Spring naar bijdragen

Hoi hoi iedereen.


Vamos86

Aanbevolen berichten

@Vamos86 thanks voor de info! Ik ga het maandag even overleggen bij de huisarts wat voor mij handig is en mogelijk. 

En wil je toch even een steuntje in de rug geven! Zoveel dagen al! Vind het knap dat je ondanks de moeilijke momenten toch zo sterk blijft! 

Hier gaat het momenteel knap lastig zal er later nog even wat over typen op mijn eigen draad. Wat is het een klote verslaving die drank. En een Quick way 2 fix met sommige problemen alleen op de lange termijn is alcohol zo funest... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @Nienes! Dat helpt zeker. 

Wat goed dat jezelf ook bent gestopt! Ik ga jou verhaal zeker ook eens even lezen! Het helpt enorm om hier even je "ei" kwijt te kunnen en alles van je af te schrijven en dat er mensen zijn die het hele alcohol gebeuren echt snappen. En dat dan ook een beetje op een anonieme manier. En alle draadjes lezen van iedereen kan ook super helpend zijn.  Fijn om te lezen dat mijn verhaal jou ook kan helpen! 

Hier echt even een flinke dipdag. Die horen natuurlijk bij het leven. Alleen is het soms zo bloed irritant dat die alcoholstem er dan ook meteen is. Gewoon net een klein kind dat zeurt en mij over probeert te halen ofzo. Echt zo'n irritant iets vind ik het. Probeer het maar zo weinig mogelijk aandacht te geven. De discussies win ik meestal toch niet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hey hey weer even wat schrijven. Nog steeds geen alcohol. Wel ups en nog downs. Soms een lichte paniek als ik denk over nooit meer .... Dus dan maar meteen denken voorlopig even niet. (Dat geeft toch meer "haalbaarheid" als nooit meer drinken) 

Ja @Wijntjeminderdie alcoholstem hij zit er nog steeds helaas. Wel ver weg maar soms lijkt hij dichtbij. 

Houdt de dagen op een kalendertje bij en soms denk ik weleens zoveel dagen niet gedronken het kan wel weer een keertje. Dat is die stem dan denk ik. Zelf probeer ik hem te negeren want als ik ermee in discussie ga overtuigd hij mij toch dus probeer er niet aan te denken nouja weinig aandacht en tijd geef ik hem. Al blijft het soms toch nog wel even heel verleidelijk om als je een shitdag gehad heb en alles tegen zit toch even een uitvlucht te zoeken. En al helemaal als het dagenlang duurt dat rot gevoel. Maargoed het lost niks op. Zou het eeuwig zonde ook vinden van alle nuchtere dagen want denk dat ik niet snel een nieuwe stap zou nemen als ik terugval dus dat wil ik absoluut niet. Ben en blijf toch iemand van alles of niets merk ik. 

Ondertussen ook al 2 weken geen oxazepam meer genomen. Dus dat gaat ook de goede kant op. Ben er zelf mee gestopt was bang dat er anders weer een nieuw probleem bij gekomen zou zijn. Wel een beetje last van slapen vooral meer psychisch. Als je zo'n ding op hebt stelt het je toch ergens gerust dat je makkelijker slaapt. Maargoed. Het gaat dus nog steeds redelijk goed hier! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Bijna een maand geleden dat ik wat geschreven heb. Toch weer even wat hier schrijven op mijn draadje. Ondertussen gaat het met ups en downs. Maar nog steeds zonder drank. En stiekem toch wel trots na 20 jaar. 

Wel enorm veel gesprekken moeten voeren en nog steeds aan het voeren. Ook is er emdr therapie gestart en gaan we met nog een therapie beginnen. Ik hoop dat dit de scherpe randjes eraf gaat halen waardoor ik uiteindelijk in het dagelijkse leven er minder last van heb. En daardoor nog wat sterker in mijn schoenen kom te staan. 

Morgen heb ik 100 dagen niet gedronken en ben al wel een hoop veranderd als ik kijk naar 100 dagen geleden. Nooit verwacht dat het me zou lukken om hier te komen. Ik kijk niet te ver vooruit maar stap voor stap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit bericht, @Vamos86. Je bent zo te lezen bezig met heel moeilijke maar ook heel belangrijke stappen in je leven en ik wens je alle kalmte, moed en wijsheid toe die je daarbij kunnen helpen.

Een ding lijkt me zeker: het gaat beter zonder drank in je lijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hey hey hier weer even wat schrijven. 

Alweer bijna 5 maanden gestopt. Maaaaar ben afgelopen week bijna op een haartje na teruggevallen. 

Wederom liggen de problemen in mijn relatie. Het loopt nog steeds niet lekker. Met afgelopen week een grote ruzie waar alles zeer hoog is opgelopen en mijn vriend savonds vertrokken is. Sinds kort staat er best wat bier in de schuur ( cadeau van een collega van mijn vriend) en ik heb naast de schuur gestaan en wilde zo zo zo zo graag alles in 1x opdrinken. Maar heb het niet gedaan al moest het uit mijn tenen komen. Alle factoren waren aanwezig moe, stress, ruzie alles. En nog steeds zit ik er best doorheen. Ik heb het weer een stuk lastiger. 

