Spring naar bijdragen

zondag 16 juni 2024


Aanbevolen berichten

Zeker  @Woman en hoop snel de vruchten te plukken ook in concentratie nieuwe baan. Dank voor de mentale steun, heel lief. Ondanks brakke katergevoel mezelf er toch toe gezet een strijk weg te werken en beetje te poetsen, had liefst met afstandsbediening op de bank gelegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb echt met je te doen @Anitawest. Het valt niet mee om op je 63ste nog dingen te kunnen onthouden.

Ik word zelf dit jaar 63 en dan al die informatie. Dat zal niet meevallen.

We denken rust te kunnen vinden, in alcohol, maar helaas is dat niet zo.

Het kan wel, als je het bij 2 glaasjes kan houden, maar voor mij is dat niet weggelegd.

Voel me vandaag niet zo fijn. Mijn vriend zit aan het bier. Hij denkt nog steeds dat hij kan drinken.

Heb gezegd dat hij het zelf moet weten. Wie ben ik, om het te verbieden. We zijn volwassen.

Ben even van slag ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @Spirit. Klopt helemaal wat je zegt van die rust.. Het is een vlucht van je eigen onrust, maar uiteindelijk deal je niet met je onrust en kom je ook geen stap verder. Ik heb veel meegemaakt de afgelopen 10 jaar zowel prive als zakelijk. Al die emoties komen niet echt naar boven omdat ik het elke dag wegdrink. 

Ik ben alleenstaand. 10 Jaar geleden mijn partner verloren aan kanker. Ik zou het graag nog eens anders zien, weer iemand van wie ik kan houden, maar ook dat zoek ik niet echt op, want schaamte... wat heb ik iemand te bieden? Als ik dan jou hoor, lijkt het me echt niet fijn om nu iemand in huis te hebben die wel "gewoon" doorgaat en het niet onder ogen wil komen. Ik voel met je mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 7 jaar alleen geweest. Weduwe. Sinds januari heb ik weer kennis aan een man en dat gaat op zich hartstikke goed.

We hebben veel overeenkomsten. Dezelfde interesses maar ook kunnen wij allebei niet normaal drinken.

Ik laat het gewoon maar gaan vandaag. Ben geen politieagent en hij is baas over zijn eigen lichaam.

Moeilijk is het wel. Vandaar even op het dagpact voor vandaag.

Het is een wat beladen dag vandaag. Mijn vriend is 2 jaar weduwenaar en ook vader van 3 kinderen, die hij nooit meer ziet.

We hebben beiden een flinke rugzak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Woman:

Ik ben ook alleen, Anita. Al héél lang. Ook geen familie, geen man, geen vriend, geen kids. Wel twee lieve honden. 
Eenzaamheid was een excuus om te drinken en omdat ik dronk was ik alleen. 
 

Precies.. één grote vicieuze cirkel waar ik heel graag uit wil ontsnappen. De enige manier is om dit gevoel vast te houden en vanaf vandaag niet te drinken. Ik voel me ontzettend eenzaam. Heel fijn dat ik hier een klankbord vind. Ik wil mijn kinderen hier ook niet mee belasten. Ze weten wel dat ik een "probleem" heb met alcohol, waarschijnlijk weten ze meer dan ik denk. Hoe lang heb jij nu niet gedronken @Woman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Spirit:

Ik ben 7 jaar alleen geweest. Weduwe. Sinds januari heb ik weer kennis aan een man en dat gaat op zich hartstikke goed.

We hebben veel overeenkomsten. Dezelfde interesses maar ook kunnen wij allebei niet normaal drinken.

Ik laat het gewoon maar gaan vandaag. Ben geen politieagent en hij is baas over zijn eigen lichaam.

Moeilijk is het wel. Vandaar even op het dagpact voor vandaag.

Het is een wat beladen dag vandaag. Mijn vriend is 2 jaar weduwenaar en ook vader van 3 kinderen, die hij nooit meer ziet.

We hebben beiden een flinke rugzak.

