Spring naar bijdragen

“Normaal” drinken


Just

Aanbevolen berichten

Natuurlijk ben ik mij bewust van alle gevaren van alcohol. Toch drink ik te veel. 
Ik heb nog de illusie dat ik mijn drinkgedrag kan normaliseren of gaat iedereen nu hard lachen? 
Hopelijk kunnen mensen elkaar steunen via dit forum en ik waag het er maar eens op! 
 

groet Just

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Just:

Ik heb nog de illusie dat ik mijn drinkgedrag kan normaliseren of gaat iedereen nu hard lachen? 

Just, niemand gaat hier hard lachen.
Voor de meeste forumleden is het de keiharde waarheid dat normaal drinkgedrag niet meer mogelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom @Just

alcohol problemen zijn niet om te lachen, gelukkig zijn ze vaak oplosbaar.

Blijven drinken als alcohol een probleem geworden is,  omdat je verslaafd bent,  leidt tot grote  ellende.

Het  mooie  is echter als je een tijd niet drinkt en de drankzucht weg is,  omdat je snapt hoe het werkt, die behoefte aan ‘normaal drinken’ ook verdwijnt,

lees er maar over hier op het  forum.

 

bewerkt door brazer
tikfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Just,

Niemand gaat lachen als iemand moeite heeft met alcohol gebruik.

Mijn ervaring is dat stoppen nu makkelijker lijkt (6 weken nu) dan proberen te minderen.

Dat heb ik tevergeefs tientallen keren gedaan, met elke keer weer teleurstellingen.

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Just

Niemand zal je uitlachen hier. Ikzelf ben er na ontelbare pogingen en na ruim 43 jaar drinken ook achter gekomen dat sociaal drinken of minder een illusie voor me is. 

vanaf de knop om is van ik mag niet meer drinken naar ik WIL niet meer drinken is het leven een stuk makkelijker en plezieriger. Die eindeloze vergadereringen in mijn hoofd zijn weg. Rust....... genieten.

Ben er ook nog niet ben nu 79 dagen alcoholvrij maar wil niet of nooit meer terug. Heel veel succes en sterkte met het vinden van wat voor jou de beste weg hierin is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,

Normaliseren, wat bedoel je daarmee?  Wat is normaal drinken voor jou? 

Ik kan het niet, een beetje drinken. Voor mij wordt het na de eerste slok een soort levenselixer waar ik de rest van de tijd naar toe aan het leven ben.  

Er zijn mensen hier op dit forum die wel af en toe drinken. En bij wie dat goed gaat.  

Een serieuze poging begint bij een tijd, maanden minimaal, helemaal niets.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ikkanhet:

Welkom @Just

Niemand zal je uitlachen hier. Ikzelf ben er na ontelbare pogingen en na ruim 43 jaar drinken ook achter gekomen dat sociaal drinken of minder een illusie voor me is. 

vanaf de knop om is van ik mag niet meer drinken naar ik WIL niet meer drinken is het leven een stuk makkelijker en plezieriger. Die eindeloze vergadereringen in mijn hoofd zijn weg. Rust....... genieten.

Ben er ook nog niet ben nu 79 dagen alcoholvrij maar wil niet of nooit meer terug. Heel veel succes en sterkte met het vinden van wat voor jou de beste weg hierin is. 

Dankjewel en alvast heel goed van jou ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Just,

Alles of niets. 

En ik heb gekozen voor niets. Omdat minderen en 'normaal' drinken niet kan voor mij. Heb het lang genoeg geprobeerd.

Ik las ooit eens ergens het verhaal over de 'pickle line'.  Een augurk, is een komkommer die je in het zuur legt, dan wordt ie augurk, kan nooit meer terug naar komkommer. De vergelijking werd gemaakt met drinken. Eenmaal over de 'line', kun je niet meer terug. Voor mij was dat heel helder. En ik wist dat ik over die lijn was gestapt ooit.

Niet perse makkelijk. Heeft wel wat tijd gekost om tot niets te komen en  te blijven. 

Met steun van het forum en andere hulp is dat voor mij volgende maand vijf jaar.  En daar ben ik blij mee.

 

Succes met jouw pad!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Berkje:

Zet m op Just. Kies wat voor jou goed voelt...Heb zelf vaak gekozen om te minderen,te stoppen,weer te beginnen. Kies nu voor alcohol vrij zijn. Nooit meer een kater lijkt me heerlijk;)

Ik inmiddels 4 jaar gestopt . Het gevoel van die kater is genoeg om nooit meer te willen.  Zo heerlijk , iedere ochtend weer : " gelukkig,  ik heb niet gedronken " . Wat doen we onszelf aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...