dagen zijn er zat waar even zoveel goede dagen op je reis naar wat jezelf het belangrijkste vindt,  links of rechtsaf dat maakt niet uit (same shit) maar ik neem aan dat je de juiste richting kiest die jou het beste zal passen , wel belangrijk is dat als je rechtsaf zou gaan dat je het klein houdt eerst zo snel mogelijk naar zero en dan dag voor dag sochtend met jezelf afspreken vandaag drink ik niet en morgen zien we wel weer.  Dat afbouwplan wat je bedacht hebt zou voor mij niet werken, als mijn limiet 5 zou zijn voor fie dag en die zijn op dan moffel 6 tot en met 8 er zo bij en misschien wel 9 of 10 onder het motto dan doe ik morgen wel wat minder JAJA. 

Maar als het voor jou werkt doe het en succes!!!!!!!  maar  ik ben huiverig dat het ook niet gaat werken voor jou en het gaat zoals ik hierboven heb geschreven dat je op zondag al met je schema op volgende woensdag zit qua inname en dat komt door je laatste zin in je bericht

.Voor nu zo slapen en een plan bedenken voor de komende 3 dagen. Dat waren de dagen dat ik mezelf de meeste excuces gaf om veel te vroeg en te veel te drinken. ( Alcholisten worden zeer creatieve manipulatieve mensen en kunnen liegen en bedriegen alsof het gedrukt staat als ze dorst hebben, vooral voor zichzelf!!!!  )

Voor mij helpt alleen dat stoppen ook echt stoppen is met alle ongemakken en pijntjes erbij  anders is het voor mij het circus van Jeroen Bosch

Jac 

 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De keuze om niet meer naar Radio 1 te luisteren heeft eigenlijk een oorsprong van jaren geleden. Tijdens een burnout kon ik steeds minder omgaan met alle ellende waar ik geen invloed op heb. Heb toen heel bewust een hele tijd niet of nauwelijks het nieuws gevolgd. Meer wat vrolijke dingen en lekkere muziek. Nu in deze periode merk ik dat ik minder positief ben, vandaar terug naar de oude lessen.
Overigens na 2 jaar het "geluk" om ook nog een depressie te krijgen.

Ik heb even tijd nodig om je verhaal te laten indalen. Veel herkenning met name die tredes van 16-18 meter hoog...

De stelling het voornemen is 5 en als die op zijn moffel ik er de 6 en meer wel bij... klopt als een bus. in ieder geval gisteren.
Gelukkig niet doorgeslagen, maar niet aan mijn eigen afspraak gehouden. Met als resultaat vandaag een mindere dag.
Vandaag in ieder geval gelukt bij het plan te blijven.
Voornemen is om het een kans te geven tot einde van de maand. Anders blijft het voor mij ook het circus van Jeroen Bosch.

Voor nu slaap lekker allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag @Jac,

Dank voor je belangstelling.
Tot en met zaterdag ging het goed om bij het plan te blijven. Gisteren helaas niet, bah.
Deze week een nieuwe stap inbouwen. Heb de gewoonte om na het werk te "ontspannen" met een paar biertjes.
Consequentie is dan ook dat ik nauwelijks mee gaan naar de sport van de kinderen.
Vanaf vandaag zal ik hierin actiever worden met als gevolg dat dan de aantallen drinkmomenten omlaag gaan en dus ook de hoeveelheden.

Maar nog wel belangrijker is dat ik weer bij de sport van de kinderen ben.
Afgelopen zaterdag sinds lange tijd wezen kijken.

Groeten Antony

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Antony:

Goedemiddag @Jac,

Dank voor je belangstelling.
Tot en met zaterdag ging het goed om bij het plan te blijven. Gisteren helaas niet, bah.
Deze week een nieuwe stap inbouwen. Heb de gewoonte om na het werk te "ontspannen" met een paar biertjes.
Consequentie is dan ook dat ik nauwelijks mee gaan naar de sport van de kinderen.
Vanaf vandaag zal ik hierin actiever worden met als gevolg dat dan de aantallen drinkmomenten omlaag gaan en dus ook de hoeveelheden.

Maar nog wel belangrijker is dat ik weer bij de sport van de kinderen ben.
Afgelopen zaterdag sinds lange tijd wezen kijken.