Wat fijn dat je begin dit jaar een fijne man ontmoet hebt. Ik heb ook wel eens dates maar als ik m een beetje leuk vind, kap ik het snel af. Gevalletje bindingsangst. Zolang ik blijf drinken doe ik ook daar niet echt iets mee, lekker makkelijk, wegdrinken.. Het lijkt me in jouw geval fijn dat je partner begrijpt waar jij mee kampt qua alcoholprobleem. En heftig dat hij zijn kinderen niet meer ziet.. Dat lijkt mij verschrikkelijk en ook moeilijk om dan niet van de drank af te blijven.

@Woman Meditatie heb ik wel eens geprobeerd maar niet echt doorgezet. Teveel onrust. Maar ja, daar is het nou juist voor bedoeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb niet echt een opbeurend bericht maar wil het wel delen want dat ben ik verplicht aan anderen en aan mijzelf.

Heb wel het forum gelezen en berichten komen snoeihard aan want ik weet dat niet drinken beter is maar sinds gisteren kan ik het ineens niet meer.

Gisteren 2 halve liters bier gehaald. Even ontladen. Dat hielp en dacht een uitglijder en dat moet het ook blijven.

Maar ja dan ga ik de volgende dag nog meer door. Nu 6 halve liters op. En bijbesteld dus vandaag gaat niks meer worden. Slapen maar zo.

Vanaf morgen 3 nachtdiensten dus dan is het weer klaar.  

Bericht van @Quinn deed mij veel, ik denk soms ook zo. Waarom doe ik er nog toe en waarvoor doe ik het nog. Kan kwaad erom worden als hij het tikt maar ik voel het ook zo. Drank verstrekt en kan verdoezelen dus wat echt eraan is weet ik ook niet meer. Ik wil dan gewoon niet meer voelen.

Dan lees ik de strijd van @Anitawest, knap van je!

En @Dolores76 lees ik. Zo ver kan ik ook weer geraken als ik zou blijven drinken en dat wil ik niet!!!!!!

Mijn kittens gaan goed. Daar heb ik heel goed voor gezorgd want die prioriteit blijf ik wel behouden, maar ik voel mij ook in de steek gelaten. Mijn vriendje overleed bijna 4 jaar geleden na 30 jaar samen zijn. Ik mis hem nog steeds en heb een nieuwe lat vriend die ik niet wil zien als ik gedronken heb. Want dan is het over en klaar en ook daarom moet ik vandaag de laatste drinkdag laten zijn. Ik kan het niet in de gootsteen weggooien. Dan maar opdrinken en morgen kateren en niks meer!

Ga niet meer reageren want onder invloed kan ik verschrikkelijk zijn en ben ik vooral boos op mijzelf en reageer dat af op anderen die het waarschijnlijk goed bedoelen.

Jezelf dooddrinken is makkelijk en zou ik het liefste ook nu willen maar kan mijn kittens en andere katten dat niet aandoen. Zij zijn weerloos en wie doet het dan?

Goede motivatie weer om nu alles op te drinken en morgen weer niks. Het is niet anders en moet en kan niet anders.

De strijd ga ik niet willen verliezen maar als ik het wel verlies is het mijn eigen schuld. Niks meer en minder. Alle tools weet ik. Nu is het misschien in mijn voordeel dat ik best lange tijd niet heb gedronken. Dus heb geen detox nodig maar baal wel van mijzelf. Deze uitspatting was onnodig.

Meld mij morgen nuchter dan is het weer gedaan.

Fijne avond allen en sorry voor dit niet motiverende bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Smaragdie:

Hoi,

Ik heb niet echt een opbeurend bericht maar wil het wel delen want dat ben ik verplicht aan anderen en aan mijzelf.

Heb wel het forum gelezen en berichten komen snoeihard aan want ik weet dat niet drinken beter is maar sinds gisteren kan ik het ineens niet meer.

Gisteren 2 halve liters bier gehaald. Even ontladen. Dat hielp en dacht een uitglijder en dat moet het ook blijven.

Maar ja dan ga ik de volgende dag nog meer door. Nu 6 halve liters op. En bijbesteld dus vandaag gaat niks meer worden. Slapen maar zo.

Vanaf morgen 3 nachtdiensten dus dan is het weer klaar.  

