Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 maart 2024


Aanbevolen berichten

En dan word je weer wakker in je eigen bedje met naast mij de liefste man van de hele wereld :heart:

Het wordt een bewogen weekje.

Vanavond repetitie van mijn huidige koor.

Vrijdag neem ik afscheid van het koor bij de jachthaven van @ZbbHoe toevallig he? Toen we net maatjes waren, vroeg ik waar hij lag met zijn bootje.Nou, daar dus.

Het is goed om daar afscheid van te nemen.Ben er lang bij geweest, maar mijn motivatie werd steeds minder en nu ik een vriend heb, zijn er zelfs mannen jaloers, met name de dirigent.

Ook bij mijn huidige koor spelen wat dingen.Zoiets hoor je, als je een weekend met zo'n koor op stap gaat, maar daar zijn oplossingen voor.

Elkaar een keer flink de waarheid vertellen, is niets mis mee.

Vriend heeft de ebike mee, dus dat word lekker fietsen.

Eerst nog een wasmachine installeren, die van mij liep op zijn achterste benen en hij had zelf nog een nieuwe staan, van zijn overleden moeder.

Wij rijden in een grote bus, dus daar kan veel in.

We zouden hem zelfs als camper kunnen gebruiken.

Al met al, genoeg te doen en de dagen gaan heel snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jac:

 1 209 600 seconden, 20 160 minuten, 336 uur, 14 dagen halve maand of 1/24 deel van een jaar ohne schnapps. 
 

Still in the flow

Wacht maar tot je de 1000 uur erop heb zitten ;) je zit al op 1/3 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, jeetje wat duurt deze dag lang. Het is rustig op mijn thuiswerkdag <_<. Dan maar even van me afschrijven.

Ik denk veel aan het niet drinken, omdat het al zo lang zo’n grote rol speelt in mijn leven, het afscheid nemen, anders met tijd omgaan. Mijn hond is maar al te blij dat ik ‘s avonds nog een stuk met haar ga wandelen. Zucht valt me reuze mee, nu ben ik zo bang dat dit “de roze wolk” is en ik er binnenkort vanaf kletter… Ik moest en zou op alle momenten drinken en nu ben ik al een week zonder! Ben ervan in de war.

@ikkanhet ik zie het voorbij komen, maar wat voor infuus krijg je?

Gefeliciteerd @Zbb :rose:

@Jac topper :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Denk maar mooi aan wat je wèl gaat drinken dan :) ben je al aan de thee?

Net een bakje koffie op, maar heb verse munt, dus dat ga ik zo inderdaad maar lekker drinken. Appeltje met kaneel erbij, heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Very good.

Ja er is een roze wolk effekt en het blijft natuurlijk niet zo. Na een tijdje wordt het normaal en vervolgens ga je denken dat het allemaal een beetje saai is en of je er niet gewoon eentje kan nemen. Eentje of twee :P 

Dus voordat dat gebeurt moet je een beetje je eigen slingers ophangen met een nieuwe bezigheid (je hebt nu steeds tijd over) waar je energie van krijgt. Sporten werkt heel goed, maar het kan van alles zijn natuurlijk.

Realistisch zijn en je niet laten verrassen daardoor, want het is niet zo dat je ineens niet meer verslaafd bent nou dat je niet meer drinkt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei bumperjim:

Na een tijdje wordt het normaal en vervolgens ga je denken dat het allemaal een beetje saai is en of je er niet gewoon eentje kan nemen. Eentje of twee :P 

In die valkuil ben ik al te vaak getrapt, in mijn achterhoofd weet ik het ook wel. Voor mijn gevoel is het dit keer anders, maar ik blijf op mijn hoede….

Dank je wel @bumperjim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Very good.

