Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Wat ik hier nog nooit verteld heb.

Ik heb ooit van een lieve vriendin een hele strip refusal gekregen.

Die heeft heel lang in de kast gelegen.

Maar toch, ook omdat ik bv Woman bezig hoorde en later ook Sha, ben ik er toch zo nu en dan gebruik van beginnen maken.

Ze is nog niet half, dat dan weer niet.

Maar het werkt echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed Kamé:sun:

En jij ook Nona, je zal zien dat er een stukje rust komt in je hoofd. Kan niet anders, want je kunt niet drinken. Die wetenschap maakt het dat er een stuk rust in je komt.

Ik vind Refu nog steeds een wondermiddel en dat weet ook iedereen hier.

Geen achterdeurtjes meer open houden om misschien, als ik het moeilijk krijg, toch???? Al is het er maar ééntje?????

Allemaal rotsmoezen om toch te kunnen drinken.

We gaan er voor meiden.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet Nona, heb er zelf geen last van.

Kijk een in je bijsluiter? Zelf lees ik die dingen niet, er kunnen zoveel bijwerkingen zijn, dat je je daar weer op gaat focussen. Ik ga ervanuit dat de arts en de apotheek weten wat ze doen.

Heb net weer ingenomen:)

Bol, inderdaad we gaan ervoor!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

Ik.heb een draadje geopend, maar werd door steunbeertje ook verwezen naar dit draadje.

Ik wil graag stoppen met de Refusal, was voor mij een goede stok achter de deur, maar wil het zonder doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Nien, ik blijf het gewoon slikken. Net ook weer gedaan.

Maar waarom wil je stoppen? Voel je je al sterk genoeg om dat te doen?

Ikzelf zou dan weer de wetenschap hebben dat ik kan gaan drinken, en dan komt die mallemolen weer op gang in m'n hoofd, met de nodige spanningen, dus doe ik het niet.

Ik weet niet hoeveel jij gebruikt maar misschien zou je in eerste instantie wat kunnen minderen? Ik geloof niet dat je een soort van ontwenningsverschijnselen krijgt als je stopt.

Heel veel suc6 met de juiste keuze meis.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nien, ik heb er ook geen ervaring mee, maar de

arts die het je voorschrijft, kan je vast helpen het

af te bouwen zodat het veilig is. En met die arts kun je ook

bespreken of je daar aan toe bent, waarom wel/niet en

een pad uitstippelen wat nu; er iets voor in de plaats, een plan

voor moeilijke momenten zonder refu enz.

En of je bijv. net als Sha en Gwen ze neemt bij trek/stress/angst voor terugval enz

het is denk ik minder simpel dan het misschien nu lijkt.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje en jane,

Dank voor jullie snelle reacties.

Ik heb het voorgeschreven gekregen door de verslavingsaets waar ik al lange tijd geen contact meer mee heb. Ik wil graag stoppen in de wetenschap dat een eventuele zwangerschap niet mag met refusal. Aangezien ik wel een kinderwens heb en niet pas met de refusal wil stoppen op het moment dat we daadwerkelijk voor gezinsuitbreiding willen gaan. Wil eerst een tijd zonder zijn en om kunnen gaan met de discussie met mezelf en bewijzen dat ik het zonder kan.

Il slik dagelijks, misschien idd een idee om eerst om de dag te nemen en dan langzaam aan te stoppen. Nog tips hoe je om kan gaan met de onrust die het met zich mee kan brengen?

Ik heb nu trouwens in bijna een jaar tijd 1 dag een uitglijder gehad, verder droog gebleven.

Liefs Nien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nien, wat ik zou doen is beginnen met een halve per dag te nemen en dat een tijdje vol te houden. Dan zou ik kijken of me dat niet al te veel spanning oplevert. En dan om de twee dagen een halve, of een kwart innemen. Ik zou wel het gevoel van zekerheid willen blijven houden.