Ik wil even rustig worden even ontspannen het lukt me op geen enkele manier momenteel. Maar ik weet ook heel goed dat 1 of 2 of 3 glazen me niet helpen ik wil alles. En dan. Dan is alles voor niks? Ik heb het ineens weer super lastig. Ik zou mijn hoofd uit willen zetten af en toe. Even niks denken maar dat gaat niet. Ik hoop het vol te kunnen blijven houden. Waarom toch zo'n sterke drank uit het niets en het ging eigenlijk zo goed... 5 maanden. 

 

Ps: ik kan geen privéberichten sturen opeens? Weet iemand hoe dat kan ? Mijn postvak in doet het niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Vamos86:

Weet iemand hoe dat kan

Bij mededelingen lees je dat het een storing is @Vamos86

Het gaat nog steeds goed als ik je lees, je hebt stand gehouden in moeilijke omstandigheden, dat is best een kompliment waard. Als je voelt dat je toch wankel blijft, stal dat bier dan tijdelijk bij iemand die er van af kan blijven. Of vraag je vriend het op te halen als het va hem is, hij weet dat het voor jou niet goed is voortdurend in de verleiding te zijn. Het levert stress op, en stress kan slecht uitpakken. Voor ontspanning zou ik een plan maken, sporten, sauna, wandelen in de natuur, misschien een goede massage? Iets lijfelijks haalt je vak uit je hoofd. En is altijd goed, dus als het bevalt, erin houden zou ik zeggen. heel veel sterkte!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel @lady jane ik dacht dat het aan mijn account lag. 

En thanks voor het compliment. Het overviel en overvalt me nogal het leek best goed te gaan. Maar op de één of andere manier leek mijn relatie met drank goed te gaan nou ja "beter". Nuchter blijk ik toch niet goed om te kunnen gaan met sommige dingen die spelen. (Dat bier weghalen lijkt me een goede inderdaad ik ga het hem zeggen) merk wel dat de drang naar alcohol niet voor een "lekker glaasje" is maar een tal van andere redenen. 

Nuchter kijk ik anders tegen dingen aan. Nuchter komt alles harder aan. En het vertrouwen is toch alweer een paar keer verbroken door leugens. Ik kan het nu niet wegdrinken. Ik kan nu niet ontvluchten. Ik moet wel zeggen dat het me al dagen zware hoofdpijn geeft dat soms die "fuck it wat kan het me schelen" toch om de hoek komt kijken. Het overvalt me. 

Zit al bijna een heel jaar in een situatie die niet lijkt te verbeteren en zie heel weinig mogelijkheden die het kunnen verbeteren. Het voelt nogal eenzaam. 

Drank vulde veel op. Eenzaamheid, stress, de druk, slapen, alles vergeten, ontspannen, ontvluchten, niet meer nadenken, even "out" zijn, even niet voelen, even niks. En dat is precies wat ik deze dagen zo graag zou willen. (Maar probeer me sterk te blijven houden) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even out zijn heeft waarschijnlijk al heel veel schade aangericht, of niet?
Bij mij wel destijds. In he eerste jaar zonder, komt alles wat is verdoofd
vaak onverdoofd alsnog naar boven. Vergelijk het maar met olie verversen.
Eerst komt de drab/oude zooi bovendrijven. Eenmaal daarmee afgerekend is er kans
op een nieuw schoon begin. Soms is een grote schoonmaak in ons privéleven (of werk, of wat er maar speelt)
erg zwaar, zeker in een detoxfase waarin je zo gevoelig wordt zonder verdoving. 
Maar het loont volgens mij wel. Uiteindelijk.
Mijn relatie heeft die fse niet gehaald. Destijds een ramp dacht ik, inmiddels een zegen. Ik ben daar
zo giga sterk uitgekomen. Dat had ik nooit kunnen dromen. Ik zat midden in een burn-out fase die al
omgezet was in een depressie. Maar dat die depressie vnl door de drank kwam wist ik toen nog niet.
Geen idee hoe het voor jou speelt, en dat hef je hier zeker niet te neer te schrijven hoor.
Maar misschien helpt het je eens met de huisartsondersteuner te gaan praten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorme schade ja. Ik probeer dat ook steeds tegen mezelf te zeggen.

Zo zo zo herkenbaar nu alles wat je zegt. Zit ik nu nog in de detoxfase of het begin? Voor mijn gevoel zit ik soms al "heel ver". En alles komt naar boven inderdaad. Heel veel dingen die ik wegdronk heel veel. 

En ik ben af en toe gewoon heel erg bang? Als dat het juiste woord is. Bij a 20 jaar gaat het zoals het gaat. De 5 maanden zonder drank zijn zo compleet anders? Terwijl er niks anders is behalve dat ik niet drink. Om bijna 20 jaar om te gaan gooien geeft best veel "angst" ik weet het goede woord niet goed. 

Ik voel het precies ook een ramp nu. 

En het lijkt me ook zo super fijn om hier net als jou zo uit te kunnen komen. Dat het nu als een ramp lijkt (zo voelt mijn leven ook even nu) en dat je er later zo goed op terug kan kijken doordat je goede keuzes kan maken. (Jij had ook kinderen toch? )

Ik ben doorgestuurd en eindelijk (na 1.5 jaar gedoe) "aangenomen" bij een psychiater. Die nu wel kan gaan behandelen met therapie. Ik merk bij mezelf zo erg een vluchtreactie op heftige situaties. 

Bedankt voor de reactie weer @lady jane het is verhelderend en helpend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...