Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

hey tobbertje

ik ken je eigenlijk niet
maar lees wel mee


en als ik het zo lees denk ik ja... je wil wel maar het luk niet
maar hoe meer je van je eigen walg ..is alleen maar beter
want dan komt er toch een keer een moment dat het je wel lukt
want niemand wil toch van zich zelf walgen

kop op ga er weer voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tobber, ik word ook een beetje moedeloos
als ik je telkens lees. het is himmelhoch jauchzend
of zu Tode betrübt.
Wat me inviel is dat je je spiegelt aan je man, maar als je je altijd vergelijkt met iemand
die je beter vindt dan jezelf, bevestig je iets van minderwaardig.
Toen je zo goed bezig was, vergeleek je niet, je was gewoon trots.
En dat je denkt, dat wij denken dat je het niet kunt, nee ik weet dat je het kunt, want dat
heb je al bewezen. Maar je moet zelf weer die keus maken dat je het echt wilt.
Je wordt niet een winkel ingezogen, je stapt er binnen, koopt wijn en neemt m mee naar huis.
terwijl je man de hond uitlaat en klokt het naar binnen voor hij terug is. Allemaal heel bewust
en sneaky, echt een alcoholist. Je kunt jezelf voor de gek houden maar ons ervaringsdeskundigen niet.
Been ther, done that, got the T-shirt (thnx bam). Niet dat ik je wil ontmoedigen hier eerlijk te zijn,
want dat is juist de 1e stap weer op de goede weg. Maar wees eerst eerlijk naar jezelf meis!
voel me net een zedepreker de laatste tijd, maar zit zelf niet lekker in mijn vel en dan wordt mijn lontje
ook korter, sorry daarvoor. Maar ik meen het wel en ook goed:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mn dag weer droog afgerond.

Heerlijk genoten met mn kids.
Morgen een lekker relaxed dagje schilderen.
Ik kom mijn weekend wel door...

ToPPertje ;
Kom op, opstaan en doorgaan !!!
En volgende keer sms-en of whatever.
EHBT-koffertje klaar hebben in nood helpt echt...(=eerste hulp bij trek, thnx Bert)
Alleen jij kan het, maar je kunt het niet alleen !!!
:heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobber, WILSKRACHT heeft er NIETS mee te maken.
Je bent een alcoholist en je kunt dit noiet doen op wilskracht. Nou ja, zal vast wel kunnen maar dan blijf je bijna altijd bezig met het niet mogen drinken, volgens mij.

Ik ga bijna elke week naar de AA. Je kunt zeggen dat ik ook bezig ben met niet drinken. Ik zie het anders. Ik ben bezig met mijn herstel, ook nog na vier jaar nuchterheid. En het gaat best goed met me, dus dat blijf ik dan ook nog maar ff doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve kanjers:heart:

Ik ben op dit moment echt het spoor bijster... ik weet het ook niet niet meer...
Wat moet ik dan als het niet om wilskracht en discipline gaat? Wil iemand me vertellen wat het dan wel is wat me van de alcohol af houdt, buiten wilskracht en discipline...
Ik heb geen ervaring met de AA of zo... wel met CAD trainingen.
Ik weet dat het altijd een gevecht zal zijn... maar ik weet nu echt niet meer waar ik het zoeken moet.
Ik wil ook zeker niet dat jullie je aan mijn postings ergeren of wat dan ook, dan blijf ik liever een paar dagen weg en probeer voor mezelf dingen op een rijtje te zetten. En dat is niet rot bedoeld naar jullie toe, ik weet dat jullie bedoelingen en kritiek goed zijn... Maar ik moet er wel even over na kunnen denken. En dat ga ik nu doen, in stilte.
Ik heb een hele drukke werkweek voor de boeg vanwege een hoop zieken, maar in mijn vrije tijd ga ik proberen voor mezelf een balans op te maken wat er nu eigenlijk de laatste tijd met me gebeurt...

Ik ga schrijven... en dan meld ik me weer.

Liefs. Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet ik dan als het niet om wilskracht en discipline gaat? Wil iemand me vertellen wat het dan wel is wat me van de alcohol af houdt, buiten wilskracht en discipline...

Je moet geloven dat alc vergif is, je denkt; hoe heerlijk is het als ik me niet meer hoef te vergiftigen!

Lees ook even bij thema's , nooit meer een kater!

