Spring naar bijdragen

Donderdag 30 november 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Tsja, dat krijg je ervan als je je bril niet ophebt en even snel kijkt hoe laat het is in het donker, 
dan sta je om half 6 op in plaats van half 7. 
Nou ja, heb ik een lekker lange dag ;) 
De beestjes hebben hun natje en droogje weer gekregen, nu eerst even een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @Yvonne, @Duneen iedereen die hier nog voorbij komt :rose:

Meestal ben ik ook al vroeg wakker. Maar vanmorgen, toen mijn hoofd onder het dekbed vandaan kwam, ben ik snel terug in mijn holletje gekropen.

Wat KOUD.  Brrr:o  (Ik slaap met het raam open, dus ja......)

Vandaag drukke dag, dus nu eerst koffie, ontbijtje en krant en dan aan de gang !! Fijne dag iedereen :)

DAGPACT:
Yvonne 

Dune

Beatrix

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaaa koud hè Beatrix. Heeft zelfs ergens gesneeuwd 

even iets heel anders, het valt mij op hoeveel er word gedronken op de tv, in series, film en zelfs praatprogramma’s. En natuurlijk de reclame <_<

roken is afgezworen de tijd dat de nieuwslezer zat te roken op tv lang verleden tijd, (bioscoop) reclames behoren tot de no go tegenwoordig.

maar drank kan en mag allemaal. Toch heeft roken ( niet gezond natuurlijk ) geen of nauwelijks gedrag problemen, gezinnen ontwricht of dakloos gemaakt, denk niet dat er mensen ontslagen zijn doordat ze roken…. Mijn inziens vind ik het een vreemde gang van zaken

merk dat ik me er steeds meer aan erger, hoe zien jullie dat? Voor mij (was/is) drinken op tv een verborgen trigger, al laat ik het niet toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Tja @Dune, dat is zeker zo, dat er veel gedronken wordt op t.v.
Valt mij ook vaak op.
Ze proberen de drank nu wel in te tomen, maar dat zal een lange adem worden, net als met roken denk ik.

Er hangt hier een mooi soort mist, wat een beetje in slierten over het land hangt.
(Mooi gezicht vanaf 6 hoog )
Zonnetje probeert erdoor heen te piepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me nooit gestoord aan alcohol op de televisie, noch dat als een trigger ervaren. We moeten ook niet vergeten dat de meerderheid van de mensen géén drankprobleem heeft. De gehele wereld hoeft zich van mij ook niet aan ons aan te passen omdat wij een probleem hebben met drank. Het komt eropaan dat wij een weg zien te vinden in een wereld waarin drank een realiteit is en ook wel zal blijven.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vrees dat het gedrag van mensen vaak niet zozeer wordt bepaald door rationele overweging en gezondheid op de lange termijn maar veel meer door korte-termijn-kikjes. En dat maakt vatbaar voor allerlei vormen van verslaving. Of dat nu de fles, de sigaret, de telefoon of wat dan ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dune:

Hoeveel mensen zijn verslaafd aan alcohol en hoeveel komen hiervoor in behandeling? In Nederland drinken 11,6 miljoen mensen. Er zijn 1.29 miljoen zware drinkers

 

 

Best een boel, hoewel je altijd kunt discussiëren over het definiëren van de hoeveelheden waarbij je in deze categorie valt. Overigens staat in datzelfde artikel van Jellinek dat 78.400 mensen afhankelijk zijn van de alcohol. Dat is  0,7% van de mensen die alcohol drinkt. 
 

Maar hoofdzaak is wat mij betreft: als er zoveel mensen alcohol drinken zul je ze altijd tegenkomen, of dat nu op tv, op feestjes of op het terras is. Daarom kun je beter je aandacht richten op hoe je jezelf staande houdt in die wereld, in plaats van hoe de rest van de wereld zou kunnen veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@oskar, het is beslist niet zo dat ik ook maar denk aan de wereld willen veranderen. Dat is onmogelijk, ik wilde alleen maar aangeven dat er veel mensen een alcohol probleem hebben, en het zijn er vast veel meer dan de getallen aangeven. De stille drinkers onder de radar zijn vast niet mee geteld en ik heb het idee dat dit een grote groep is.

we worden voortdurend betutteld door de overheid, je kan beter gezond eten, vergeet je niet in te smeren tegen de zon, eet minder vlees, u kunt beter stoppen met roken.  Denk aan uw vet en suiker inname, beweeg voldoende etc etc…

Voor zover ik weet is de het enige wat ons tegen de drank moet beschermen, onder een reclame voor alcohol : onder de 18 nix, en vroeger: geniet maar drink met mate. Dat is het meer niet

en dat er zoveel word ingenomen op tv, ach weerspiegeling van de samenleving.. alleen rookt er geen hond meer op tv, ja een oude film daargelaten, of een film die de oude tijd weergeeft 

(grappig detail, ik typte het woord rook.. in, en de woordvoorspeller maakte daar meteen rookvrij van:D zo zie je maar)

bij het woordje drank kwam er geen drankvrij naar voren :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...