Spring naar bijdragen

Voorstellen


Pary

Aanbevolen berichten

Hallo,  ik ben Pary en wil graag mee doen,  ervaringen delen op dit forum.  Ik moet echt stoppen met drinken omdat ik levercirrose aan het ontwikkelen ben.  Het lijkt me fijn hier wat steun te vinden in mijn goede momenten,  maar ook wanneer het weer fout dreigt te gaan.  Stoppen moet! Maar hoe? Soms lukt het een paar dagen,  en zo opeens gooi ik mij kont tegen de krib.  Dat laatste,  daar heb ik hulp van buitenaf voor nodig.  Tips zijn altijd welkom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Pary. Dreigend onomkeerbare levercirrose heeft mij 6 jaar geleden de motivatie gegeven die nodig bleek om helemaal te kunnen stoppen. Toen ik de knop eenmaal echt omgezet had ging het eigenlijk verbazend gemakkelijk. Zo blij dat ik het gedaan heb, mijn leverwaarden zijn weer normaal en mijn leven is er ook nog eens veel boeiender door geworden. Wat @Quinn zegt: tegendraadsheid gebruiken om niet meer door trekmomenten geleefd te worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Pary:

Hallo,  ik ben Pary en wil graag mee doen,  ervaringen delen op dit forum.  Ik moet echt stoppen met drinken omdat ik levercirrose aan het ontwikkelen ben.  Het lijkt me fijn hier wat steun te vinden in mijn goede momenten,  maar ook wanneer het weer fout dreigt te gaan.  Stoppen moet! Maar hoe? Soms lukt het een paar dagen,  en zo opeens gooi ik mij kont tegen de krib.  Dat laatste,  daar heb ik hulp van buitenaf voor nodig.  Tips zijn altijd welkom. 

Welkom!

De huisarts zou een stap zou kunnen zijn richting hulp. Voel je daar iets voor? 

Qua leeftijd pas je hier prima. Ik denk dat de meeste deelnemers zelfs binnen jouw (onze, ook 56)  leeftijdscategorie vallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Pary,

wat goed dat je via deze weg hulp en ondersteuning zoekt.

Drinken is voor zover ik zelf ervaar maar over het algemeen begrijp een vorm van vluchten.

Ik ben nu net 6 dagen zonder bier en loop tegen die vraag aan: waar vlucht ik voor?

Wat wil ik niet voelen?

Zou je jezelf dat ook kunnen afvragen? Of weet je dat? 
Want dan zou je daar aan kunnen gaan werken(?) iqm proberen te stoppen met drinken.

Niks kan namelijk niet opgelost of handelbaar gemaakt worden als je dat echt wilt.

Je lever is een veel belangrijker onderdeel dan het probleem wat je wellicht onderdrukt.

Ik zou als ik jou was een afspraak met huisarts maken. Hulp vragen is juist heel krachtig omdat je eindelijk toegeeft dat je er zelf niet uitkomt en dus voor jezelf op komt.

Heel veel succes en liefde 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...