Spring naar bijdragen

zaterdag 2 september 2023


lady jane

Aanbevolen berichten

Is het niet altijd rustig tijdens deze periode? Ik lees dat er veel mensen jarig zijn! Hoewel ik hier eigenlijk niemand echt kennen, zeg ik toch gefeliciteerd! 

Weet je wat ik hier wel soms lastig vind, nieuwe mensen stellen zich voor vertellen over hun goede voornemens en geven een aantal dagen op rij een update....en dan 'verdwijnen' ze. En dan weet je dat de kans zeer aannemelijk is dat het fout is gegaan, of in ieder geval dat het waarschijnlijk niet zo gaat als ze gepland hadden. En dan moet je maar hopen dat het goedkomt. Ik krijg daar wel eens een machteloos gevoel van. Dan denk ik: als ik iemands nummer had gehad, had ik even een berichtje kunnen sturen en wellicht kunnen zorgen dat zo iemand niet in een binge raakt waar het steeds lastiger uitkomen is....

Ik weet ook wel dat ieder zijn/haar eigen pad kiest enzo, maar diegene meldt zich hier voor steun en die kan je dan niet geven terwijl je voelt dat het heel erg nodig is.....

Misschien schrijf ik het nu wat onsamenhangend op en ik wil ook niemand in de put praten, maar het gevoel blijft hangen van 'dit had voorkomen kunnen worden'. 

Er is ook niet echt een oplossing voor natuurlijk....

Naja, hoe dan ook iedereen die hier nog wél is wens ik nog een mooie zaterdagavond! :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal weer eens! @bolletjeen @ikkanheten @Volgefeliciteerd en dank voor de felicitaties @Yvonne. Is @rapilosniet ook jarig vandaag?  Heb het gevierd in kleine kring en nu is iedereen weer opgekrast:P huis staat vol bloemen zo mooi. Vind mijn eigen verjaardag eigenlijk nooit leuk. @Francoisehoe komt t dat je je zo voelt, is de omgeving te druk? Gelukkig dat je nu een rustiger appartement krijgt. Ik hoop dat je een beetje zult genieten, vast wel, dat omschakelen duurt soms even. Het wordt vast beter!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar wel @billy1981. Het grootste deel van de mensen die zich hier voorstelt op "Wie is wie' verdwijnt binnen enkele dagen of weken spoorloos. Dat is al zo lang als ik hier kom zo geweest. Maar ik betwijfel of je veel extra had kunnen betekenen als je iemands nummer zou hebben. Voor effectieve hulp aan een verslaafde moet de hulp eerst gevraagd en dan geboden worden. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat die volgorde noodzakelijk is. Maar triest is het wel dat zovelen (waarschijnlijk) weer terugvallen.

Of mensen die je al veel langer kent die ineens weg zijn. Zoef. Hallo Noorderzon. Dat blijft wel lastig aan de virtuele wereld. Dat je niet even langs kunt fietsen dan. Maar soms komen ze ook ineens weer terug. 

56 minuten geleden zei billy1981:

Is het niet altijd rustig tijdens deze periode?

Er zijn altijd wel periodes van luwte geweest, maar zo lang als nu ken ik ze nog niet. De echte oudgedienden zeggen altijd dat ze vroeger elke dag wel 10 miljoen bladzijden vulden op de dagdraad. Nu is het al ruim een half jaar meestal één blaadje. En vooral losse mededelingen, weinig interactie. Dat is wel jammer.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ben het ook wel met je eens hoor Oskar. En zelf ben ik ook in het verleden wel eens een aantal dagen actief geweest hier en als het dan misging, was wel het laatste wat ik deed me hier weer melden. En vraag me ook af of ik dan zat te wachten op een berichtje van iemand hier.....Tja :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bizar is dat. Dat wegkruipgedrag als het rot gaat. Gordijnen dicht, telefoon uit, deur op het nachtslot. Als je dat weet te doorbreken komt het goed. Beetje vrolijk lullen als het goed gaat met de strijd is mooi. Maar ook makkelijk. Maar hier - of waar dan ook - aankloppen als de moed in de schoenen en de drank in de pokkel zit. Poeh. Andere koek.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja he....onderduiken...Telefoon hield ik wel aan om te voorkomen dat iemand me niet kon bereiken en dan aan de deur zou komen. M'n ouders zouden zich dan niet zo makkelijk laten afschepen denk ik :-) Verder wel gordijnen dicht, brievenbus alleen checken op de tast om te voelen of er nog wel iets bijkon...soms beetje afromen zonder 'oogcontact' te maken met de enveloppen en die ongezien veilig opbergen. Totale stress als de bel eens ging, bang dat er deurwaarders binnen zouden komen omdat ik geen idee had welke rekeningen ik hoe lang al niet betaald had....Tis alweer lang geleden maar voelt nog als gisteren. En uiteraard dacht ik dat ik de enige was met deze strategie :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei billy1981:

Tis alweer lang geleden maar voelt nog als gisteren. En uiteraard dacht ik dat ik de enige was met deze strategie :-)

Ik wilde eerst zeggen dat het ook als gisteren voelt. Maar dat doet het niet meer. Eerder een vorig leven. Maar soms haal ik bewust een oude koe uit de sloot en zet hem op de wal om naar te kijken. Als een vermaning. 
 

Als je alle tijd optelt denk ik dat ik jaren in die bunker heb doorgebracht. Onbereikbaar voor alles. Ook voor hulp. Eerder doelbewust koersend naar de ondergang.

Waar je eerst dacht een krankzinnige zonderling te zijn kom je hier vaak exact hetzelfde gedrag bij anderen tegen. Ik dacht vroeger ook dat ik de enige was die een halfje bruin naast de flessen drank op de lopende band van de supermarkt legde. Het excuusbroodje. ‘Ik kom heus niet alleen voor de drank naar de winkel hoor mevrouw’.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kocht er meestal een Volkskrant bij :-)

Achteraf is het grappig, maar ook weer niet....Om het over al die andere slimmigheidjes maar niet te hebben. Flesjes cassis kopen, die onderweg in een openbaar toilet leeggieten, om ze te vullen met rode wijn en veilig in de trein kon drinken. Een toilet gevonden in de Bijenkorf waar ik in de buurt werkte waar een plaat in het plafond los zat waar ik de lege halve liters 8,6 kon verstoppen. Altijd fishermens friends bij me die mintgroene, die blauwe waren niet sterk genoeg en soms nog een sinaasappel om de smaak te verbloemen.

Wat was ik iedereen toch steeds te 'slim' af....

Kinderen als jullie dit hierboven lezen, dit zijn GEEN tips/lifehacks alleen geloofde ik dat toen zelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...