Bericht van @Quinn deed mij veel, ik denk soms ook zo. Waarom doe ik er nog toe en waarvoor doe ik het nog. Kan kwaad erom worden als hij het tikt maar ik voel het ook zo. Drank verstrekt en kan verdoezelen dus wat echt eraan is weet ik ook niet meer. Ik wil dan gewoon niet meer voelen.

Dan lees ik de strijd van @Anitawest, knap van je!

En @Dolores76 lees ik. Zo ver kan ik ook weer geraken als ik zou blijven drinken en dat wil ik niet!!!!!!

Mijn kittens gaan goed. Daar heb ik heel goed voor gezorgd want die prioriteit blijf ik wel behouden, maar ik voel mij ook in de steek gelaten. Mijn vriendje overleed bijna 4 jaar geleden na 30 jaar samen zijn. Ik mis hem nog steeds en heb een nieuwe lat vriend die ik niet wil zien als ik gedronken heb. Want dan is het over en klaar en ook daarom moet ik vandaag de laatste drinkdag laten zijn. Ik kan het niet in de gootsteen weggooien. Dan maar opdrinken en morgen kateren en niks meer!

Ga niet meer reageren want onder invloed kan ik verschrikkelijk zijn en ben ik vooral boos op mijzelf en reageer dat af op anderen die het waarschijnlijk goed bedoelen.

Jezelf dooddrinken is makkelijk en zou ik het liefste ook nu willen maar kan mijn kittens en andere katten dat niet aandoen. Zij zijn weerloos en wie doet het dan?

Goede motivatie weer om nu alles op te drinken en morgen weer niks. Het is niet anders en moet en kan niet anders.

De strijd ga ik niet willen verliezen maar als ik het wel verlies is het mijn eigen schuld. Niks meer en minder. Alle tools weet ik. Nu is het misschien in mijn voordeel dat ik best lange tijd niet heb gedronken. Dus heb geen detox nodig maar baal wel van mijzelf. Deze uitspatting was onnodig.

Meld mij morgen nuchter dan is het weer gedaan.

Fijne avond allen en sorry voor dit niet motiverende bericht.

Aah @Smaragdie heb met je te doen..., was het lang geleden dat je een terugval had? Ik herken het gevoel zo goed... Als ik morgen niet meer wakker word, prima.. Het leven is zo'n worsteling soms. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet even goed tellen, 

Ik sta nu 1,5 jr droog, daarvoor 1 jaar met 2 uitglijders (1 fles per keer) en daarvoor een paar jaar moeizaam struikelend met regelmatig terugvallen. 

Daarvoor een terugval van wel 5 jaar na ongeveer 5 jaar de eerste echte sobere periode. 

15 jaar geleden meldde ik me voor het eerst hier op het forum. 

Ik ga nu voor sobriety for live.

Er is geen andere weg.

Maar ik bekijk en beslis het nog steeds per dag.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Woman:

Ik moet even goed tellen, 

Ik sta nu 1,5 jr droog, daarvoor 1 jaar met 2 uitglijders (1 fles per keer) en daarvoor een paar jaar moeizaam struikelend met regelmatig terugvallen. 

Daarvoor een terugval van wel 5 jaar na ongeveer 5 jaar de eerste echte sobere periode. 

15 jaar geleden meldde ik me voor het eerst hier op het forum. 

Ik ga nu voor sobriety for live.

Er is geen andere weg.

Maar ik bekijk en beslis het nog steeds per dag.  

Heel veel respect voor jou @Woman 1,5 jaar nu na al die terugvallen..  Was de meditatie fijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker was de meditatie fijn! 
Het is mooi om stil te zijn met mensen over de hele wereld. 
Sahaj Samadhi betekent: Moeiteloos mediteren. 
Je hoeft geen moeite te doen, alleen samen stil zijn. 
Een dutje voor mijn ziel, zo ervaar ik het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De terugval van 5 jaar was heftig. 
Thuis 1,5 fles wijn en daarna (bezopen) naar de kroeg. Daar 25 bier, soms wat sterkers, blowen als dat langs kwam. 
Zwalkend naar huis en daar nog 1,5 fles. De rest van de week ziek van de alcoholvergiftiging. En vaak ook verwondingen door valpartijen, schade door verlies van telefoon, sleutels, bankpasjes. 
En ik wilde dat echt, zo leven. Fatale vrouw. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Woman:

Zeker was de meditatie fijn! 
Het is mooi om stil te zijn met mensen over de hele wereld. 
Sahaj Samadhi betekent: Moeiteloos mediteren. 
Je hoeft geen moeite te doen, alleen samen stil zijn. 
Een dutje voor mijn ziel, zo ervaar ik het. 

