Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

De coach: Nee baclofen daar werken wij niet mee. Ik: Ok, met welke reden? De coach: Dat is gevaarlijk joh, daar gaan mensen bij drinken. Ik: Hmm bij een halve paracetamol durf ik al niet te drinken... maar refusal en antibus schrijven jullie wel voor toch? Das toch ook gevaarlijk als er bij gedronken wordt? De coach: Ja dat is zo maar heb jij ook niet nodig. Jij moet iets hebben waar je rustig van wordt. Valium bijvoorbeeld... Ik: ok... in mijn hoofd zingt Mick mothers little helper.... De coach: Maar ga eerst maar kletsen met de arts, vrijdag kun je al terecht.

We gaan het zien vrijdag.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Lynn! Ik wacht sowieso vrijdag af maar had vooral gehoopt dat hij serieuzer zou reageren. Hij begon eigenlijk direct te 'schieten' met middelen die hij wel kent. Zelfs het minnesota model kwam ter sprake en belde een collega op, wacht zei hij, hoor je het ook van een ander. Ik dacht dat ik bij een autoverkoper zat! Ook het bekende kip of ei kwam ter sprake. Ik: de dag waarop ik ging drinken staat nog op mijn netvlies. Hij: Nee die ben je vergeten... Ben geen discussie aangegaan hoor, werkt averechts en heb sowieso het idee dat hij het vanuit zijn bevlogendheid haalt.

Daarnaast zie ik baclo niet als verlosser maar een zeer serieuze optie om te overwegen voor mijn persoon. Ik kan niet drinken, voel me dan prima en slaap gewoon. Vind het zelfs fijn. Maar de onrust blijft en heb zoveel moeite dat te verdragen en drink dan toch weer. Vanaf het moment dat ik me ervaringen herinner als kind is dit de rode draad in mn leven en krijg het niet weg. Heb hele stappen gemaakt met therapie maar het laatste stuk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rickert, ik herinner me ook nog goed de eerste keer waarop ik aangeschoten was. Ik voelde me slecht en eenzaam, en dacht, "he, andere mensen drinken dan, laat ik dat ook eens proberen". 'k Was zestien toen, en het hielp jammer genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope.... geen baclofen hoor. Hij schrijft het zelden voor en alleen in detox voor ghb of zogenaamde laatste kans drinkers. Hij ziet het als iemand met hoofdpijn morfine voorschrijven.... of het hoofd amputeren. Het was op zich een geshikte vent maar ook 1 van de overdrijvingen. Volgens hem zijn er 8 miljoen probleemdrinkers, 4 miljoen probleemblowers en 400duizend cokesnuivers.. in Nederland.

Hij wilde me refusal voorschrijven.. Al ben ik gelukkig al tijden angstenvrij leek mij dat geen goed idee. Zou al hypochondrische gedachten kunnen krijgen na het eten van een rijpe banaan. Als dat ding maar niet gaat gisten haha.

Ik blijf lezen over baclofen, ook juist buiten het gebruik voor alcoholproblemen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer even de partner (vriendin) van bb. De operatie aan zijn halsslagader en de 24 uur op de i.c. zijn gelukkig prima verlopen. Momenteel verblijft nog in het ziekenhuis maar mag dat snel verlaten omdat het gevaar voor een nieuw herseninfarct inmiddels is geweken en nu alleen de wond nog moet genezen (wat een behoorlijk jaap is voor zover ik dat kon zien door de pleister). Wel is hij nog dood en doodmoe. Dat is nog een gevolg van het infarct en natuurlijk de operatie die anderhalf uur duurde en de narcose. Het gebruik van baclofen is overigens vóór de operatie uitgebreid met de anesthesist besproken. Hij adviseerde om de gebruikelijke dosis op de ochtend van de operatie te nemen en direct na de operatie weer te starten om de spiegel op peil te houden. Hij noemde het een onschuldig middel in deze hoeveelheden.

Wanneer bb weer op het forum kan schrijven weet ik niet, eerst moet hij maar uitgebreid de tijd nemen om bij te komen en te herstellen van alles. Ik heb hem op de hoogte gehouden van jullie reacties en sterkte wensen en dat doet hem erg goed (en mij ook). Namens bb en mij heel erg bedankt voor jullie meeleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfffffffffffffff dat is vast een hele opluchting zeg,

dat dat allemaal goed is verlopen. Thuis zal hij

ongetwijfeld het snelst en fijnst weer verder herstellen.

En dat hij hier niet komt even, is denk ik voor hem heel goed,

kan hij zich ff niet druk maken, en hij is zelf nu helemaal niet met drank bezig.

Dus alle energie naar herstellen!

:present::musicnote::present:

en bedankt dat je ons op de hoogte houdt:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaa....hier is hij weer :).

Allereerst wil ik jullie hartelijk bedanken voor jullie steun en goede wensen,

dat heeft mij ontzettend goed gedaan.

He...eindelijk weer thuis en kan nu in alle rust herstellen.

Ik ben snel moe en slaap erg veel wat mijn herstel ten goede komt.

Kreeg in het ziekenhuis daar niet de gelegenheid voor dus ben ik blij eindelijk

thuis te zijn.

Veel gekibbel gehad over medicatie en was blij dat ik van huis had meegenomen.

Van de Baclofen snapte zij al niets en wilde het eerst niet geven, later weer wel maar

kwamen met een dosis aan van 10mg., gelukkig had ik zelf bij me en kon ik m'n gang gaan.

Later een gesprek gehad met de anesthesist die het een onschuldig middeltje vond en zeker

bij de hoeveelheid die ik gebruikte.

Hij rade het mij juist aan voor en na de operatie het te gebruiken ivm. de bloedspiegel.

Het ziekenhuis was één ellende door communicatiegebrek van de artsen onderling en als patiënt ben je dan gewoon de dupe, echt..te triest voor woorden.

Zoals ik me nu voel heb ik gelukkig géén last van uitvalverschijnselen maar ga nu even rusten,

Dit kleine stukje schrijven kost me al veel energie.

Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie medeleven en voor allen een dikke knuffel van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rickert,

Wat een ongelofelijke kortzichtigheid van die arts!!!

ik kan me er kwaad om maken, eerlijk!

We strijden allemaal tegen dezelfde vijand, en daarbij moeten we toch geen (goede!??) opties laten liggen?

waarom geeft de beste man je geen káns!?

ik zou denk ik nog andere kanalen aanboren om het te proberen hoor...

huisarts, andere verslavingsarts?

Als je maar de helft van het effect wat het met mij doet kan bereiken is je strijd werkelijk een heel end minder zwaar, en je doelen worden in 1 klap haalbaar(der)

natuurlijk blijft wilskracht de nr 1, maar daarna is het wel erg prettig als je bij de gedachte aan alcohol in je mond gruwelt! Als dat geen stok achter de deur is, geen rem om het te doen, weet ik het niet meer!

En die kans, word jou door een klojo achter een burootje ontzegt (grote kans dat de goede man niet eens over de ervaring an zich beschikt!)

Kom op, kom op voor jezelf! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...