Sterkte voor je toe gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje: duidelijk, dank dat je toch even schrijft, had je gisteren op de dagdraad gemist.
Wat je dan wel moet doen?
Misschien heb je iets aan het berichtje van Dhen gepost op 20 januari.
Alleen met het verstand zal het niet lukken, je gevoel moet ook meekomen.
Ik begrijp dat je daar nu naar gaat kijken, prima.
Wens je veel sterkte en zoek de rust in jezelf, ook deze komende drukke week :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara, het eerste weekendpact is mislukt. Van Blondie ook... heel jammer voor ons allebei.
Vandaag een heel serieus gesprek met mijn man gehad over het drinken gisteren... hij zegt ook dat ik me niet aan hem moet spiegelen met zijn stoppen met roken, het is een feit dat hij gewoon een hele grote zelfdiscipline heeft, en ik niet.

Ik knok, dat zeker, maar ik verlies de laatste tijd regelmatig en dat is echt balen.
Maar ik heb alles eens overwogen, gelezen, en laten bezinken.
Conclusie is dat ik me vandaag erg down voel en dat komt omdat ik gisteren gezwicht ben.
Dat creeërt bij mij een negatieve spiraal. Niet goed.

Ik begin deze week met een nieuwe behandeling bij re-set.nu en ik hoop dat ik dan weer sterk vanbinnen word. Anders ga ik de huisarts erbij inschakelen, voor eventueel Refusal.

Mijn balans is toch dat drinken niet goed is, maar dat weten we allemaal natuurlijk.
De roes weegt niet op tegen de kater. Ik heb mega-hoofdpijn. Net goed.
En het schuldgevoel is ook niet mis.

Kortom meer nadelen dan voordelen. Dus vandaag weer dag 1 droog, ik moet het redden want ik heb alles van alcohol wat er nog was weggegooid, en koop geen nieuwe meer.

Wat Jopie betreft: je hebt gelijk... en je bent ook een schat;:heart: je kunt niks voor me doen, dan er alleen te zijn. En dat is fijn. Het laatste wat ik wil is jou meeslepen in negatieve gevoelens.
Dat je schreef dat je mijn verhaal niet vertrouwt, dat is begrijpelijk. Ik ben de laatste tijd te vaak de fout in gegaan.
Steeds maar weer die goede voornemens.
En wat je zegt: het slokt zoveel energie... dat denken over die drank ook...
Ik wil er niet meer aan denken maar ellendig genoeg hebben we geen knop in ons hoofd die we om kunnen zetten.

Voor nu heb ik gezegd wat ik wilde zeggen, en ga iets doen nu. De was vouwen en strijken, douchen, en dan een lange wandeling met de hond. Mijn zonden overdenken... Kop proberen leeg te maken in de frisse lucht.

En Blondie: als je dit leest... komop meid, laten we samen hand in hand lopen op het droge pad.
Kom: samen dag 1 en we nemen de eerste niet! We kunnen het.:heart:

Voor Jane: je bent een kanjer, je mag van mij altijd zeggen waar het op staat. Ik weet dat het alleen maar goed bedoeld is.:sun:

Lieve mensen, ik probeer me morgen weer te melden. Ik schrijf 'probeer' omdat mijn internetverbinding heel erge kuren heeft de laatste tijd. Ik heb een drukke werkweek voor de boeg, tot en met zaterdag.
alleen vandaag vrij. Ik wil elke dag op het pact-draadje de stand van zaken komen vertellen.
Kort en bondig.

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje; dank voor je uitleg en inzage in je gevoelens en gedachten.
Fijn dat je met je man zo open kunt praten.
En misschien inderdaad geen gek idee om wat extra hulp in te schakelen, waarom niet?
Zelf heb ik in 2009 6 maanden niet gedronken en ben in januari 2010 helemaal teruggevallen dus ik weet hoe je daar van kunt balen. Maar...............kijk ook naar het feit dat je het hebt gekund!!!
Daaruit kun je toch ook weer moed en vertrouwen halen dat het je deze keer ook weer gaat lukken?
En niet te ver vooruit kijken hè, je weet het: dag voor dag enz.enz.
Sterkte en succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve kanjers:heart:

We zijn er weer! PC was gecrasht, nu sinds anderhalf uur weer online! Jeetje, je kunt niet meer zonder een pc laat staan internet. Mijn hele behandeling bij re-set.nu liep al in de soep hierdoor...
Maar ik sta weer met de beentjes op de grond... Heb vrijdag dankzij Blondie:heart: de schade van de uitglijder die dag kunnen beperken en mezelf weer een halt toe kunnen roepen.
Ik had gewoon eerder aan de bel moeten trekken, dat besef ik nu ook.
Maar Blondie, dank je wel meid, voor je bemoedigende woorden en peptalk.
Dat was echt ff nodig...