Ja er is een roze wolk effekt en het blijft natuurlijk niet zo. Na een tijdje wordt het normaal en vervolgens ga je denken dat het allemaal een beetje saai is en of je er niet gewoon eentje kan nemen. Eentje of twee :P 

Dus voordat dat gebeurt moet je een beetje je eigen slingers ophangen met een nieuwe bezigheid (je hebt nu steeds tijd over) waar je energie van krijgt. Sporten werkt heel goed, maar het kan van alles zijn natuurlijk.

Realistisch zijn en je niet laten verrassen daardoor, want het is niet zo dat je ineens niet meer verslaafd bent nou dat je niet meer drinkt. 

BJ 

Is het mogelijk om een “verslaving” hang naar nuchterheid te ontwikkelen na een alcohol verleden, als ik alleen maar denk aan een blik bier en de daaropvolgende 10 de roes de gaten en dan de kater dan krijg ik de rillingen over mijn rug en bah nooit weer, dan ben ik zo blij dat ik het kan laten en vlucht meteen in me gedachten naar de veilige omgeving van sober zijn en kom meteen tot kalmte of is dit gewoon een onderdeel van ontwenning van de drank of de roze wolk waar je over schreef 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb en misschien heeft @alesto dat ook wel, een deel van mijn vertrouwen in mezelf kwijt geraakt (gelukkig niet alles) doordat ik zovaak weer overnieuw ben begonnen met niet drinken.. Zelfs op de dag, de ochtend en de middag mezelf beloofd nee ik drink niet en vervolgens vanavond wel weer.

Het kan nu erg onrealistisch voelen dat het je het nu langer volhoud dan anders en we houden nog steeds vol, maar wanneer gaat het mis, het ging immers toch altijd mis? 

Gelukkig zijn we inmiddels zelf baas, ik bel of app mijn zus zodra ik een spoor bemerk wat mij op het verkeerde pad kan brengen.. 

Dat is het verschil met eerder, ik schakel nu ook externe mensen in en weet dat ik het alleen op wilskracht niet redt en daar heb ik me bij neergelegd. 

Heb jij ook een soort van backup plan Alesto? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Freekie:

Ik voel de dreiging nog steeds boven me 'zweven' @Jacwant een deel van mij wil het oude leventje terug. 

Dat geloof ik zeker en had dat zelf  ook verwacht maar dat is niet gaande bij mij op dit moment  dus daarom stelde ik die vraag , is het mogelijk dat het kan of is het de roze wolk of is het een mindfuck van mijn brein die een val aan installeren is

by the way ik heb geen enkele ervaring met stoppen langer dan twee dagen na mega oempa loempa katers

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jac:

BJ 

Is het mogelijk om een “verslaving” hang naar nuchterheid te ontwikkelen na een alcohol verleden, als ik alleen maar denk aan een blik bier en de daaropvolgende 10 de roes de gaten en dan de kater dan krijg ik de rillingen over mijn rug en bah nooit weer, dan ben ik zo blij dat ik het kan laten en vlucht meteen in me gedachten naar de veilige omgeving van sober zijn en kom meteen tot kalmte of is dit gewoon een onderdeel van ontwenning van de drank of de roze wolk waar je over schreef 

Ja als je rockbottom bent gegaan dan kan je goed van jezelf walgen en dat helpt bij het stoppen, maar die walging duurt geen maandenlang, althans niet bij mij.
Nou ben ik ook geen goed voorbeeld van een keurige stopper, maar (of liever gezegd: dus) ik weet dat hoe vaker/meer je drinkt, hoe vaker/meer je gaat drinken. Het ene glas roept het andere op en hoe meer het weer een gewoonte wordt, hoe meer het weer een gewoonte wordt. Dat lijkt een dooddoener wat ik hier zeg, maar soms vergeet je hoe het ook alweer werkte en begin je ineens na maanden lang droog weer heel hard te zuipen want je bent nog steeds verslaafd.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Tine:

Ik denk echt dat dat kan Jac.

Deze stop periode voelt zo anders dan alle andere keren.Ik hoef en wil echt nooit meer.

En dat geeft mij nu RUST!

Zo blij mee.

