Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo lieve pacters / knokkers / kanjers...

Ik ben geen knokker meer maar een loser... alweer ettelijke dagen gedronken... weet de klik niet meer te vinden... problemen met partner, wat nu... ik moet verder knokken, hij gedraagt zich ook averechts, niet meer dan normaal gezien de situatie..

Ik ben de kracht kwijt, zucht...

Nog steeds zoekend... had al lang eerder moeten melden hier, dat weet ik.

Het is maar dat ik het even vertel, het gaat niet goed.

Liefs, Tobber.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst Blondie:musicnote: gefeliciteerd met dag 30 alweer! Geweldig goed van je.

Jane, bedankt voor je pb, daar had ik echt iets aan.:sun:

Fruitvlieg: GEWELDIG!!! 210 dagen, wow! Respect hoor!

Ik kom even melden dat ik geveld ben door de griep, dus ik heb nu totaal geen behoefte aan drank, alleen icetea en paracetamol... Ben beroerd maar het heeft een voordeel, als ik straks weer opgeknapt ben heb ik de moeilijke dagen om weer te stoppen achter me en kan dan hopelijk doorgaan op het droge pad. als het zou lukkenn ga ik echt mijn huisarts inschakelen voor eventueel de refusal...

Maar nu ga ik weer liggen en wat proberen te slapen.

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve pacters:present:

Nog steeds de griep, beroerd, maar ik wil even melden dat dit wel degelijk zijn voordeel heeft. Dag 2 droog. Leve de medicijnen met het gele stickertje "pas op met alcohol"... :D
Da's een fijne stok achter de deur en zo kom ik de eerste moeilijke dagen wel door...

Zo, ik ga weer sluiten want ik heb een megabonkend hoofd... maar geen kater.

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lieve pacters / knokkers / lotgenoten...:present:

Tobber meldt zich weer eens... de griep is gelukkig zo goed als voorbij, maar de afgelopen 2 dagen 's avonds 2 glazen wijn gedronken... en ja... dan baal ik weer... dus nu de huisarts gebeld voor een afspraak. Volgende week dinsdag kan ik pas terecht, maar mijn man gaat mee, dat wilde ik ook en dan gaan we het eens hebben over eventueel Refusal of zo... HET MOET STOPPEN.
Ik wil dit niet meer.

Ik wil deze week nog op eigen kracht droog zien te blijven en anders moet er maar een hulpmiddel bij.

Ik snap niet waar mijn kracht en discipline gebleven is... ik kon het, dat weet ik... maar waarom nu dan niet??

Vandaag ga ik het wéér proberen. Dag 1 droog. Ben gezond begonnen, met vers sinaasappelsap, bruine boterham met kaas, grote mok koffie, en een lange wandeling met de hond, maar ik ben kapót.. ik heb nog te weinig lucht in mijn longen voor die lange wandelingen. Dus daar merk ik aan dat ik nog niet helemaal beter ben van de griep...

Nou, daar gaan we dan weer... ik neem vandaag de eerste niet. punt.

Liefs, Tobber:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje,

Heel goed dat je je weer meld hier en dat je er ook heel eerlijk over bent.
Ik wil niet vervelend doen maar wat me opvalt is dat je steeds in de negatieve zin praat . Je zegt steeds; ik kon het.....
weer proberen..... probeer weer te stoppen ( onder aan je schrijven) moet ooit lukken.
Verander dit in positief; ik kan het, ik doe het nu, ik stop nu, ik ben gestopt.... het lukt me ik weet het zeker..

Is maar een tip hoor, goed bedoeld.

Ik zou het fijn vinden als jij ook je ervaringen bij de topic schrijft. kunnen wij ook veel van leren. ( thema's inzicht in terugval)

Liefs myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg het je al eerder op de draad maar misschien heb je erover heen gelezen,
dus ik vraag het je gewoon nog een keer:

Tobbertje, je zou toch een speciale therapie krijgen?
Ben je daar al mee begonnen of wacht je daar nog op???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Witte,:heart: en ook alle andere lieverds die reageerden op mijn posting...

Ik en met een nieuwe therapie begonnen maar merk dat het weinig verschil maakt met ADB, iets gedetailleerder misschien maar het is dezelfde basis.

Ik besef dat ik misschien toch de Refusal moet gaan gebruiken en ga daar volgende week dinsdag mee naar de huisarts, is nog lang maar het kon niet eerder.

Wil iemand me zijn ervaringen met Refusal vertellen? Kun je nog stroganoffsaus over de biefstuk eten, een kersenbonbon, of tiramisu... daar zit allemaal alcohol in... stomme vraag misschien maar wel belangrijk voor mij om te weten... ik wil niet doodgaan aan een bonbon, dat mag duidelijk zijn...

