Spring naar bijdragen

pactdraadje voor baclofen, Refusal en Antabusgebruikers


bolletje

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

Inmiddels ben ik al weer ruim 3 weken alcoholvrij. ( en dat is heel wat voor mij gezien de afgelopen maanden) 

Je moet het uiteindelijk natuurlijk op wilskracht doen, maar antabus is voor mij oprecht een uitkomst als het gaat om de stok achter de deur, ik merk dat ik het op dit moment gewoon niet alleen op wilskracht redt, uiteindelijk over een aantal maanden wel. Maar voor nu even op deze manier. 
 

@Strijkbout wat vervelend om te horen dat je een terugval hebt gehad, was daar een aanleiding voor? Wel supergoed dat je de knop nu weer om zet. 
 

en voor de rest ook, als Antabus op dit moment helpt, gewoon nemen. ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei claumo:

@Strijkbout neem je nu elke dag in?

Ik wel. Ter plekke omdat ik nu aan denk....

Zeker weten weer terug naar dagelijks. Dat is namelijk heel lang goed gegaan. Werkte duidelijk het beste voor mij. Wil ik graag weer terug naar toe. Duzzz hij behoort weer tot m'n dagelijkse medicijnrondje na het douchen. En daarmee kan ik gelijk nu vermelden dat ie er weer in zit voor vandaag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sunflower31:

@Strijkbout wat vervelend om te horen dat je een terugval hebt gehad, was daar een aanleiding voor? Wel supergoed dat je de knop nu weer om zet. 
 

en voor de rest ook, als Antabus op dit moment helpt, gewoon nemen. ☺️

Zomervakantie én niet lekker in m'n vel zitten, door een onderliggende oorzaak van m'n jarenlange verslavingsgedrag te hebben vastgesteld min of meer (lichte vorm van ontwijkende PS). Ik zag de zomervakantie met dat gevoel zó niet zitten dat ik besloot te mogen drinken in de vakantie, maar 'niet iedere dag'... mislukt helaas.

Merk ook echt nu dat het weer een flinke aanslag op m'n lijf is geweest zeg. De mij welbekende ochtendmisselijkheid bijvoorbeeld. Wat kan wijzen op maagontsteking.

Voordeel is wel dat ik er nu ook echt weer he-le-maal klaar mee ben. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
8 uur geleden zei billy1981:

Top! Hoe lang werkt ie dan bij jou?

Ik zit tegenwoordig er steeds vaker over na te denken wanneer ik het aandurf ermee te stoppen. Ik denk eigenlijk vrij zeker nu al. Maarja wanneer weet je dat 'zeker' he....

Hangt af van de dosis. Als ik een kwartje per dag neem, kan ik de volgende dag in principe wel weer zuipen. Maar zaak is dat niet te doen natuurlijk.  Bij hogere dosissen moet je dat niet flikken denk ik. Als je bv een hele bruistablet neemt, zeker 3-4 dagen werkzaam denk ik. Maar ze schrijven ook altijd dat het 'in principe 24 uur werkt, maar je nog tot na 2 weken nadelige effecten zou kunnen merken als je alcohol neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Strijkbout (en eventuele andere lezers)

Mijn vraag was eigenlijk vooral uit nieuwsgierigheid omdat ik merk dat mensen verschillende doseringen krijgen 'voorgeschreven'. Ikzelf neem nu elke maandag en vrijdag 2 tabletten Refusal en toen ik Antabus kreeg was dat drie tabletjes per keer. Dat zou de hele week moeten 'afdekken'. 

Misschien ligt het aan mij, maar in jouw bericht lees ik tussen de regels door toch dat je dan voor jezelf bedenkt wanneer je dan eventueel zou kunnen gaan drinken zonder te veel last en wanneer absoluut niet. Dat zou voor mij niet werken, dat klinkt veel te vrijblijvend. Waarom het denk ik voor mij al vanaf het begin zo goed werkt is dat ik wist en weet dat als ik me simpel aan dat ma/vrij-ritme houd, de optie tot drinken er niet is. Ik denk dat als ik dat niet had aangehouden vroeg of laat het duiveltje in mijn hoofd weer allemaal 'slimme' plannen gaat bedenken en met mij gaat onderhandelen. En als ik kijk naar toen ik nog dronk, dan won dat duiveltje bijna altijd. Of wacht even denken......Nee niet bijna, hij won uiteindelijk altijd.

Maar jij bent natuurlijk jij en ik ben ik, maar lijkt dat je ook niet iets? Gewoon lekker makkelijk een vast schema, geen onderhandelingen, niet kunnen (willen) drinken, dit een paar maanden doen en eventueel dan kijken wat je aanpak is. 

Ik zeg maar wat he :-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Ik ga ook (weer) aan de Antabus beginnen.

