Spring naar bijdragen

zondag 16 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, mijn eerste nuchtere vaderdag!!! :wub:🥰😍❤️👍👍👍

Dat besef ik me nu pas, nu ik mooie acrylverf tekeningen/schilderijen van de kinderen heb gekregen... 

Gisteren waren ze al flink bezig geweest met verf. Ik en me zus hebben een foto collage bij de action opgehaald, voor 6 staande en 6 liggende foto's. 

Afgelopen woensdag heb ik een selectie gemaakt uit de Motorvakantie-foto's. Leek ons wel een heel leuk idee!

Vanmiddag om 3 uur hebben we afgesproken bij opa en oma thuis. Me zus maakt deze ochtend de taart en ik geniet van een ontbijt op bed. 

Goede taakverdeling 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Een stuk leuker zonder kater of niet @Freekie? Zo schattig altijd hoe druk ze bezig zijn en hoe trots ze zijn op wat ze gemaakt hebben. 

En heerlijk om ontbijt op bed te krijgen. 

Overigens heeft de middelste hier zijn cadeau zo goed verstopt dat we die dus niet kunnen vinden ... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me inderdaad lastig als moeder, omdat je ze niet wilt pushen en ook graag wilt dat ze er uit zichzelf aan denken. Anders wordt het zo'n verplicht nummertje en dat is niet helemaal het idee natuurlijk.. 

Ik heb wel met al die dagen een beetje een ambivalent gevoel, ook met Valentijnsdag bijvoorbeeld. Aan de ene kant vind ik het commercieel geneuzel en zou je elke willekeurige dag die aandacht kunnen schenken. Aan de andere kant is het stiekem toch wel heel leuk als er speciaal aandacht aan je geschonken wordt voor een dagje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Eén van de grote voordelen van stoppen is dat ik niet meer tot 12 uur hoef te wachten totdat de winkels op zondag opengaan.
Ik heb nooit een voorraad in huis, hooguit een restje van de vorige dag.
Als je vroeg opstaat was dat iedere zondag een ramp.

Ik ben ooit een keer met een taxi heen en weer gegaan naar AH to go op het NS station.
Die gaan al om 8 uur open en verkopen vieze, dure wijn.
Dat was dus een extra dure fles.
Ik voelde mij toen als  een alcoholjunk, vreselijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enigszins herkenbaar Roberto. Ik had dat tijdens Covid-maatregelen. Mochten supermarkten tussen bepaalde tijden geen alcohol verkopen om sociale uitspattingen als feestjes te voorkomen. Maar vervolgens was ik er in de ochtend de 'dupe' van als ik de trein moest pakken en de alcohol stond bij de AH to go nog achter slot en grendel....

Zo oneerlijk dat ik gedwarsboomd werd :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Goedemorgen allemaal. Ben aan t bladeren/lezen hier omdat ik wanhopig ben.  Ik sta nu ook op een punt waarin ik er zooo klaar mee ben. Sinds 2 weken een nieuwe baan die giga energie vraagt. Ik ben 63 jaar, valt zo tegen om het allemaal in me op te nemen.. Een software pakket, zo uitgebreid..  Ik sta mezelf nu door de week 2 wijntjes op een avond toe en dan vroeg naar bed, maar daardoor toch moeilijk concentratie overdag.

Voelde afgelopen week ook elke avond verlangen naar het weekend zodat ik even los kon gaan. Vrijdag blackout op het werk tijdens inwerken, haalde alles door elkaar, kon geen wijs meer uit mijn eigen notities.

Gisteren naar een festival geweest en veel gedronken, daarna thuis nog een fles witte wijn opengemaakt en diverse snacks in de airfryer gemikt. Brak en depressief wakker geworden. Nu hier op het forum een beetje aan t bladeren, en ervaringen lezen van anderen. Ik ben alleenstaand en heb niemand met wie ik hierover kan praten. Ik zoek steun bij ervaringsdeskundigen. Ik sta op een wachtlijst bij Connection sggz. Heeft iemand ervaring met deze instelling? Ik moet het uiteindelijk toch zelf doen. Voel zo'n schaamte naar mijn kinderen/omgeving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei billy1981:

Mochten supermarkten tussen bepaalde tijden geen alcohol verkopen om sociale uitspattingen als feestjes te voorkomen. 

Oh ja  @billy1981, dat heb ik ook een keer gehad.
Ze waren net bezig om een zwart gordijn voor de drankkast te hangen, ik kon nog net een fles pakken.
Maar helaas was het te laat om nog bij de kassa af te rekenen.
Ik heb bij de kassa nog geprobeerd om te zeggen dat ik die fles voor sluitingstijd in mijn mandje gedaan had.
Dat was balen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen we nog in NL woonden hadden we in de straat een 24/7 tankstation. Handig voor t bier en t pleepapier.

Vanochtend lekker rondje hardgelopen op 600 meter hoog. T wordt al behoorlijk warm in de zon maar nog lekker fris onder de bomen. Vaderdagkado aan mezelf 😝 

Fijne dag allemaal. Lekker helemaal niks gepland. Gisteren waren we de hele dag op het street food festival in Lyon, was erg leuk maar wel vermoeiend op de lange duur. Ook voor de maagspieren 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Oh ja  @billy1981, dat heb ik ook een keer gehad.
Ze waren net bezig om een zwart gordijn voor de drankkast te hangen, ik kon nog net een fles pakken.
Maar helaas was het te laat om nog bij de kassa af te rekenen.
Ik heb bij de kassa nog geprobeerd om te zeggen dat ik die fles voor sluitingstijd in mijn mandje gedaan had.
Dat was balen.

Ze begrepen niet dat die maatregelen niet op ons van toepassing waren :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anitawest ik klink als 60 jaar ouder? Maar zelfzorg, vroeg op bed. In het weekend jezelf overdag moe maken met eventueel een wandeling of wat je ook maar leuk vindt... Kom iig van de bank af, daarmee ben je savonds op tijd moe en ben je er ook content mee om op tijd te gaan slapen, zonder alcohol....

Door de slaap op te krikken, kun je de dag beter aan en sta je geestelijker sterker tegenover je 'negatieve gewoontes'.... 

Misschien heb je er wat? Ik ben ook alleen, 6 jaar gescheiden, ouder van 2 kinderen van 9 en 11 en ben zelf 38 jaar oud. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anita, 

Wat ik doe, als ik merk dat de verleiding om te drinken groter wordt, is het per dag te bekijken. Ik kom dan elke dag op het forum, smorgens om te beslissen: vandaag drink ik niet en savonds om mij droog af te melden. 
Dus... vandaag drink ik niet. Doe je mee? 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan hier op de dagdraad, je kan jezelf op de dagpact zetten. 
Wat ik zelf liever doe is het echt even in een berichtje zetten. 


Smorgens: Vandaag laat ik de eerste staan. 
Savonds: Ik meld me droog af voor vandaag. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...