Liefs, Tobber:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanvulling.

Heel lang geleden gebruikte ik het, zoals het hoort.
Een week 2, daarna 1 per dag Later nam ik een half per dag!

Ik weet niet wat mensen doen die drie keer in de week innemen.
Misschien wel parfum.
Zou er niet op gokken.
Je kan knap ziek worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppie (want zo wil ik je toch blijven noemen) weet je dat we nu ook een draadje hebben voor refu en antabusgebruikers? We proberen daar elkaar te steunen en ook een beetje te controleren of de refu op tijd ingenomen wordt. Heb je dat draadje al gezien? Ik zou het heel fijn vinden dat, als je refu gaat slikken, ook van dat draadje gebruik gaat maken. Zo kun jij ons, en wij jou helpen. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje: Het gegruik van parfum ed moet je uitproberen. Ik heb er geen last van. Bonbons kun je gerust eten als je die met alcohol maar laat staan. Bij eten moet je gewoon de dingen met alcohol vermijden. (is toch niet zo lastig dacht ik) Alcohol verdampt bij koken zo goed als.
Mondwater is ook zonder alcohol te krijgen net zoals zoveel andere producten. Oh ja. Homeopatische druppeltjes bevatten ook alcohol en moet je vermijde, maar deze zijn dan ook altijd in tabletvorm te krijgen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve knokkers:heart:

ik wil het goed voorbereid gaan gebruiken, en natuurlijk eerst een goed gesprek met mijn huisarts hierover... maar het is wel uiteenlopend wat ik hier lees.
Dat je van parfum al last kan hebben...? Is er ook parfum zonder alcohol erin dan?
Ik hou van lekkere luchtjes, en zou het erg vinden als ik geen parfum kan gebruiken.

Het is een soort angst, dat je iets eet in een restaurant waarvan je niet weet dat er iets van alcohol in verwerkt zit en dat je dan doodziek eindigt... dat soort gevoel boezemt me wel een beetje angst in.
Is dit zowel bij de Refusal als de Antabuse zo?

Nu ben ik met recht een Tobber... Liefs:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo lieve pacters:heart:

Ik heb vandaag het gesprek met mijn man bij mijn huisarts gehad over mijn alcoholproblematiek. Hij heeft me vorig jaar de internetbehandeling aangeraden; wat ook een heel goed idee was. Nog nooit had ik bereikt wat ik tot nu toe bereikt heb... Ik ben wel vaak terug gevallen maar heb ook nog nooit zo lang droog gestaan als voorheen; 90 dagen of zoiets... dat was echt een record voor mij.
Helaas een paar fikse terugvallen, en daardoor gelezen over Refusal en Antabus. Ook over Baclofen trouwens.

Dus vanmiddag het hele arsenaal opgenoemd bij mijn huisarts maar aangezien ik al jaren leversteatose heb, zijn deze medicijnen niet goed voor me. Te heftig. Dus nu heb ik een alternatief voorgeschreven gekregen: Campral. 3x daags 2 tabletten tijdens het eten voor de periode van 1 jaar...
Ik ben heel erg benieuwd. Ze zullen de zucht/drang/afhankelijkheid van alcohol sterk verminderen / stoppen. Meer rust innerlijk dus. Het is dus nu een nieuwe draai aan de internetbehandeling, een aanvulling die het makkelijker moet maken.

Zaterdag begin ik ermee omdat in het begin diarree nogal een veelvoorkomend bijverschijnsel blijkt te zijn. Woensdag hoef ik pas weer te werken volgende week dus dan zijn we al 4 dagen verder.

Ik ben heel benieuwd.

Voor nu meld ik dag 2 droog, als ik straks naar bed ga...

Samen staan we sterk! Nog meer met een hulpmedicijn voor mij dan...

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit lees Tobbertje dat je lever geen refusal en antabus
aankan, hoe slecht zal alcohol dan wel niet zijn voor je lever??

Gelukkig heb je een goed gesprek gehad met je huisarts en je man dr bij
Ik wens je heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel succes en hopelijk heb je weinig last vd
bijwerkingen.
Zet m op!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje,

Ik hoop heel hard met je mee dat je geen last (of zo min mogelijk) hebt van de bijverschijnselen. Wat vervelend als je door je lever overal zo heftig op reageerd. Maar inderdaad net als Witte eerder al zei: wat zal die drank dan wel niet doen voor je lever:o
Dus op naar dag 3:present:

Je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...