Spring naar bijdragen

Wanneer ben je verslaafd?


Denise82

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei Denise82:

Wanneer ben je echt verslaafd aan alcohol? Misschien domme vraag maar ik vraag het mij af

wanneer je hier komt, meestal al verslaafd
misschien nog niet erkend en in de hoop te lezen dat het wel meevalt
of de andere kant; ik zal wel bewijzen dat ik het kan, minderen
(maar je komt hier niet voor niets, het traject van pogen te minderen/stoppen duurt dan ook waarschijnlijk al best lang)
maar niet getreurd, eraan blijven werken met lotgenoten is altijd een trede omhoog op de trap naar gezondheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je (als vrouw) meer dan 14 glazen alcohol drinkt per week, ben je alcoholist volgens de verslavingszorg.

Volgens mij ben je verslaafd als je alcohol als middel nodig hebt om te ontspannen of emoties te verdoven. En het vaak je gedachten beheerst.

Dat laatste merk je vooral als je een tijdje niet drinkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh dan ben ik verslaafd denk ik.... ik kan dagen niet drinken en dan bijvoorbeeld een fles op een avond uitdrinken.... en ik merk idd het roesgevoel als je iets drinkt... alles wordt leuker... zelfs met poetsen heb k dit.... ik heb super veel energie als ik 2 glazen cava drink tijdens het poetsen.... allemaal nok dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-12-2023 om 09:37 zei Denise82:

Ik zit id gele zone.... mer kerst veel gedronken en ondervind dan ook weer de nadelen s nachts.... misselijk zweten hart bonst.... vreselijk eigenlijk maar precies niet vreselijk genoeg om helemaal te stoppen.... helemaal stoppen lijkt me zo vreselijk..... 

Maar @Denise82, dan ligt de oplossing voor de hand. Veel drinken: vreselijk. Helemaal stoppen: vreselijk. Dan drink je 'gewoon' niet zo veel. :blush::unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 27-12-2023 om 22:46 zei Eindelijkgestopt:

Wanneer willen moeten is geworden!

wij verslaafden willen/wilden geen drankje. Wij moeten/moesten een drankje 

Helemaal goed!

Ik zeg nu dan ook altijd; Ik ben blij dat ik niet meer moet roken en drinken! :rose:

Dat klinkt heel anders als ik mag niet meer....... foei foei foei :angry:

bewerkt door Myriam9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...