Spring naar bijdragen

baclofen


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Dune,

Ja ik overweeg het ook... Niet alleen voor de alcohol maar voor het algemene effect dat het zou kunnen hebben. Ik ben nogal onrustig, altijd al geweest en kan dit niet kwijt in sporten, werken enz. Altijd al zo geweest van jongs af aan. Ook kan ik die onrust niet kwijt door te drinken en heb er een aparte gewoonte voor! Een paar dagen niet drinken en werkelijk genieten van het nuchter zijn en dan weer drinken en genieten van de roes.... dit kwakkelt voort... Ik denk wel dat ik nog stappen kan maken in mijn eigen gedrag en ga binnenkort ook verder met Mindfulness en ga weer wat meer sporten, strenger zijn voor mijzelf om niet te snel toe te geven aan drinken. Mijn drinken is ook een gebrek aan doorzettingsvermogen en het kiezen voor de gemakkelijke weg hoor... Net als met bv eten... Drang om een lekkere BigMac te halen of een broodje kerriekip bij de suri enz enz. Heb overigens geen eetverslaving hoor en ben zo slank als een den haha.

Maar terugkomend op baclo, ja misschien is het wel wat voor mij en voor de onrust en impulsen. Ik lees overigens ook mee op een andere website waar veel meer baclo gebruikers zijn en er veel meer ervaringen worden gedeeld dan hier. Het draadje hier over baclo is mijn inziens vrij beperkt en heeft zoals ik al eerder schreef een te hoog goeroe gehalte en mist objectieve info. Ik vind dit meer een mantra... Op zich niet erg, vind het echt top dat het jullie droog laat! En later misschien mij ook... met mijn stuitergedrag;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben veel beter gaan slapen met bc, ik heb sowieso

geen last van bijwerkingen, gebruik geen andere medicijnen.

Ik blijf op dit draadje komen juist vanwege mijn eigen positieve

ervaringen. Wel vind ik het vervelend dat hier vaak strijd of zoiets heerst.

Waarom nou? Niemand van ons verdient iets bij met bc,

we proberen alleen maar allen ADB te worden of te blijven.

Dus is het logisch dat als het werkt, men enthousiast hier post.

Jammer dat het voor sommigen niet werkt, dat kan natuurlijk ook,

en kritische opmerkingen zijn ook altijd welkom.

Verder vormen wij geen club, net zomin als de medeforummers op de refusal- en antabusdraad. Of welke draad dan ook. De enige club die we met z'n allen

vormen, is de ADB-club. Ieder op zijn of haar manier.

Laat elkaar alsjeblieft in ieders waarde.

En ja, het is een spierverslapper, dat schijnt alleen bij alcoholisten niet zo te werken.

En die trek blijft wel degelijk uit, in ieder geval bij mij.

Verder wil ik toch nog erg graag opmerken dat dit middel natuurlijk een medicijn is,

dus dat je moet oppassen, maar in een EU-land als Spanje wordt dit middel nog goedkoper

(en vrij!! ) verkocht dan paracetamol. Zegt mij toch ook wel iets....

Als het werkelijk zo gevaarlijk was, dan had je het daar echt niet zonder recept kunnen verkrijgen, hoor (En in Turkije, by the way).

Laten we dus ook niet overdrijven.

Ik merk dat ik enigszins narrig word, dat komt omdat ik elke keer het gevoel krijg dat

ik me moet verdedigen of zo. Ik weet het, zegt meer over mij dan over anderen, maar toch....

Wijfie, heel veel succes gewenst!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Indien toevallig mij bedoelt wordt (want ik schreef net iets over baclofen waaronder iets kritisch) dan is verdedigen helemaal niet nodig. Ik zie geen clubjes ook en ik ben alleen maar blij voor jullie dat het werkt adb te zijn. Ik kan alleen niet tegen reacties die de bijwerkingen erg bagatelliseren, dat is alles eigenlijk :). En in Spanje en Turkije kan je wel meer kopen wat hier op recept is. Ik ken een paar krachttraining figuren uit de sportschool die daar bijvoorbeeld nolvadex halen. Dat is een middel tegen hormoon gevoelige (borst)kanker en voor herstel na anabolen. Daar vrij te koop en in Roemenie (ook EU) haal je de anabolen zo bij de apotheek. Altijd leuk de Europese eenheid. :) Het argument van in Spanje vrij te koop zegt niet veel en zeker in Turkije is alles te koop wat je maar wil. Heerlijk is dat rondneuzen in apotheken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

Hoeveel grammen krijg je dan eigenlijk als je het in Spanje of Turkije koopt als een pakje bij de drogist? Zoals je in Nederland paracetamol koopt of ubro zeg maar.

Ik bedoel geen enkele vraag overigens als aanval of narren. Enkel als oprecht geïnteresseerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

de strijd zou er niet hoeven te zijn als een zekere figuur niet steeds denigrerend op anderen zou reageren.

In feite gaat de strijd dan ook nergens over, want er wordt nooit iets inhoudelijks gezegd, alleen gescholden, liefst met hoofdletters.