Het heeft 6 maanden goed gewerkt voor mij, ik was nuchter en goed bezig met herstel.

Het probleem is dat na een relatief lange periode dat ik nuchter ben, wordt ik weer van overtuigd dat ik 'normaal' kan drinken, en dan gaat alles mis.

Dus 1 volle bruistabletje elke 4 dagen (man en don).

Maar ik ben ook opzoek naar een efficiente manier om de motivatie niet kwijt te raken.

AA is niet voor mij, al geprobeerd meer dan een keer.

bewerkt door Ocirne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heey,

Sinds vandaag begonnen met Antabuse bruistabletjes. Omdat ik een enorme angsthaas ben kies ik voor een kwartje per dag, omdat de kans op bijwerkingen en extreme reacties bij het per ongeluk in aanraking komen met alcohol (dus niet door drinken maar het parfum/sausjes e.d.) me dan kleiner lijkt. Denk wel dat dit me gaat helpen niet te drinken, want ik wil echt niet ziek worden.

Hopelijk zijn er nog mensen die dit draadje af en toe checken, het helpt me echt om met mensen te praten die hetzelfde pad bewandelen, hopelijk kunnen we elkaar gemotiveerd houden! 
 

Heb nu trouwens sinds zondag niet gedronken, zat ik de kliniek 6 weken maar terug in de stad viel ik terug na 5 dagen… Ben heel benieuwd of mijn angst voor reactie met drinken het gaat winnen van mijn alcoholdemon. Hoop het maar!

Toedels :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei CharlieDonker:

Omdat ik een enorme angsthaas ben kies ik voor een kwartje per dag, omdat de kans op bijwerkingen en extreme reacties bij het per ongeluk in aanraking komen met alcohol (dus niet door drinken maar het parfum/sausjes e.d.) me dan kleiner lijkt. Denk wel dat dit me gaat helpen niet te drinken, want ik wil echt niet ziek worden.

Met sausjes en alcohol zou ik geen risico nemen persoonlijk, omdat je dan het toch direct binnenkrijgt. Maar parfums, handalcohol etc. hoef je je m.i. echt geen zorgen om te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-10-2023 om 14:31 zei Strijkbout:

Met sausjes en alcohol zou ik geen risico nemen persoonlijk, omdat je dan het toch direct binnenkrijgt. Maar parfums, handalcohol etc. hoef je je m.i. echt geen zorgen om te maken.

Ja precies, ik doe ook mijn best die sws te vermijden. Parfum gaat inderdaad prima gelukkig :). Ben wel blij dat dit medicijn bestaat, zonder was ik echt niet nuchter gebleven. Wel zwaar zo’n eerste week, maar in ieder geval hoef ik niet steeds met mezelf te onderhandelen. Nu zorgen dat ik ze blijf slikken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo iedereen 

Ik begin maandag met antabuse (preparaat). De huisarts heeft me aangeraden om 24u voor inname niet meer te drinken. Dus vanaf morgenochtend. Vermoedelijk zal de dag wel meevallen, maar ik verwacht dat het vanaf +/- 17u moeilijk gaat beginnen worden. Ik vind dit zoooo spannend!

Niet alleen die eerste 24u zonder medicatie lijken me moeilijk, maar ook het starten met Antabuse. En vooral de onwenningsverschijnselen maken me bang. Ik hoop dat de valium die ik in combo zal nemen, helpt.

Je leest vanalles, maar het is toch moeilijk in te schatten wat ze bij mij teweeg zullen brengen. Aan welke verschijnselen kan ik me verwachten en hoe erg zullenze zijn?

De afgelopen 3j is het drinken meer en meer problematisch geworden. Tot dan waren het zo'n 3 glazen wijn s'avonds. Maar de laatste jaren werd het meer en meer. En het laatste jaar gestegen naar zo'n 1,5 tot 2 flessen per dag/avond.

Dus wederom, ik weet niet aan wat ik me moet verwachten. Maar ik ben super zenuwachtig voor wat komen gaat! Dat er iets moet gebeuren, is vrij duidelijk. En dat ik dit erg graag wil, is ook een feit. Maar... zenuwachtig en bang dus.

Bedankt alvast om mijn relaas te lezen. Xx

 

bewerkt door Gigitje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik ben hem gisteren vergeten

maar geen probleem ik ben nu een week weg voor werk en op het werk drink ik zoiezo niet (meer) en weten mijn collega’s van mijn alcoholverslaving 

dus er is geen risico voor een terugval op dit moment.

en drinken betekent voor 99,9% ook een terugval met roken  

geen haar op me hoofd die daar aan denkt!

vrijdag neem ik hem weer en maandag neem ik hem onder toezicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...