Groeten Antony

 

Goedemiddag Anthony

Ik het las toch echt in je vorige bericht dat je donderdag of vrijdag het ook niet helemaal gelukt  was om je bij je hoeveelheden te blijven, ik ben eerlijk tegen je en ik ga je vertellen zoals ik het zie. De manier hoe jij wil stoppen is kansloos je houdt je zelf voor de gek, je bent aan het afbouwen maar in 7 dagen dat je gestopt 2 dagen niet dat is geen afbouwen maar je verslaving stationair laten draaien. 

ik citeer je even 

" Het moet veranderen en wel per vandaag. Voornemen is deze week drastisch af te bouwen.
Maar heel eerlijk, ben erg bang voor ontwenningsverschijnselen.
Hoop hier een beetje steun en motivatie te kunnen vinden "

Misschien kan je hier wat motivatie in vinden.

Waarom drink ik eigenlijk ?

Ik drink : Omdat ik op zoek ben naar geluk,

maar ik vindt slechts ongeluk

 
Ik drink : omdat ik vrede en liefde wil 
 
maar krijg oorlog en haat
 
Ik drink : omdat ik een glas gezellig vind
 
maar een fles is ook glas

Ik drink : Omdat ik de high wil voelen

maar ik krijg de low

Ik drink : Omdat ik erbij wil horen,
 

maar ik word steeds eenzamer

Ik drink : Omdat ik vrienden wil,
 

maar ik krijg er enkel vijanden bij

Ik drink : Om mijzelf moed in te drinken,
 

maar ik word steeds angstiger

Ik drink : Om mezelf te ontspannen,
 

maar ik begin steeds meer te trillen

Ik drink : Om meer zelfvertrouwen te krijgen,
 

maar ik word steeds onzekerder

Ik werk, maar door mijn gedrag raak ik mijn baan misschien kwijt

Ik wil vergeten, maar ik stapel alleen maar negatieve gedachten op

Ik wil een ontspannen gezinsleven hebben maar de spanning is te snijden
 
Ik wil uitrusten, maar ik ben doodmoe van het drinken
 
Ik wil in bed rustig dromen maar ik lig wakker en heb nachtmerries

Ik wil het leven aankunnen, maar ik drink mijzelf half dood.

Ik ben op zoek naar de hemel, maar ik vind de hel


En daarom wil ik niet meer drinken!
Ik neem nu de dingen zoals ze zijn
Vandaag, per 24 uur.
Dat is te overzien en ik doe mijn best om dat te bereiken.
Ik wil een nuchter leven !

dit stukje iseen jaar of 15 geleden gepost op het forum ik vindt het bijzonder

Misschien slaat het niet op jou persoonlijk en ook niet persoonlijk bedoelt maar het is een steuntje om over na te denken, want het mooiste voor jezelf is als je voorlopig de drank kan laten staan en anders beter wachten dat je echt de knop om kan zetten anders is het alleen maar negatieve energie wat je genereerd en dat helpt helemaal niemand.

 

Jac

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Antony,

Je verhaal klinkt bekend. Ook ik wilde minderen en dan langzaam aan stoppen. Wil je niet ontmoedigen maar dat werkt niet. Bij mij was er altijd weer een smoes om te zeggen "vandaag mag ik er eentje extra, dag was zo moeilijk". 

Na veel pogingen te minderen de knoop doorgehakt. Stoppen! en dat heb ik ook gedaan. De eerste dagen zijn heel moeilijk, je moet breken met gewoontes en dat valt niet mee. Maar volhouden! Ik kon heel slecht slapen inderdaad maar na een paar dagen stopt dat en slaap je beter dan ooit. Ik heb een white board hangen waar ik elke dag dat ik niet drink een streepje zet, dat is een wedstrijdje met mezelf geworden. Bij mij werkte dat, twee streepjes was al een grote overwinning, en het worden er steeds meer. 

Wat ik moeilijk vond is het boodschappen doen, je ziet werkelijk overal alcohol staan. Snel er voorbij lopen. Inmiddels realiseer ik me dat ik me letterlijk aan het dood drinken was, tintelende voeten en vingers ook. Hoge bloeddruk en uiteindelijk diabetes type 2 (ik denk door de drank). De hoge bloeddruk ben ik kwijt na een paar weken geen alcohol. 

Ik lees in je verhaal over je kinderen. Dat is je beste doel om het vol te houden. Ik heb zo vaak nee moeten zeggen omdat ik weer teveel dronk. Daar heb ik nu wel eens last van, heb veel gemist. Geen idee hoe oud ze zijn maar wees er voor ze! 

Je kan het! wees sterk die eerste dagen, daarna gaat het niet vanzelf maar het wordt steeds makkelijker. Ik ben cold turkey gestopt en zit inmiddels op dag 253. Nooit gedacht dat ik dit kon. 

Stop Antony, je kan het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...