Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 september 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers en goedemorgen @Fonny
Vergat ik toch bijna hier even een bakje neer te zetten :huh:
Inmiddels heb ik de boel hier weer klaar. 
En dus ligt er een heerlijk 'lege'  dag voor mij. 
Straks eerst even in de tuin rommelen voor het te warm wordt en dan binnen, 
beetje lezen en beetje haken. 
Vanavond dan maar buiten zitten. 
Wel met wat antimugspul op, want ze zijn een beetje agressief momenteel :lol:

Het bakje dan nu: 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even de berichten van gisteren teruggelezen. 
Goed dat je de draad toch weer opgepakt hebt @Freekie
Maar wat doe je jezelf toch aan als je 1 of meerdere dagen wél mag drinken van jezelf en het er daarna echt moeilijk mee hebt er weer mee te stoppen? 
Is het het dan wel waard? 

@rapilos vandaag weer terug dus, hoop dat je een hartstikke fijne dag bij jouw zus hebt gehad. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu allemaal,

Gisteren een ongelukje gehad. Kocht, omdat ik boodschappen aan het doen was, een blikje vreemde cola. Thuis gekomen dacht ik "eerst ff zitten en cola drinken,"Nam een slok, wat een rare smaak. Nog een slok, ff ruiken en dacht toen "ff kijken wat voor 'n cola dat is", zat er 29% berenburg in. Geen paniek, geen rotgevoel, niet meer willen, dacht alleen wat moet ik doen, blikje weg gegooid, een glas echte cola gepakt en een zak chips naar binnen gewerkt. Het enigste wat me op viel was "Toch even kijken of ik dat zalig gevoel krijg in m'n maag"maar nee. Verder geen gevolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Klein wereldje hier, maar de rest van de dag weer veel zon. Komt goed uit, kan ik mooi even de schutting bijwerken. Zitten wat kale plekken en in de felle zon is dat geen doen. En binnen moet ook het een en ander. 

Goh, @bolletje. Berenburg in cola? Lijkt me verschrikkelijk smerig! Hoe komen ze erbij om zoiets te verkopen. Je hebt er goed op gereageerd gelukkig.

DAGPACT:
Fonny
Yvonne
Toos

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, ja @Yvonneik kan je geen ongelijk geven. De knop die soms om is, lijkt wel met vaseline ingesmeerd te zijn. Als de kinderen wegzijn en het is bijvoorbeeld vrijdag of sowieso als ze weg zijn begint het te knagen/zucht komt weer en komen we weer in de cirkel. 

Ik lees nu ook boeken over verslaving en nu ook 'verslaving als kans'. Dat gaat over wat je ermee wilt bereiken waarom wil je vluchten? Is jou wereld niet goed genoeg? Zijn jou gevoelens/emoties te veel om te verwerken en wil je er afstand van doen? Durf je niet te voelen wat je voelt? 

Wat is de dieper liggende reden dat je gebruikt... 

Daar ben ik erg mee bezig op dit moment! 

Vanavond verjaardag vieren van mijn zoontje, met familie. Toen hij jarig was, was hij bij mijn ex. Dus vanavond mag hij cadeautjes uitpakken en ik 0.0 drinken. 

DAGPACT:
Fonny
Yvonne 
Freekie 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Hoi Bolletje, hoe gaat het met jou? 

Freek, als ik weet dat ik het bijvoorbeeld op vrijdagavond moeilijk vind om alcohol te laten staan, dan begin ik met een plan te maken. Wat zou je kunnen doen zodat je het niet/minder moeilijk vindt om geen alcohol te drinken? Geen alcohol in huis halen maar ook iets anders te drinken wat je ook heel lekker vindt. Voor mij is dat sinas. Iets gaan doen wat je superleuk vindt, bv naar de bioscoop gaan. Iets bedenken wat je de volgende dag gaat doen wat zo leuk is dat je geen kater wil hebben. Bv een cursus of workshop volgen, saxofoonles, of een dagje naar het bos in je eentje.  
Dat is voor mij de sleutel om niet te drinken. Het is dan evengoed soms pittig en dan moet je ook de trek uitzitten en op een houtje bijten. Maar dat lukt best wel en dan ben je de volgende dag extra blij. 

Misschien weet je dit allemaal al. Goed dat je je informeert door te lezen. Eigenlijk ben je al goed op weg en er komt een moment dat je ineens denkt, nu is het echt genoeg. 
Volgend weekend is voor mij een grote uitdaging met het dorpsfeest. Doe je mee, een weekend niet drinken? 

De doeken voor het raam maken veel verschil. Nu kan ik toch wat computerwerk doen vandaag en haken. De hondjes moeten verzorgd, gekamd en checken op vlooitjes. 
Ik ben moe van de dansweek, maar dat is een fijne moeheid.

Ik kom me vanavond weer droog afmelden. Vandaag drink ik niet. 

 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er ook genoeg van, Rapilos. Zin in de herfst, de herfst is mijn favoriete tijd van het jaar, dan voel ik me altijd heel goed. Het heeft iets magisch, de melancholie, gezellig weer lichtjes en kaarsjes aan. 
De flat waar ik vorig jaar een poosje woonde was 7 hoog en op het westen, zonder zonnescherm. De zon kwam eind van de middag en scheen dan de hele avond als een koplamp recht in de flat. In het begin werd ik betoverd door de dagelijkse zonsondergang maar die euforie ging snel over. Met gordijnen dicht zie je niet veel van de zonsondergang. Ik kwam geroosterd uit de zomer. 

Ik meld me droog af.
Voel me moe. Alleen wat bevroren fruit gegeten, geen trek in iets anders. Ik drink nog flink wat water en dan ga ik naar boven. 
Fijne avond en tot morgen!


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...