Nu gaat het weer goed. Dag 2 droog weer en dat wil ik zo houden.
Je loopt wel uit nu op mij, maar dat geeft niet. Ik neem vandaag toch de eerste niet
Samen staan we sterk!

Lief om te lezen hoe begaan jullie met mijn afwezigheid waren. Jullie zijn stuk voor stuk lieverds!:heart:

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve kanjers:present:

Dag 6 droog en ik neem vandaag de eerste niet!
Ben aan de bank gekluisterd vanwege de valpartij in de ijzel... Dus lezen, tv kijken enz...
En helaas teveel snoepen en snacken. Geen beweging nu dus ik zal volgende week wel wat aan zijn gekomen, maar ja, dat gaat er ook wel weer af.

Samen staan we sterk!

Liefs, Tobbertje de brokkenpiloot:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen pacters,

Schrijf hier toch minder als dat ik dacht.
Ik heb mijn passie echt gevonden in mijn schilderingen, kan mij daarbij volledig ontspannen en in verliezen.

Maar toch, ik hou voor mijzelf nog wel mn dagboekje dagelijks bij en denk daarbij met name aan het benoemen van mn emoties omdat dat de vakkuil met name bij mij is.

De Ritalin waar ik vorige week mee gestart ben geeft mij veel rust in mijn koppie.
Ik kan nu de prioriteiten beter kan uitfiltreren en verlies mijzelf niet in bijzaken, waardoor het leven beter te behapstukken is.

Afijn, ik zit nu weer op dag 15 en het gaat goed.
Trek is er niet of nauwelijks meer en ik ben weer stevig op het pad beland in de woestijn met mn mederekels...

ToPPertje ?
Hoe vergaat het jou ?

Ik neem vandaag de eerste niet !!!
Wie doet er mee ?
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve pacters...

ik moet melden dat ik weer door de mand ben gevallen... ik moet weer op dag 1 beginnen...

Vreselijk weekend gehad, waar ik liever niets over kwijt wil; conflict met met partner (niet over de alcohol, maar was wel het gevolg...) Dus ik baal als een stekker en voel me echt vreselijk rot.
Ik weet dat ik blondie had moeten bellen of smsen, maar om de een of andere reden durfde ik niet.
Stom maar ik had de moed niet... ik weet niet waarom, de vorige keer heb ik dat wel gedaan en achteraf had ik het nu ook moeten doen.

Excuses om te drinken zijn er natuurlijk nooit... maar ik begin vandaag weer opnieuw.
Ik weet verder niet wat ik moet zeggen... ik schaam me... voel me schuldig...

Conflict met mijn partner is gelukkig weer uitgepraat, en duidelijk naar elkaar geweest.
Werkt wel verhelderend.

Ik zag al dat moois en creatieve berichten op de hobbydraad, ik denk dat ik vanavond ook maar eens iets ga tekenen of schilderen. Ik heb spullen genoeg, heb ze vandaag ook eens geordend en het zag er uitnodigend uit. Misschien ook weer eens een mandala tekenen of zo.

Mijn partner gaat de nachtdienst in en dat is vreselijk voor mij, ik zal er nooit aan wennen.
Vroeger toen ik echt nog stevig dronk haalde ik tijdens die nachtdiensten altijd hevig door qua drank.
Echte triggersituatie dus.
Maar alle alcohol is weg dus ik kan niet zwichten en ik ga er ook zeker geen kopen, op zondag is de AH open... maar ik wil sterk zijn en weer terug bij af beginnen.

Ik ga vandaag de eerste niet nemen. Punt.

Liefs, tobber:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbie, dank je wel voor je verhaal. En dank je wel voor het terugkomen. Ik kan geen groter respect opbrengen voor mensen die terugvallen en zich weer melden, terugvallen en zich weer melden. Je wilt graag stoppen, bent er zat van, alleen het lukt nog niet.
Ik leer niet alleen van mensen die getsopt zijn, ook van mensen die het, nog, niet lukt.
En dan toch weer hier komen en je schouders er weer onder zetten vind ik geweldig.
Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Wat mij, zeker in het begin, goed geholpen heeft is als ik zin had om te drinken een dronkenschap te beschrijven. Op papier. Het kan de laatste x zijn dat je dronken was of een andere x, wat je maar wilt. Dat heeft me er van weerhouden die eerste te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...