Wat ik ooit gehoord heb is dat Refu. verder niets doet aan het lichaam alleen dat je niet kunt drinken. Dus blijf ik gewoon de rest van m'n leven slikken. Dat om me zeker te blijven voelen.

Want als je helemaal stopt en het geeft een hoop spanning en onrust, is dat niet bevordelijk om in verwachting te raken.

Misschien is het zo dat, als je eenmaal in verwachting bent, dat je dan kan stoppen. Dan heb je iets moois waar je naar uit kunt kijken. Maar jij voelt zelf wat voor jou het beste is. Als je eerder wilt stoppen met de refu. gewoon doen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Nien,

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken:

ik ben voor mijn doen al snel geminderd van een hele refu per dag naar 1 of 2 per week

ook die heb ik weer gehalveerd naar 2x een halve per week

ook ik wilde het uiteindelijk weer zonder gaan doen

en alleen gaan gebruiken als hulpmiddel bij moeilijke momenten

Ik heb destijds een vraag voorgelegd hier bij tactive (zie 'vraag het de hulpverlener')

omdat ik benieuwd was of de refu ook eenmalig effect zou hebben

n.a.v het antwoord ben ik helemaal gestopt met de refu

en sindsdien heb ik er altijd standaard 2 in mijn knip zitten

(ik neem er overigens dan altijd maar 1)

Ik bepaal nu zelf of ik ga nemen of niet

als ik neem geeft het wel rust in mijn hoofd omdat ik dan gewoon niet kan drinken

het is me (helaas) 1x gebeurd dat ik er wel bij wilde gaan drinken

voor mij dus tijd om weer te stoppen (juist vanwege het gevaar) en alles op een rijtje te zetten

want drinken moet je zeker niet gaan doen bij de refusal! (en drinken wil ik niet!)

en vaak heb je de volgende dag toch al geen trek meer

is de rot situatie voor een groot deel namelijk al voorbij en kun je het weer beter handelen

wat een heel dierbaar iemand me schreef:

als er teveel dingen tegelijk komen zie je niet meer het juiste perspectief op een goed vooruitzicht

en zo is het!!

Voor mij houdt 'alles op een rijtje zetten' in

mijn eigen 'wie is wie' maar weer eens helemaal door te lezen

weer even de alarmbellen laten rinkelen waarom ik wilde stoppen met drinken!!

en ja, voor mij werkt dat merk ik

Even een pas op de plaats en weer een schop onder mijn eigen kont

zelfvertrouwen bij elkaar rapen omdat ik weet dat het zonder de refu ook mogelijk is voor mij

maar wel standaard de 2 in mijn knip altijd en overal mee naar toe

voor geval dat hè, je weet tenslotte maar nooit in wat voor situatie je kunt belanden

en een mens kan raar reageren ben ik achter gekomen

Alleen jijzelf en niemand anders kan bepalen in hoeverre je betrouwbaar bent

met of zonder de refu

ik wens je veel wijsheid toe in het maken van de voor jou juiste keuze

want je gaat heel goed lees ik

en als ik zo lees heb jij wel een hele goede reden om het met minder of bijna zonder te kunnen :D

Liefs Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mijn naam onder het verhaal van Sha zetten.

Ik heb de refu's ALTIJD bij me.

Ik heb ik het begin van mijn nuchterheid twee weken

geslikt om te zien hoe mijn lever er op reageert.

Tot nu toe heb ik 1 keer in een noodgeval geslikt.

Het geeft me vertrouwen om ze bij me te hebben.

Succes Nien!

Je gaat geweldig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja,ik was gisteren alleen thuis en heb van de situatie geprofiteerd om te drinken,toen men man thuis kwam,lag ik lam in bed waarop hij boos vertrokken is,ik begrijp niet waarom ik steeds drink,ik voel me zoveel beter zonder die drank

ik heb nu met een vriend afgesproken om me elke dag mijn antabuse te komen geven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...