 

Hoi Tine

Dat heb ik dus ook een soort van sereniteit en dat maakt me een klein beetje onzeker het gaat te makkelijk ondanks dat ik echt de knop heb omgezet 14 dagen geleden , daarom plaatse ik mijn vraag en jij hebt hem bevestigd dat het wel zou kunnen of in ieder geval in dezelfde mood 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei bumperjim:

Ja als je rockbottom bent gegaan dan kan je goed van jezelf walgen en dat helpt bij het stoppen, maar die walging duurt geen maandenlang, althans niet bij mij.
Nou ben ik ook geen goed voorbeeld van een keurige stopper, maar (of liever gezegd: dus) ik weet dat hoe vaker/meer je drinkt, hoe vaker/meer je gaat drinken. Het enige glas roept het andere op en hoe meer het weer een gewoonte wordt, hoe meer het weer een gewoonte wordt. Dat lijkt een dooddoener wat ik hier zeg, maar soms vergeet je hoe het ook alweer werkte en begin je ineens na maanden lang droog weer heel hard te zuipen want je bent nog steeds verslaafd.

Dank je BJ

ik ben inderdaad rock bottom gegaan en walgde ook zeker van mezelf in het begin , nu niet meer, maar toch als ik af en toe in deze 14 dagen terugdenk en terugkijk op mijn fijne carrière als drank clown dan heb ik geen gevoelens van walging meer maar schaamte en spijt welke ik niet meer kan terugdraaien dat gaat eenvoudig niet ik ga ook geen excuses maken over dingen die in het verleden de revue zijn gepasseerd (terwijl er enkele hele fraaie tussen zatten ) dat heeft ook geen zin in mijn ogen is alleen maar verspilde energie en rijt alleen maar oude wonden open. Ik denk dat het enige wat echt zou tellen naar mezelf en mijn familie en om alles beter te maken is dat ik zonder die last van mijn verslaving verder kan reizen.


Het is net een voetbal wedstrijd ik tegen de drankverslaving en ik sta 4-2 achter in het laatste kwartier 

Doelpuntenmakers chronologische volgorde

Eerste helft

1-0 gezelligheid ontspanning

2-0 ruzie schade 

3-0 relatie perikelen

4-0 lichamelijke problemen 

Tweede helft

4-1 inzicht besef

4-2 stoppen met drinken

ik heb nog een kwartier voor dat de wedstrijd is afgelopen maar er kunnen rare dingen gebeuren in het laatste kwartiertje . Ik hoef er nog maar twee te maken dan is het gelijk en dat is misschien het hoogst haalbare maar voor mij zou dat al genoeg zijn. 
 

excuus voor mijn misschien wat warrige verhaal was ff lekker op dreef 

jac 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei bumperjim:

Ja als je rockbottom bent gegaan dan kan je goed van jezelf walgen en dat helpt bij het stoppen, maar die walging duurt geen maandenlang, althans niet bij mij.
Nou ben ik ook geen goed voorbeeld van een keurige stopper, maar (of liever gezegd: dus) ik weet dat hoe vaker/meer je drinkt, hoe vaker/meer je gaat drinken. Het ene glas roept het andere op en hoe meer het weer een gewoonte wordt, hoe meer het weer een gewoonte wordt. Dat lijkt een dooddoener wat ik hier zeg, maar soms vergeet je hoe het ook alweer werkte en begin je ineens na maanden lang droog weer heel hard te zuipen want je bent nog steeds verslaafd.

Je moet er echt mentaal vanaf raken, niet meer leunen op die kruk die alcohol heet. Het niet meer nodig hebben om te ontstressen of je zekerder te voelen. Zolang je denkt dat je het nodig hebt, blijf je verslaafd of je nou drinkt of niet. Als je drinkt ben je ongelukkig en als je niet drinkt ook.