Wat mooi gezegd  'Een dutje voor mijn ziel". Misschien als ik straks een tijdje niet gedronken heb, dat ik dan ook de rust hiervoor kan vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Woman:

De terugval van 5 jaar was heftig. 
Thuis 1,5 fles wijn en daarna (bezopen) naar de kroeg. Daar 25 bier, soms wat sterkers, blowen als dat langs kwam. 
Zwalkend naar huis en daar nog 1,5 fles. De rest van de week ziek van de alcoholvergiftiging. En vaak ook verwondingen door valpartijen, schade door verlies van telefoon, sleutels, bankpasjes. 
En ik wilde dat echt, zo leven. Fatale vrouw. 

Zo herkenbaar..  Ook paar keer gevallen met de fiets! En sleutels kwijt en dan je zoon met een dronken stem bellen die ook een avondje uit is dat je niet naar binnen kunt.. De schaamte die ik de volgende dag voelde. 

5 Jaar...  Kan je je nog herinneren wat de reden was dat je dat eersteglas weer nam, de fles opentrok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja
Ik was op vakantie en daardoor niet op dit forum. Het droogstaan was moeizaam, geforceerd, ik stond er niet echt achter. 
Ik dacht, ik kan toch gewoon een fles halen en dan zelf bepalen hoeveel ik drink? 
De eerste keer ging dat redelijk goed, al snel daarna begon het oude liedje weer, thuis "gezellig" wijntjes drinken, want het was weekend of iets dergelijks. En dan naar de kroeg. 
Nu sta ik er wel achter en gaat het beter. 
Zelfs nu krijg ik regelmatig het lumineuse idee om drank te gaan halen. En dan gaat er geen alarm bel af of een waarschuwende vlag omhoog. 
De laatste keer dat ik dat had was een paar maanden geleden toen ik ineens bedacht dat ik een fles wodka in huis wilde hebben voor het geval dat. 
Voor het geval wat? 

Het is nu wel zo dat ik het soms ver van tevoren zie aankomen. Dan ben ik de hele dag op het forum, zoals vandaag. Vaderdag is een moeilijke dag voor mij dus dan staat het forum open op mijn computer. 
 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Woman:

Ja
Ik was op vakantie en daardoor niet op dit forum. Het droogstaan was moeizaam, geforceerd, ik stond er niet echt achter. 
Ik dacht, ik kan toch gewoon een fles halen en dan zelf bepalen hoeveel ik drink? 
De eerste keer ging dat redelijk goed, al snel daarna begon het oude liedje weer, thuis "gezellig" wijntjes drinken, want het was weekend of iets dergelijks. En dan naar de kroeg. 
Nu sta ik er wel achter en gaat het beter. 
Zelfs nu krijg ik regelmatig het lumineuse idee om drank te gaan halen. En dan gaat er geen alarm bel af of een waarschuwende vlag omhoog. 
De laatste keer dat ik dat had was een paar maanden geleden toen ik ineens bedacht dat ik een fles wodka in huis wilde hebben voor het geval dat. 
Voor het geval wat? 

Het is nu wel zo dat ik het soms ver van tevoren zie aankomen. Dan ben ik de hele dag op het forum, zoals vandaag. Vaderdag is een moeilijke dag voor mij dus dan staat het forum open op mijn computer. 
 

Aah.. wat rot voor je.. Mis je je vader zo?  Moet zeggen dat ik nu in een keer snak naar een wijntje... Ik ben blij dat ik de fles heb leeg gekieperd vanochtend. En nu maar bewust dit gevoel ondergaan en een mandarijntje eten, zal ik nog vaak hebben de komende tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...