Spring naar bijdragen

Donderdag 28 september 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nou nou nou Jane. Als dat jouw reactie is op mijn post om mensen aan te moedigen om hier in te loggen en mee te gaan schrijven en doen..

Dat je zo droog als gort en verruild hebt voor forumverslaafd weten we allemaal ook al  jaren. Maar je hebt echt niet alle wijsheid in pacht hoor met wat je zegt over iemand anders behalve jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei lady jane:

Het was anders wel een hele goede ruil,
ik kan m je van harte aanbevelen.

Waarom dan? Omdat ik nog steeds geen gestopte gebruiker ben of zo?
Een geheelonthouder ben ik idd niet en dat zie ik, en meerdere met mij, mezelf ook niet worden.

Ik zou het best graag eens een jaar willen proeven hoe dat is maar elke keer maakt een poging daartoe mij zo vreselijk ongelukkig en van de kaart dat er zelfs mensen in RL tegen mij zeggen asjeblieft wat te gaan drinken. Zo vreselijk ongelukkig wordt ik ervan.

Wat is er dan mis mee dat ik dan de middenweg maar genomen heb van acceptatie dat ik alc gebruik, maar intussen altijd op m"n hoede moet blijven om het niet te gaan misbruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Remi1:

[...] Ik zou het best graag eens een jaar willen proeven hoe dat is maar elke keer maakt een poging daartoe mij zo vreselijk ongelukkig en van de kaart dat er zelfs mensen in RL tegen mij zeggen asjeblieft wat te gaan drinken. Zo vreselijk ongelukkig wordt ik ervan.

Wat is er dan mis mee dat ik dan de middenweg maar genomen heb van acceptatie dat ik alc gebruik, maar intussen altijd op m"n hoede moet blijven om het niet te gaan misbruiken.

Remi, zie je dan niet dat af en toe maar wat drinken om niet zo vreselijk ongelukkig te zijn ook een vorm van misbruiken is? Dan kun je nog zo op je hoede zijn, je bent er dan al mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Remi1:

Waarom dan? Omdat ik nog steeds geen gestopte gebruiker ben of zo?
Een geheelonthouder ben ik idd niet en dat zie ik, en meerdere met mij, mezelf ook niet worden.

Ik zou het best graag eens een jaar willen proeven hoe dat is maar elke keer maakt een poging daartoe mij zo vreselijk ongelukkig en van de kaart dat er zelfs mensen in RL tegen mij zeggen asjeblieft wat te gaan drinken. Zo vreselijk ongelukkig wordt ik ervan.

Wat is er dan mis mee dat ik dan de middenweg maar genomen heb van acceptatie dat ik alc gebruik, maar intussen altijd op m"n hoede moet blijven om het niet te gaan misbruiken.

Ik schreef dat drank inruilen voor het forum voor mij een goede ruil is gebleken en dat ik je dat kan aanraden. Ik vulde daar niets bij in. Dat doe jij wel nu. Jij kent jezelf het beste remi.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remi1 zoals jij het nu doet is de manier die voor jou dan nu denk ik het beste werkt. En niemand kan voor jou bepalen of dat de beste route is.

Voor mij werkt dit helemaal niet drinken oneindig veel beter dan het soms wel soms niet, en ik vrees dat ik me ook veel slechter kon beheersen dan jij want eigenlijk was het dan: bijna altijd wel en een enkele keer niet....Het stoppen met drinken zorgde er bij mij niet voor dat mijn issues weg waren. Het zorgde er wel voor dat de issues kleiner leken en met de rust en de helderheid die erbij kwam kijken, leken ze vaak zelfs niet onoverkomelijk!

Anyway, veel succes en wijsheid gewenst! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaal van Remi doet mij denken aan roken. Dat gestopte rokers zó chagrijnig en somber doen/worden, dat de omgeving zegt dat ze dan maar beter weer kunnen gaan roken. En de roker vervolgens meteen aanleiding ziet om maar weer te roken. Nee dat stoppen is niks/kan ik niet/is niet goed voor mij etc. 

Terwijl die somberheid/dat chagrijn natuurlijk door het roken zelf is veroorzaakt. Pas als je er een tijdje van los komt, kun je dat inzien. 

Het wordt zó vergoeilijkt. En het gevoel dat het iets goed voor je doet, nicotine of alcohol, zit er diep ingebakken. Ik had het laatst ook, was erg verdrietig en anderen vonden dat ik dan vooral een wijntje verdiend had. Dat zou ik zelf ook hebben gezegd, een paar jaar geleden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...