Spring naar bijdragen

zondag 16 juni 2024


Aanbevolen berichten

Mijn vader is een heftig verhaal, Anita. 

Goed dat je je trek onderkent. Iets eten is een goede oplossing als het ineens opsteekt. En geen alcohol in huis halen is heel belangrijk! 
Je kan soms watertanden ineens, maar de trek gaat echt weg na een uurtje ofzo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Woman:

Mijn vader is een heftig verhaal, Anita. 

Goed dat je je trek onderkent. Iets eten is een goede oplossing als het ineens opsteekt. En geen alcohol in huis halen is heel belangrijk! 
Je kan soms watertanden ineens, maar de trek gaat echt weg na een uurtje ofzo!

Dank voor je steun vandaag @Woman Ik ga nog een beetje TV kijken en ga op tijd naar bed, fingers crossed dat slapen een beetje lukt. Op een of andere manier voelt alles heel anders nu dan dat ik "gewoon" een avondje niet drink. Het voelt als een keerpunt. Ik wil me echt niet meer zo depri voelen, maar ik lees ook dat dat depri gevoel nog wel even blijft, dus doorzetten nu. Morgen begin 3e week nieuwe baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Smaragdie:

Hoi,

Ik heb niet echt een opbeurend bericht maar wil het wel delen want dat ben ik verplicht aan anderen en aan mijzelf.

Heb wel het forum gelezen en berichten komen snoeihard aan want ik weet dat niet drinken beter is maar sinds gisteren kan ik het ineens niet meer.

Gisteren 2 halve liters bier gehaald. Even ontladen. Dat hielp en dacht een uitglijder en dat moet het ook blijven.

Maar ja dan ga ik de volgende dag nog meer door. Nu 6 halve liters op. En bijbesteld dus vandaag gaat niks meer worden. Slapen maar zo.

Vanaf morgen 3 nachtdiensten dus dan is het weer klaar.  

Bericht van @Quinn deed mij veel, ik denk soms ook zo. Waarom doe ik er nog toe en waarvoor doe ik het nog. Kan kwaad erom worden als hij het tikt maar ik voel het ook zo. Drank verstrekt en kan verdoezelen dus wat echt eraan is weet ik ook niet meer. Ik wil dan gewoon niet meer voelen.

Dan lees ik de strijd van @Anitawest, knap van je!

En @Dolores76 lees ik. Zo ver kan ik ook weer geraken als ik zou blijven drinken en dat wil ik niet!!!!!!

Mijn kittens gaan goed. Daar heb ik heel goed voor gezorgd want die prioriteit blijf ik wel behouden, maar ik voel mij ook in de steek gelaten. Mijn vriendje overleed bijna 4 jaar geleden na 30 jaar samen zijn. Ik mis hem nog steeds en heb een nieuwe lat vriend die ik niet wil zien als ik gedronken heb. Want dan is het over en klaar en ook daarom moet ik vandaag de laatste drinkdag laten zijn. Ik kan het niet in de gootsteen weggooien. Dan maar opdrinken en morgen kateren en niks meer!

Ga niet meer reageren want onder invloed kan ik verschrikkelijk zijn en ben ik vooral boos op mijzelf en reageer dat af op anderen die het waarschijnlijk goed bedoelen.

Jezelf dooddrinken is makkelijk en zou ik het liefste ook nu willen maar kan mijn kittens en andere katten dat niet aandoen. Zij zijn weerloos en wie doet het dan?

Goede motivatie weer om nu alles op te drinken en morgen weer niks. Het is niet anders en moet en kan niet anders.

De strijd ga ik niet willen verliezen maar als ik het wel verlies is het mijn eigen schuld. Niks meer en minder. Alle tools weet ik. Nu is het misschien in mijn voordeel dat ik best lange tijd niet heb gedronken. Dus heb geen detox nodig maar baal wel van mijzelf. Deze uitspatting was onnodig.

Meld mij morgen nuchter dan is het weer gedaan.

Fijne avond allen en sorry voor dit niet motiverende bericht.

Kom op Smaragd, je ging zo goed. Terug naar de nul jongen. Ja je bent idd verschrikkelijk als je onder invloed bent 😝

Allee sterkte 💪🏻

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lig er heel vroeg in, al een klein half uurtje. Ben echt op... Nuchtere maar vermoeiende vaderdag..

Onder de streep wel een leuke gelukkig! 

Onze vader die nog op aarde is, (haha) was heel blij met zijn foto collage, met vakantie foto's! We hebben met zijn allen de rest van de vakantie foto's en filmpjes nog even bekeken en daarvoor Nederland - Polen gezien op tv. 

7 uur vanavond terug, toen nog 2 afleveringen van the legend of Korra (vervolg van the Avatar) gezien op Netflix samen met de kinderen. 

En nu de pijp uit.. 

Morgen nieuwe week en verder op het nuchtere pad. Het andere pad wordt ik namelijk ongelukkig van. 

Weltrusten allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook net in bed gestapt, droog.

Gisteren op het festival bij het kaasplankje 1 glas côtes du rhône gehad. Het enige vd hele dag. Een half uur later zegt de Stier: wat heb je ineens een rode kop! Ik voelde al zoiets. Het lijkt wel of ik langzaam een alcoholallergie krijg of zo. Raar. Deze werkweek iig weer droog gepland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bumperjim:

Het lijkt wel of ik langzaam een alcoholallergie krijg of zo. Raar. 

Misschien zijn je lever/nieren/pancreas ondertussen een beetje alcohol-moe? Is het lang geleden dat je een bloedonderzoek hebt gehad?

Ik merk zelf ook dat mijn lichaam veel heftiger reageert op alcohol dan voorheen. Mijn laatste bloedonderzoek was dan ook niet fantastisch 🫤. Wel een schop onder mijn kont, dat wel.

bewerkt door Moeps
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Moeps:

Misschien zijn je lever/nieren/pancreas ondertussen een beetje alcohol-moe? Is het lang geleden dat je een bloedonderzoek hebt gehad?

Ik merk zelf ook dat mijn lichaam veel heftiger reageert op alcohol dan voorheen. Mijn laatste bloedonderzoek was dan ook niet fantastisch 🫤. Wel een schop onder mijn kont, dat wel.

Dat was nog net deze eeuw geloof ik 🤣

Ja het systeem heeft er een beetje de balen van. Dat gevoel vasthouden nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...