Spring naar bijdragen

Zondag 12 mei 2024

Aanbevolen berichten

Emojos kunnen handig zijn , maar ook extra verwarrend. Vrienden van ons kwamen bij ons in de sauna.  En tijdens het appverkeer daarover zette ze steeds een paar bierpullen.  Nou alcohol dronk ik dus niet en in de sauna vind ik alcohol ook niet echt om te nuttigen .  Ik dus maar gebeld waarom ze dat steeds deed?  Bleek het voor haar voor "gezelligheid " te staan .  Tja ik heb daar niet die associatie mee :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Francoise:

Emojos kunnen handig zijn , maar ook extra verwarrend.

Thanks @Francoise, ik raak meestal in de war van die dingen.
Wat bedoelen die mensen dan? Geen idee.
Wees gewoon open, eerlijk en helder in taalgebruik.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit gedacht dat ik dit hier zou moeten melden. Bijna 10 jaar geen druppel aangeraakt. En vandaag is het prijs. Ik lees maar wat mee nu. Wil de sfeer hier niet bederven, maar als iemand zin heeft om me te vertellen dat ik een idioot eerste klas ben dan mag dat via PB. En ik zal er niet eens boos om worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@hub02 balen voor je! Heb je enig idee wat je de drempel over deed gaan? 

Ik denk dat iedereen beseft dat het maar een armlengte is die ons ervan afhoudt en dat we allemaal jou zouden kunnen zijn. Op enig moment. 

Kun je stoppen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lika:

@hub02 balen voor je! Heb je enig idee wat je de drempel over deed gaan? 

Ik denk dat iedereen beseft dat het maar een armlengte is die ons ervan afhoudt en dat we allemaal jou zouden kunnen zijn. Op enig moment. 

Kun je stoppen?

Stoppen zal wel niet lukken. Ik zit niet goed in mijn vel en ik moest heel erg aan jowan denken. Alleen heb ik helaas niet zijn ruggegraat. Om ondanks tegenslag het niet drinken vol te houden.

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik niet @hub02. Doe jezelf niet te kort en praat jezelf niet de put in. Dit keer lukte het niet. Maar zonder die ruggengraat had je die bijna 10 jaar niet volgemaakt. Je hebt vast niet al die tijd lopen fluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och @hub02 wat een narigheid, hee maar 10 jaar,…. Das niet niks hè?! 

morgen is toch een nieuwe dag? Dan kan je gewoon weer beginnen met stoppen. Je bent maar een mens hè, en wat Lika zegt, denk dat iedereen hier beseft hoe dun de lijn is waar we aan bungelen. Blijf schrijven, lucht je hartje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Lika:

En als je nu zegt: ‘stoppen zal wel niet lukken?’… dan hoor ik daar toch ruimte! Wil je nu stoppen?

Ik denk dat je "gebruikt" als je denkt dat het echte leven niet goed genoeg is. En nu wil ik mezelf even niet in de spiegel zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei hub02:

Ik denk dat je "gebruikt" als je denkt dat het echte leven niet goed genoeg is. En nu wil ik mezelf even niet in de spiegel zien. 

Of als je denkt dat jij (men) niet goed genoeg is voor het echte leven… beide zijn overigens niet waar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Lika:

Of als je denkt dat jij (men) niet goed genoeg is voor het echte leven… beide zijn overigens niet waar. 

De aarde zou niet veel hebben gemist en als mijn ouders mij in de hemel zouden hebben gelaten  had ik het niet erg gevonden.

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snotver, dat is schrikken @hub02, na 10 jaar. Sores op je levenspad begrijp ik. Balen. Je snapt zelf ook wel dat een laag drank nu op termijn niks uithaalt, hoewel een tijdelijke verdoving natuurlijk zowel verleidelijk als begrijpelijk is. Laat je echter iet meeslepen in het negatieve gelul dat Koning Alcohol nu in je oor aan het toeteren is. Natuurlijk is het leven rot, maar met drank wordt het nog rotter. Neem je verlies van deze dag, een koude douche, op tijd het nest in en probeer morgen zo goed en kwaad als het gaat er weer iets van te maken. Sterkte met de shit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Ohh hub ik ken het gevoel zo goed, en je ziet het meteen gebeuren, blij word je er allerminst van,… en morgen al helemaal niet, maar wat Oskar en BJ zo mooi zeggen, en op tijd naar je nest, morgen kan je alles nog eens rustig overdenken en een plan van aanpak maken, hoop dat je er mogen weer bent, want jij bent de moeite waard!

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei hub02:

De aarde zou niet veel hebben gemist en als mijn ouders mij in de hemel zouden hebben gelaten  had ik het niet erg gevonden.

Maar dat geldt voor ons allemaal hè ;) Maak er maar mooi het beste van nou dat je hier toch bent. Morgen gewoon weer op nul beginnen. Nieuwe kansen nieuwe prijzen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei hub02:

maar als iemand zin heeft om me te vertellen dat ik een idioot eerste klas ben dan mag dat via PB. En ik zal er niet eens boos om worden.

Ja @hub02. maar je bent niet de enige idioot eerste klas hier.
We zijn op z'n minst met z'n tweeen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Reacher:

Spock @hub02vriend :heart: 

Ik heb vaker van je gelezen dat je wat jou betreft liever niet geboren had willen worden, dat kan niet de trigger zijn geweest om terug naar de drank te grijpen. 
Waar worstel je mee? 

Ik worstel ermee dat dat mijn ouders 9 maanden voor mijn geboorte zin in seks hadden en dat ik daarvoor dankbaar moet zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jowan is zelf ook vaak teruggevallen voordat hij nuchter bleef. Die ruggengraat heeft hij zelf ook moeten groeien. Met geduld, netjes denken, discipline en vooral liefde van- en voor lotgenoten.

Zijn sterfdag is trouwens net achter de rug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...