Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 juli 2024

Aanbevolen berichten

Accepteer dat je in een periode zit waar de ontspanning van sporten, zwemmen/sauna en Netflixen belangrijker zijn dan het huishouden? 

Hoeveel mensen zouden wel willen ruilen? In plaats van alleen een opgeruimd huis ook al die dingen die jij juist wel doet..? En die jij juist wel hebt..? 

Accepteer & wees liever voor jezelf. Iets van helpende gedachte, want tegen mezelf aanschoppen werkt niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie, je bent al helemaal goed en geweldig precies zoals je bent. Je bent leuk met je kinderen, je doet je werk, je sport veel, neemt tijd voor jezelf en hebt aandacht voor de mensen om je heen en had ik al gezegd dat je leuk bent met je kinderen? Misschien hou je gewoon niet zo van huishoudelijk werk, dat is ook niet verplicht hè?! Is het een idee om een ochtend in de week een schoonmaker te laten komen? Als je het kunt betalen zou ik dat lekker doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die doet het wasgoed denk ik niet :blush:. Haha en opruimen... Nee allemaal smoesjes, ik ben daar te trots voor denk ik. En ik vind het zonde van het geld om iemand te betalen wat ik prima zelf kan doen, mits wat sneller en wss wat minder grondig dan een schoonmaker..

Ik moet het verdelen in een kwartiertje werk denk ik, even een kwartier, hoe moeilijk is dat? En voor nu accepteren dat het huis echt niet wegloopt en ik nuchter de hele wereld aankan

maar

dat ik mezelf op plaats 1 zet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het meestal rommelig @Freekie
ik had ooit een hulp en dat gaf me wel motivatie
om vlak voordat die kwam op te ruimen
(rommel te verplaatsen) zodat zij haar tijd goed kon besteden.
Nu woon ik alleen en ben ik daar ook te trots voor en zonde van het geld.
Eens in de zoveel tijd vraag ik mensen te eten of op de koffie en dan doe
ik het allemaal even iets beter dan normaal. Stok achter de deur heb ik nodig.
Jij heb geregeld de kinderen en dat kan ook een stok zijn? Dan mag je alleen-tijd
weer wat gezond-egoistischer ingevuld misschien? (ik ben kath. opgevoed en
handel nog steeds in straf/beloning/boetedoen onbewust geloof ik, maar ben wel tevreden nu)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

Morgen. We zitten in Berlijn, dat wordt wat vandaag. c heeft de hele dag vol gepropt met alle mensen die we echt moeten zien vandaag. En later vandaag natuurlijk de wedstrijd. Hopen dat we winnen. Haha we 😉

machtig om tussen de Oranjesfeer te zitten lijkt me (ergens) @Quinn
en ja als je daar vrienden hebt wonen en Berlijn schijnt een geweldige stad te zijn
dus count your blessings. Het is zo voorbij mocht het te teveel worden, wat ik me
ook heel goed kan indenken. ff je rust pakken en apart een wandelingetje maken?
Ik ga kijken in elk geval, voel me wat chauvinistisch altijd in dit soort situaties.
Maar dat hebben de Turken ook en die zijn daar wel in de meerderheid. Hopelijk
blijft het allemaal sportief en lokken ze niets uit met die wolventekens, brrrrr.
Geniet maar lekker van je eigen belevingen daar, en duimen voor ons in de halve finale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Emmy:

Is er trouwens iemand die wel van verjaardagen houdt? 🫣 Hier ooit begonnen met ook het vieren van de verjaardagen van alle neefjes en nichtjes en kunnen er met goed fatsoen niet meer mee stoppen. Wat een drama….

Wij hadden met mijn broers en zussen na het overlijden van onze ouders afgesproken over te gaan op een gezellige dag samen eens per jaar, met de kinderen erbij. Dat werkte wel goed. Niet te vaak, maar toch af en toe weer eens bijpraten. Bij de verjaardagen bleef het meestal bij felicitaties via briefpost, mail of telefoon. Die jaarlijkse bijeenkomsten zijn op een gegeven moment wel verwaterd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat hebben wij ook een paar jaar gedaan @Bob, maar op de één of andere manier is de gang eruit. 
Om heel eerlijk te zijn: ik vind het ook niet zo erg. 

Wat betreft het huishouden doen en zo. 
Ik ben geen Miep Kraak, absoluut niet, maar wil de boel wel netjes en schoon hebben. 
Ik ben een mens van lijstjes: ik maak 's morgens een lijstje van wat ik die dag wil doen en ik heb een lijstje van dingen die ik elke week wel even gedaan wil hebben. 
Komt het er niet van is dat ook niet erg, af en toe overslaan kan geen kwaad. 
Maar het geeft mij wel een gevoel van regelmaat. 
En ja, boodschappen doen om half 8 of 8 uur in de ochtend, dat is bij mij ontstaan tijdens corona, dan was het nog heerlijk stil in de super. 
Ik kan het nu pas een beetje loslaten, maar zal nog steeds niet op zaterdagmiddag of zo de drukte opzoeken. 

@Quinn, pffff, wat een drukte, maar wat een leuke drukte. Ik hoop echt dat je zult genieten... én dat 'we' winnen vanavond. 
De vlag en vlaggetjes wapperen vrolijk in de storm hier. Ik hoop dat ik ze morgenochtend nog steeds kan laten hangen... 

En jeetje @fleurtje lief mens, wat fijn jou weer even te lezen. 
Maar wat naar dat je niet lekker in jouw vel steekt. 
Dikke knuffel van mij voor jou hoor ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Freekie:

Misschien een lijst maken van alleen de hoognodige dingen, badkamer & wc, was opvouwen & strijken en dan met mezelf afspreken dat het niet op 1 dag klaar moet? Pfff klinkt nu al kansloos

Bijhouden is de truc hier. En in het weekend doe ik vaak anderhalf uur "zoveel als mogelijk". Dus dan begin ik gewoon ergens, muziekje op, en na anderhalf uur kijk ik wel hoever ik ben. 

En thanks voor de tips :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...