Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hallo Blondie, andere omstandigheden bij mij maar even herkenbaar.
Het is zeer verleidelijk om dan te drinken en eventjes de scherpe kanten eraf te halen.
Afgelopen weekend ook zo gehuild als een klein kind om onomkeerbare zaken.
Was achteraf heel blij dat het zo gegaan was, puur, zonder de alcohol-nevel...
Sterkte vandaag en ik onthou ook 'KMW', zo komen we er wel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Blondie,

Roerige tijden voor je. Net de 12-stappen behandeling "afgerond" en dan zo in dat woelige leventje moeten rondzwemmen. Maar denk alsjeblieft terug aan die behandeling, denk aan de meetings, denk aan je fellows, je sponsor, denk ook aan je literatuur. Kortom: denk aan het programma. Je hebt zoveel mooie dingen geschreven op dit draadje, zoveel geleerd. Maar nu komt het aan op het toepassen van de stappen, daar zijn ze voor bedoeld. Probeer die controledrang over de situatie los te laten, accepteer dat er dingen gaande zijn die tijd nodig hebben om te worden wat ze worden moeten. Dat is altijd zo geweest, dat zal altijd zo zijn, lang voordat je geboren werd en lang nadat je er niet meer zult zijn. Jouw angst verandert op zich niets aan de loop van alles maar beperkt jou alleen in je eigen mogelijkheden, slaat je min of meer lam of laat je dingen doen die misschien totaal geen nut hebben. Steek je energie in je herstel, meid. Je geeft je kinderen al je liefde die je voor ze voelt mee, je hebt aan je bezorgdheid uiting gegeven, je hebt kortom je gevoelens geuit, meer kun je nu niet doen. Vraag je Hogere Macht om leiding, vertrouw daarop, laat je eigen controledrang gaan. Je laadt jezelf teveel verantwoordelijkheid op je schouders. Je bent niet alleen op de wereld maar hoeft niet het leven van jezelf, je kinderen, je ex, je vriend, je .......... te leiden. Dat doet ieder voor zich. Richt je op persoonlijke groei. Als jij standvastig bent kun je een steunpilaar voor anderen zijn zonder die ander zelf te hoeven zijn.

Kalmte om te aanvaarden dat je anderen niet kunt veranderen,
Moed om jezelf te veranderen en
Wijsheid om tussen deze twee het onderscheid te kunnen maken .

Lieve groet en hug,

Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij een feestje horen slingers:

:musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote::musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote:
:musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote::musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote:
:musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote::musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote:
:musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote::musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote:
:musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote::musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote:
:musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote::musicnote:B):P:rose::moon::present::light::sun::moon::rose::)B):heart::musicnote:

voor elke maand één
van harte Blondie en heerlijk ook wat feestjes tussen alle zorgen door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 6 Maanden droog.

Ik moet eerlijk toegeven dat het niet makkelijker word voor mij, het leven zonder de drank, maar eerder een soort van gevecht.
Gehoopt en ook ervaren voorheen dat het ook zonder vechten kan, nuchter blijven...

Ik loop heel erg op tegen het gevoel van machteloosheid en het gevoel er wederom alleen voor te staan.
Natuurlijk heb ik mijn meetings, het forum en ook mijn naaste familie, maar ook die kunnen het gevoel van machteloosheid niet wegnemen.

Het grote wachten is nu op aanstaande dinsdag wanneer ik een afspraak heb met de stadsbank wat betreft mijn financieen.
Kort gezegd, ik heb bijna 40.000 euro schuld mede door nalatigheid/onverantwoordelijk handelen tijdens mijn drankmisbruik-periode.

Ik hoop een schuldhulpverlening erdoor te krijgen, maar ik vrees dat ik onder de schuldsanering kom te vallen wat gaat betekenen dat ik gedurende 3 jaar onder bewind word geplaatst en ik de komende 3 jaar dus echt moet gaan loslaten en moet gaan accepteren dat dit het leven voor mij en mijn kids is, met alle beperkingen van dien.

Daarnaast ga ik morgen weer bellen met maatschappelijk werk om te voorkomen dat ik in een crisisopvang terecht kom met mijn kids.
Het huurhuis dat ik nu huur gaat ver boven mijn pet.
Getracht urgentie aan te vragen, maar tot nu toe nul op request...
Crisisovang kan gewoonweg niet gezien mijn zoon (autistisch).

En mijn werk...
Verwachten van mij dat ik eigenlijk begin Februari weer full-time aan het werk ga, in alle diensten dus ook nacht en avonddiensten, wat voor mijn gevoel gewoonweg niet mogelijk is gezien mijn kids en de opvang van hen gedurende die diensten.
Morgen dus weer een pittig gesprek waar ik mijn grenzen dus duidelijk aan moet gaan geven...

Zorgen alom dus, maar ik drink niet !!!
Lost echt geen ene bal op. Zal dan alleen maar dieper zinken en dieper dan dit wil ik gewoon niet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...