Zo gauw het je lukt om je OK te voelen zonder alcohol en niet gaat zitten miepen omdat je niet "mag" drinken (van wie niet?) zit je op de juiste weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jac:

Dank je BJ

ik ben inderdaad rock bottom gegaan en walgde ook zeker van mezelf in het begin , nu niet meer, maar toch als ik af en toe in deze 14 dagen terugdenk en terugkijk op mijn fijne carrière als drank clown dan heb ik geen gevoelens van walging meer maar schaamte en spijt welke ik niet meer kan terugdraaien dat gaat eenvoudig niet ik ga ook geen excuses maken over dingen die in het verleden de revue zijn gepasseerd (terwijl er enkele hele fraaie tussen zatten ) dat heeft ook geen zin in mijn ogen is alleen maar verspilde energie en rijt alleen maar oude wonden open. Ik denk dat het enige wat echt zou tellen naar mezelf en mijn familie en om alles beter te maken is dat ik zonder die last van mijn verslaving verder kan reizen.


Het is net een voetbal wedstrijd ik tegen de drankverslaving en ik sta 4-2 achter in het laatste kwartier 

Doelpuntenmakers chronologische volgorde

Eerste helft

1-0 gezelligheid ontspanning

2-0 ruzie schade 

3-0 relatie perikelen

4-0 lichamelijke problemen 

Tweede helft

4-1 inzicht besef

4-2 stoppen 

ik heb nog een kwartier voor dat de wedstrijd is afgelopen maar er kunnen rare dingen gebeuren in het laatste kwartiertje . Ik hoef er nog maar twee te maken dan is het gelijk en dat is misschien het hoogst haalbare maar voor mij zou dat al genoeg zijn. 
 

excuus voor mijn misschien wat warrige verhaal was ff lekker op dreef 

jac 

Haha nee heel goed, schrijf maar een end weg, altijd interessant :) 

Niet teveel achterom kijken, das niet de kant waar je heen gaat.

"4-2 stoppen", nee stoppen is net als een trial in de rugby: 5 punten waard :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bumperjim:

Je moet er echt mentaal vanaf raken, niet meer leunen op die kruk die alcohol heet. Het niet meer nodig hebben om te ontstressen of je zekerder te voelen. Zolang je denkt dat je het nodig hebt, blijf je verslaafd of je nou drinkt of niet. Als je drinkt ben je ongelukkig en als je niet drinkt ook.

Zo gauw het je lukt om je OK te voelen zonder alcohol en niet gaat zitten miepen omdat je niet "mag" drinken (van wie niet?) zit je op de juiste weg. 

Daar zit ik nu in in die flow , maar het gaat te makkelijk kan dat of wat

 

1 minuut geleden zei bumperjim:

Haha nee heel goed, schrijf maar een end weg, altijd interessant :) 

Niet teveel achterom kijken, das niet de kant waar je heen gaat. 

Nope dat is mijn menig ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaafd zijn we de rest van ons leven, dat is de realiteit. Daar moet je altijd voor op je hoede zijn en blijven. De eerste weken in euforie herken ik maar al te goed. Het word zelfs benoemd in de behandeling van verslavingsproblematiek.

Maar daar zit dan ook een valkuil is mij verteld, het gaat je zo makkelijk af die eerste weken (te makkelijk wellicht?) dat je daardoor sterker kan voelen dan je eigenlijk bent. 
Wat ook kan is dat de roze wolk inzakt naar een ‘is dit het nou?’ Offff ‘ ik kan er zo makkelijk vanaf blijven, ik probeer er eentje, enne stoppen lukt me zo weer’ 

Eén ding staat vast, vroeg of laat komt de trek om de hoek. Wees daarop voorbereid, maak een escape plan. (De mijne hangt op mijn koelkast) 

Laat je er niet door overvallen, en wees goed voorbereid. 
(een onderdeel van mijn escape plan is een video die ik van mezelf heb gemaakt toen ik rock bottom zat, jankend met snot uit al mijn gaten vertel ik dat ik zo niet meer wil leven. Nou dat heeft me meerdere malen gered)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...