Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag weer veel gedaan. Dat lukt het beste als ik mijn eigen slaap en waak ritme aanhou. Ik slaap het meest diep en vast in de ochtend. Daarna voel ik me superfit en uitgeslapen. Na het eten een heerlijk dutje op de bank. Die is nieuw maar bevalt me. Tv uit. Even in stilte. 

Vandaag weer 90 minuten getraind. Dat bepaalt natuurlijk ook hoe de dag verder verloopt. Intensief en intens. 

Nu nog even lezen en het licht uit. 👋

• 2 weeks later...
Geplaatst

Even melden dat het goed gaat. Gister moest ik wel ineens denken aan lambrousco en retzina wijn wat ik altijd graag dronk in de zomer. Ik kon de gedachte goed observeren en voorbij laten gaan. 

Helemaal alles best wel leuk nu in mn leven. 😄

Geplaatst (bewerkt)

Vannacht droomde ik dat ik veel dronk. Ik was op vakantie in een fantasie badplaats in griekse stijl. 

Na een heleboel glazen werd ik bewust van het vele gebruik en besefte dat ik eerder had moeten stoppen. Toch dronk ik door. 

Ik was heel blij en dankbaar dat ik wakker werd zonder kater.

Vandaag ga ik naar de zee. Een kopje koffie drinken. 

bewerkt door Woman
Geplaatst

Zo, weer thuis! 

Dat was leuk echt een dagje op stap. Strand geweest waar je ook kan zwemmen. Volgende keer badpak mee.

Wel toeristisch dus niet op warme weekend/vakantie dagen.

Onderweg met de bus sightseeing met een blik of ik ergens zou willen wonen. Dat krijgt steeds meer vorm. 

Echt een beetje vakantiedagje met appeltaart en koffie op een terras. 

Geplaatst (bewerkt)

Even weer een dagelijks bericht. 

Vandaag een rustige dag. Huiskamer gezellig gemaakt en opgeruimd. Vanmiddag komt het buurhondje gezellig een uurtje en dan gaan we een wandeling maken. 

De school achter heeft vanaf morgen schoolvakantie dus dan kan smorgens de achterdeur open. Geen honderden krijsende peuters meer achter de schutting....

Ik heb gister zo'n mooie dorpje gezien. Ik ga daar binnenkort weer heen om te onderzoeken of ik daar wil wonen. Rondlopen in het buurtje, kijken naar de huisjes en ligging en de wandeling naar de dijk maken.

De laatste verhuizing van mijn avontuur reis naar de perfecte plek om oud te worden. Waar ik me thuis voel. Ik zag gister op de kaart een bedrijf met de dezelfde achternaam als ik. Dat is wel bijzonder. Mijn achternaam komt niet echt heel veel voor. 

bewerkt door Woman
Geplaatst (bewerkt)

Gisteravond was ik erg moe. Ik had de bel uitgezet, gordijnen dicht om te rusten en opladen. 

Een buurvrouw kwam aan de deur. Met haar had ik afgesproken, dat als de deur dicht is, ik geen visite wil. 

Ze begon te appen, of ze langs mocht komen. Ik heb vriendelijk terug geappt dat ik een rust avond nodig had, hopelijk ben je oké en dat ik haar de volgende dag zou berichten. 

Kreeg ik de hele avond warrige berichten. Heel veel berichten verwijderd en kritiek op mijn vriendelijke bericht. 

Ik heb geantwoord dat ik sowieso geen fan ben van geapp. Dat wist ze al, dat had ik al eens aangegeven. Weer allemaal berichten die ik ongelezen verwijderd heb en uiteindelijk rond 23 uur vond ik het genoeg geweest en heb haar geblokkeerd. Vanmorgen weer gedeblokkeerd. 

Wat een drama omdat ik een avond voor mezelf nodig heb. 

Er zijn nu een aantal mogelijkheden: 

*Ik val in de borderline "trap" om proberen uit te leggen dat ik soms geen tijd heb. Waardoor er een discussie, ruzie ontstaat omdat ze zich persoonlijk aantrekt dat ik grenzen aangeef. 

*Ik negeer haar een poosje tot de boel is afgekoeld en ga nergens op in. Dat voelt goed om te doen. Ik ben een buurvrouw, we hebben geen emotionele relatie waarin we dingen moeten uitpraten. Grenzen zijn er, die heeft ze te respecteren. Ik zeg haar vriendelijk gedag maar ga verder nergens op in. De deur blijft voorlopig dicht en ik neem de tijd voor mezelf om op te laden en voor mezelf te zorgen. 

Vroeger zou ik mijn hoofd in een emmer alcohol stoppen en een paar dagen in een kroeg gaan zitten en overdag met alles dicht met een joekel van een kater op de bank totdat de storm voorbij zou zijn gewaaid. 

Ik begrijp steeds beter waarom ik dat deed. 

Misschien is het weer tijd voor meditatie. Dat is dagelijks om 14 uur. 

bewerkt door Woman
Geplaatst

Ja, zoiets denk ik ook. 

