Spring naar bijdragen

Donderdag 29 februari 2024


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Een extra dag in februari en die heb ik ook wel nodig. Morgen de sleutel van mijn nieuwe "hutje op de hei" en de hal staat al vol met spullen, die die kant uit kunnen. De komende week/weken wordt het poetsen/inrichten en meteen natuurlijk genieten van de omgeving ! Ik kijk uit naar het  ontdekken van de mooie natuur en hoop ook hier weer de rust te vinden :D

Een nieuw begin, een nieuwe fase. Ik heb er zo'n zin in !!

DAGPACT

Beatrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Beatrix, en de rest natuurlijk 

wat fijn om je enthousiasme te lezen, genieten met volle teugen! Maar dat doe je al

Slapen heeft voor mij nog een mager zesje. Maargoed 

vandaag weer busdag. En wat werkt dat spul prima, kan het iedereen aanraden (ik wil niet iedereen lukraak aan de pil helpen natuurlijk) maar de overweging om evt te willen gaan drinken en het doen, kost sowieso dagen plannen. Tegen die tijd heb je de tijd gehad om heel bewust de afweging te maken. Impulsief aan de drank gaan is er gewoon niet meer bij. Dat is zo fijn.

Nog even wachten op de koffiebar van Yvonne en dan weer aan de bak

Mooie dag voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Beatrix:

Goedemorgen allemaal :rose:

Een extra dag in februari en die heb ik ook wel nodig. Morgen de sleutel van mijn nieuwe "hutje op de hei" en de hal staat al vol met spullen, die die kant uit kunnen. De komende week/weken wordt het poetsen/inrichten en meteen natuurlijk genieten van de omgeving ! Ik kijk uit naar het  ontdekken van de mooie natuur en hoop ook hier weer de rust te vinden :D

Een nieuw begin, een nieuwe fase. Ik heb er zo'n zin in !!

DAGPACT

Beatrix

Fonny

Leuk vooruitzicht Beatrix!!:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Ik ben al een poosje op, lekker al even buiten geweest, het is gelukkig niet meer zo koud als de afgelopen dagen. 
Én het is zowaar droog, nog wel ;) 
Mooi, nu eerst even een bakje neerzetten hier. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Wat een heerlijk vooruitzicht @Beatrix, alleen de voorpret al, en dan morgen écht ernaartoe.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

3 x = scheepsrecht, helemaal doorgeslapen 8 uur lang, heerlijk.
Hier ook droog nog dus na het ontbijt mn ochtendwandelingetje maar maken.
Ik zit hemelsbreed niet heel ver van je weg denk ik Yvonne.
Maar vandaag krijgt een 4 als voorspelling, dus maar wat meer zwemmen straks dan.
En lezen, want die 5 boeken ga ik niet uitkrijgen zoals het nu gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Hier is het ook nog droog, maar helaas niet voor lang. Maar wat komt er al veel boven de grond. Het longkruid bloeit al heel voorzichtig zag ik gisteren. Veel vroeger dan anders. Vandaag een extra dagje in de maand. 

Wat fijn dat je zo kunt genieten van een hutje op de hei @Beatrix Voor mij zou dat niks zijn. Ik hou het wat dichter in de buurt waar ook mooie plekjes te vinden zijn met de benenwagen. 

DAGPACT

Beatrix
Fonny
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Regen helaas, want m,n was hangt nog buiten
Gisteren ondanks de grijze koude dag, toch nog een paar uur op de tuin gewerkt.
Twee grote pollen pampusgras gesnoeid, viooltjes geplant, tegelpaadje onkruidvrij gemaakt en aangeveegd
Ben zo verschrikkelijk blij dat mijn energie weer terug is !
(Kan je nagaan, wat zo'n lelijke tumor met je lijf kan doen.!
Dankbaar nu
(Dat ik nog vroeger op bed lig dan normaal, neem ik dan maar op de koop toe :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de afgelopen week meerdere keren de fout in gegaan. En ik probeer mezelf dan af te vragen; waarom?

Ik denk dat het iets te maken heeft met verdoven en dopamine. * waarom heb ik ontdekt dat alcohol de innerlijke pijn kan verzachten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Okkie, dat heet verslaafd,… je word de slaaf van het middel, je kan nergens anders meer aan denken dan weer de roes ervaren.

misschien is het nu tijd om andere hulptroepen in te schakelen, met wilskracht alleen red bijna niemand dat zomaar even.

overdenk het rustig en maak een actieplan. Dat begint meestal bij de huisarts. Hier schrijven is fijn, maar niet genoeg wellicht

succes! En je eerlijkheid naar ons is mooi, maar de eerlijkheid naar jezelf nog mooier :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Okkie:

Ik denk dat het iets te maken heeft met verdoven en dopamine. * waarom heb ik ontdekt dat alcohol de innerlijke pijn kan verzachten?

@Okkie, alcohol is een lichaamsvreemd middel, dat misschien verdoofd, maar niets oplost.
Door langdurig overmatig alcoholgebruik raken je hersenen beschadigd.
En zien zij alcohol als eerste levensbehoefte, net als eten, water drinken en voortplanting.

Dit kun je alleen maar doorbreken door minstens een jaar geen alcohol meer te drinken.
Tussentijds kun je op zoek gaan naar gezondere manieren om jouw innerlijke pijn te verzachten.

Heeft o.a. te maken met neurotransmitters die in de war raken.
Dopamine, Serotonine, et cetera.


 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Okkie wat balen, en herkenbaar hoor. Ja goede vraag. Waarom? Het luisteren en lezen van Jan Geurtz helpt mij, misschien jou ook? Maar ook niet altijd :mellow:

@rapilos wat ben je lekker bezig en wat fijn dat je weer energie hebt!

Ik had een lange en zware werkdag en lig sinds thuiskomst op de bank te rillen. Voel me niet lekker dus nu naar bed. Hopelijk morgen gezond weer op en geen griep oid. Ik ben al jaren niet ziek geweest maar lijk wel de enige in mijn omgeving. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...