Wie het schoentje past, trekke het aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rickert,

Dank dat je je situatie zo openlijk met ons wilt delen..

daar is moed en zelfinzicht voor nodig...

ik ben erg blij dat hier ervaringen worden uitgewisseld,.. voor wat het met ons doet, maar ook over de bijwerkingen.

het leert ons dat we allemaal anders reageren.

Onze inzet en doel hebben we in elk geval gemeen...

ik ben erg enthousiast, er is zoveel rust in mijn hoofd gekomen...

mijn vorige stoppogingen werden getekend door minstens een keer of 50 gedachten (niet overdreven!) aan drank/drinken/afwegen/verwerpen/voorstellen/actie of gaan drinken..

om dood en doomoe van te worden..

dit maakte dat mijn vorige stoppogingen nooit slaagde, want de druk die dit met de dagen op mij legde was enorm..

uiteindelijk niet meer te negeren...

om vervolgens weer in de circel terug te komen..

de kater..

het mislukte gevoel..

de depressies...

herstel,..

en weer van voor af aan...

Vooral de gedachte "nooit meer drinken" maakte dat ik bijna in paniek raakte!

Nu ben ik misschien 3 x per dag bezig met drank, en niet eens zozeer met de gedachte dat ik dan ook daadwerkelijk over zou gaan tot die actie van het gáán drinken..

Vaak zelfs nog de verbazing,.. "goh, ik heb niet aan drank gedacht"

de gedachte nooit meer, benauwd me niet.. ik zie wel!

en hoeveel winst is dat wel niet??!!

het is geen wondermiddel! maar de rust die het me brengt zo zo heerlijk!

het doet me deugd om herkenning te vinden en te lezen!

het is dus geen toeval?!

het werkt echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy het ligt niet aan jou.

Het is de mentaliteit die hier heerst, het lijkt wel of het je niet gegund wordt.

wat jij schrijft :

------------------------------------------------------------------------------------------

"Ik merk dat ik enigszins narrig word, dat komt omdat ik elke keer het gevoel krijg dat

ik me moet verdedigen of zo".

------------------------------------------------------------------------------------------

heb ik vanaf het begin dat ik hier schrijf al mee te maken, telkens weer, nu nog !

Ik heb vaak overwogen om er de brui aan te geven maar realiseerde me later dat ik hier ben

gekomen om andere te vertellen over een medicijn wat misschien ook voor hun iets zou

kunnen betekenen.

Wat kreeg ik er voor terug "stank voor dank".

Terwijl ik hier niet eens voor mezelf zat maar púúr voor diegene die al jaren worstelen.

Nu... na 2 jaar begint het z'n vruchten af te werpen en daar ben ik blij om, want dat was/is

mijn streven.

Ik heb mijn doel bereikt en ben daar trots op ! :)

Dus Nancy trek het je niet aan, als jij je er maar goed bij voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bb
Wat het met groeihormonen doet is mij niet bekend, ik heb er, voor zover ik weet
geen last van.
quote>


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8852867

Er is een positief verband met HGH productie tijdens slaap. Dat is ook niet heel gek, baclofen lijkt chemisch op GHB en dat namen bodybuilders aanvankelijk (voor het een partydrug werd) omdat het HGH verhoogt. Inmiddels is aangetoond dat die piek aan HGH verhoging tijdelijk is. Of dit ook geldt voor baclofen is onbekend. Iets meer groeihormoon is overigens geen vervelende bijwerking imo.

En de relatie met testosteron kan iemand me die uitleggen? Ik lees van een negatieve loop tussen gabba a agonisten en testosteron en een precies tegengesteld effect van gabba b agonisten. Baclofen werkt als een gabba b agonist, dus ik kan de daling van testosteron niet plaatsen zoals hier net veronderstelt word.

Ja als testosteron en HGH in verband staan met baclofen heb je ineens mijn volledige aandacht :) De werking van hormonen vind ik al jaren leuk om uit te zoeken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bb, waarom zou ik andere mensen hun baclofen niet gunnen? Ik heb hier nog geen kwaad woord over baclofen neergeschreven. Een cursus begrijpend lezen is misschien een idee voor jou? Een cursus assertiviteit alleszins wel, want jij verwart agressief reageren met een inhoudelijk gesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane even terugkomend op jouw posting, ik voel me zeker niet verheven boven

anderen maar schrijf mijn ervaringen in alle eerlijkheid.

Dat ik hier meer van afweet komt ook omdat ik me er vol voor inzet en overal

m'n informatie haal uit de praktijk.

Als ik dan lees hoe sommige een verkeerde dosering voorgeschreven krijgen van een arts,

die er géén ervaring mee heeft, dan vind ik het mijn plicht omdat te melden.

Heeft "niets" met verhevenheid te maken maar met "ervaring" !

Alleen maar goed bedoeld.

Jen is een ander verhaal, loopt vanaf het begin al irritant tegen mij te doen.

Daar sta ik boven hoor :) maar is niet leuk.

prettige dag verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...