Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Sha, het is soms even een emotionele rollercoaster,

ik ga van diepe danbaarheid voor mijn nuchterheid, naar soms een diep verlangen om even helemaal van de wereld te zijn :huh:

maar ik blijf mijn refu trouw elke dag slikken, dus dat gaat niet gebeuren,

merk dat het nuchtere Leven nu echt een beetje begint te beginnen, eerder was ik nog een ''dry drunk'' zoals ze dat noemen,

nu schommel ik, maar ik drink niet :D

AA helpt me enorm, maar er komt ook een hoop boven,'

maar ik leer er mee om te gaan, en ik heb hulp,

dus gaat me lukken

Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nova wat ik in het begin deed was, (omdat ik iedere dag de t.v.gids lees, op de bladzijde waarop ik mijn refu moest slikken, noteren dat dat moest gebeuren.

Op een gegeven moment wordt het een automatisme en heb je die notitie niet meer nodig. Maar je zou eigenlijk een notitie ergens moeten kunnen plakken waar je iedere dag komt of wat je iedere dag moet doen, b.v. bij een broodtrommel of zo.;)

En ik denk dat het beter is om twee halven per week te blijven slikken, zo houd je de spiegel gelijk, terwijl, als je hem 1 x per week zou slikken, die bloedspiegel teveel daalt en het makkelijker is om dan te keuze te maken om te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad bolletje, zo denk ik er ook over. Ik wil daar ook naar toe, naar 2 per week. Slikte nu een halve om de dag en wil dit nu om de 2 of 3 dagen doen. Ik zal dan inderdaad kruisjes op de kalender moeten zetten. Die hangt aan de toiletdeur.

1 keer per week dat durf ik nog niet aan. Omdat ik weet dat je na een week Refusal, zeker een halve, weer zou kunnen drinken. Dat is dan geen goed idee want dan heb ik steeds de keuze. En ik vind het nou net zo prettig die keuze niet te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Nova ik ben van plan om ze nog heel lang te nemen. Ze schaden helemaal niet aan je lichaam heb ik gehoord, als je maar niet drinkt.

Ik slik ze al zo'n 25 jaar. Daardoor kon ik mijn drinken toch wat onder controle houden. ik slikte een Refu. en dan ongeveer 10 dagen daarna dronk ik weer. Ja en op het moment dat ik dan weer dacht dat ik over een paar dagen weer zou kunnen gaan drinken, kwam die onrust en telde ik iedere keer weer, of ik toch misschien niet verkeerd geteld had en niet toch een dag eerder zou kunnen gaan drinken. En dan op het laatst telde ik zelfs de uren. Nou ben je dan stom bezig of ben je dan stom bezig. Ja en dan ging de beuk erin. Daar baalde ik dan weer zo van dat ik de volgende dag weer gauw een refu slikte.

Maar niet iedereen kan hem de volgende dag al slikken hoor. Men raadt aan om 48 uur te wachten met innemen.

Ja heel goed om hem om de 3 dagen in te nemen. meeste mensen nemen na een tijdje om de 3-4 dagen een refu.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Bolletje, dat is inderdaad een hele agenda die je bij te houden had. Goede ervaring om te lezen. Die hoef ik niet mee te maken ;-)

Bedankt voor je berxith dus!

Goed om te lezen dat ze niet schadelijk zijn. Zal het er van de week met mijn huisarts over hebben want daar wi ik nog langs om mijn leverwaardes etc. te laten checken.

Ik hou m om de 3 dagen. Dat lijkt me voor de eerste maanden prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met enige twijfel, genomen!

Dat valse stemmetje in mij begon weer tegen me te fluisteren: "3 dagen Nova(echo,echo...) als je hem nu niet neemt dan kan je...echo, echo..

Ik hem het stemmetje een harde knal op zijn kop gegeven en hem genomen. Het mispunt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Nova, sla em z'n hersens maar in :D

tenslotte heb jij het voor het zeggen en niet dat stemmetje!

Verder zie ik dat iedereen nog lekker doorslikt

ik zit weer op het pad dat ik wilde gaan belopen

en dat voelt weer supergoed :D

weer het strakke pad zonder kiezelstenen voor mijn voeten

stomme 'dips' in het leven

nou ja, ze horen erbij en wat Nova zegt

gewoon een harde knal op de kop en we hebben er weer van gewonnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds, dank jullie voor het meedenken met mijn vraag hoe te stoppen met de refusal. Ik heb besloten om eerst te gaan verhuizen en mijn draai te vinden, en dan pas te stoppen. Alles tegelijkertijd willen is Ć©Ć©n van mijn grote valkuilen, dus misschien beter om 1 stap per keer te doen.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nien,

als je van jezelf weet dat het een van je grotere valkuilen is

lijkt het me inderdaad verstandig om stuk voor stuk aan te pakken

tenslotte ga je goed op de refusal

dus waarom misschien een overhaaste beslissing

met misschien het risico dat.....(vul zelf maar in :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...