Voorlopig verwijder ik haar berichten zonder te lezen. Ze staat gearchiveerd zodat ik geen melding krijg. Als ze blijft aandringen blokkeer ik haar weer. Ik wil dat liever niet doen maar bescherm wel mijn privacy. 

s'Avonds laat appen over van alles en nog wat wil ik niet. Er zijn meer mensen die dat doen. Dan zitten ze inderdaad met een borrel en gaan er wat remmen los. 

Om 14 uur begint de meditatie. Ik heb al een uurtje gedanst, dat helpt om demonen en negatieve shit te verjagen.

Mijn sobriety gaat voor alles. Ik vind de stille eenzame avonden heerlijk met zachte verlichting na het douchen in mn pyjama en een kop melk. 

Ik ga instellen dat mijn telefoon na 21 uur automatisch op de vliegtuigstand gaat.  

Geplaatst (bewerkt)

Ook weer gezeur met andere buren. Sjonge wat een nare straat woon ik.

Dit is wel een kernpunt van mijn drankverslaving, escapisme van gezeik. Mensen die over mijn grenzen gaan en dan van alles verwachten. Als ik nee zeg is het niet toch stiekum ja. 

Ik vind dat erg moeilijk. Om dan niet boos te reageren als het voorbij een kantelpunt is. 

Gelukkig heb ik middelen om te verhuizen totdat ik ergens woon waar het wel fijn is en waar ik me thuis voel. 

Zojuist gedanst en over een uurtje mediteren. Daarna boodschappen, hondje uitlaten en dan is de dag alweer voorbij.

Ik moet denken aan een strip van vroeger. Klepzeiker " Dat kan iedereen nou wel willen, maar ik moet het ook nog leuk vinden". Het plaatje is te grof om hier te plaatsen maar wel erg treffend :lol:.

bewerkt door Woman
Geplaatst

Het moddert nog door. 

Voet bij stuk houden over mijn grenzen. Waarom maakt het me zo kwaad? 

Eerst maar eens fietsen met de hond en wat overtollig eten brengen naar de weggeef kast. 

Bah 

Geplaatst

De afbeelding die ik bedoel is een cover, met een lantaarnpaal. Niet zeker of het klepzeiker is...van Hein de Kort. 

Echt hilarisch.

Dat soort humor heb ik nu even nodig. Ik ga even een iets met humor opzoeken op de tv, om te ontladen. Of gruwelijke horror om mijn overtollige cortisol te reguleren. Ik heb laatst ontdekt dat dat werkt. Een uurtje gruwelen en schrikken.

Als ik me goed voel heb ik niets met horror. 

Geplaatst (bewerkt)

Gister heb ik 4 ijsjes gegeten. Ik was gefrustreerd en boos, het is volle maan (dan mag ik snoepen).

Goed geslapen. Ik had ook een valdispertje genomen. Omdat ik in de overgang ben vertrouw ik mezelf niet in de zomer. Dat helpt wel. Geen algehele verdoving maar wel de scherpe kantjes er af. 

Vandaag goed opgestaan. Ik kan het redelijk los laten. Soms ben je het gewoon niet eens en wil de één het zus en de ander zo. Het is wel belangrijk mijn grenzen te bewaken. Het is makkelijker om maar toe te geven en me aan te passen maar ervaring uit het verleden vertelt me dat ze dan de volgende keer nog weer verder over grenzen gaan. Op tijd mijn tanden laten zien dus. 

Niet leuk, maar op de lange duur wel beter. 

"Dat kan iedereen nou wel willen maar ik moet het ook nog leuk vinden" blijft wel even mijn mantra voorlopig. Vooral omdat het heerlijke humor heeft van Hein de Kort. 

Oh, en de deur dicht en de telefoon in een la. Ik ga ook weer een saai thema op telefoon zetten zodat ik het niet steeds pak voor een dopamine shot. 

bewerkt door Woman
Geplaatst

Doorgepakt naar het positieve. 

De trap geschilderd, die staat nu helemaal in de grondverf en dat ziet er al véél beter uit. 

Om mezelf te belonen dat ik gister niet ben ontploft maar wel grenzen aangegeven heb, heb ik een mooi schilderij gekocht van een pauw, beetje grafisch met retro jugendstil stijl. Erg mooi en maar €7,50 bij de tweedehands winkel.  

Die hangt nu boven mijn bed. 

Straks nog even de hond uitlaten op de fiets, zij is ook een hond die eerst moet uitrennen voordat ze netjes naast me loopt of luistert. Eerst even lekker los de zoomies eruit razen. Wildebrasje :heart:

Geplaatst

Vandaag weer opletten met grenzen bewaken. 

Maar niet overdrijven. Beetje meeveren kan best. Moeilijk om daar een balans in te vinden. Vervelend dat er geen rekening wordt gehouden met mij. Ik mag dat best aangeven vind ik. 

Ik probeer het te relativeren. Elke dag koesteren wat fijn is in mijn leven. Ik ben al ver gekomen en bijna waar ik wil zijn. Dankbaar zijn. 

Eerst een uurtje dansen nu. Daarna voel ik me altijd beter. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...