Spring naar bijdragen

Colibri


Colibri

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik ben een vrouw van 50, getrouwd, kinderen, eigen baas, wonend in het buitenland en drink al jaren teveel. Ik ben sinds half april aan het proberen te minderen, omdat ik dagelijks drink/dronk. Het gaat met ups en downs en als het verkeerd gaat gaat het weer echt verkeerd. Mijn man heeft aangegeven dat hij niet meer kan, ook al weet hij dat ik het niet doe om iemand pijn te doen, maar wat ik natuurlijk wel doe. Ook mijn kinderen lijden eronder. Ik schaam me dood, het is eigenlijk zo hoe ik niet wil zijn en dus moet dit anders. Ik heb online hulp aangevraagd en wacht op een reactie maar weet een ding zeker dat ik het ook met een programma niet alleen kan. En daarom ben ik hier. Ik ben hier jaren geleden ook geweest, heb net mijn oude draadje gevonden (sita2) en heb toen veel steun ervaren. Het is vreselijk frustrerend en beschamend dat ik nog steeds/ opnieuw ben waar ik ben.. Ik zie een aantal 'bekenden' die het een stuk beter doen dan ik. Vandaag heb ik niet gedronken na gisteren veel te veel. Ik denk dat het al heel wat is weer voor een eerste stukje.

bewerkt door Colibri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom terug.
de bekenden die het "beter" doen
hebben dat ook met vallen en opstaan bereikt
en degenen die je niet leest doen het wellicht "slechter",
dat blijft invullen natuurlijk, dus fijn dat jij hier bent weer.
Wat zou het fijn zijn als je de overgang nuchter/echter kunt beleven,
dat was voor mij helaas niet weggelegd. Ik gun jou "beter".
Niet dat vergelijken zin heeft, maar het kan dus ook relativerend werken als we dat toch doen.
Ik hoop dat je hier lang en vaak genoeg bent/blijft om weer onze steun te ervaren, succes:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei lady jane:

welkom terug.
de bekenden die het "beter" doen
hebben dat ook met vallen en opstaan bereikt
en degenen die je niet leest doen het wellicht "slechter",
dat blijft invullen natuurlijk, dus fijn dat jij hier bent weer.
Wat zou het fijn zijn als je de overgang nuchter/echter kunt beleven,
dat was voor mij helaas niet weggelegd. Ik gun jou "beter".
Niet dat vergelijken zin heeft, maar het kan dus ook relativerend werken als we dat toch doen.
Ik hoop dat je hier lang en vaak genoeg bent/blijft om weer onze steun te ervaren, succes:rose:

Dank je wel @lady janeFijn om een reactie van je te krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom (terug) @Colibri

herkenbaar je verhaal.

Minderen blijft vrijwel altijd een gevecht dat je niet kunt winnen.

Ik  ben er nu  achter dat stoppen heel goed mogelijk is.

Had ik maar eerder het lef gehad dit besluit te nemen.  Ik wachtte ook tot de maat vol  was bij mijn partner.

reken nu  af met de die  drankzucht!

succes!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Etty:

Welkom terug @Colibri

Wat heb je nodig om niet opnieuw in de fuik te zwemmen? 

Wil je helemaal stoppen? 

Hallo Etty, wat ik nodig heb: hulp (aangevraagd), bij de les blijven (o.a. door hier regelmatig te komen en niet weg te blijven) en misschien wel een tijdje medicatie om als ik gestopt ben er niet opnieuw aan te beginnen.
 

Er is denk ik geen andere weg is dan stoppen, in ieder geval voor een langere periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bob:

En nu, zowat drie maanden later? Blijf je "proberen te minderen" of neem je een besluit om te stoppen?

Goede vraag Bob. Ik weet dat blijven minderen een garantie is voor dat het mis blijft gaan. Een langere periode stoppen is een beter idee.

Ik vind vreemd genoeg het besluit om voor altijd te stoppen lastig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei brazer:

welkom (terug) @Colibri

herkenbaar je verhaal.

Minderen blijft vrijwel altijd een gevecht dat je niet kunt winnen.

Ik  ben er nu  achter dat stoppen heel goed mogelijk is.

Had ik maar eerder het lef gehad dit besluit te nemen.  Ik wachtte ook tot de maat vol  was bij mijn partner.

reken nu  af met de die  drankzucht!

succes!

 

 

Dank je wel Brazer voor je verhaal. Ik ga later je draadje lezen hoe je bent gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Colibri:

Ik vind vreemd genoeg het besluit om voor altijd te stoppen lastig...

Dat geldt denk ik voor iedereen. Ik heb het indertijd eerst maar eens met perioden van 3 maanden gedaan. Dat vond ik nog wel te overzien en toch lang genoeg om serieus te ontdekken hoe dat beviel. De eerste keer ging het wel, maar viel ik daarna al gauw weer terug in mijn oude gewoonte, dus dat was wel leerzaam maar geen echte ommekeer. De tweede keer ben ik ook met 3 maanden begonnen maar heb ik het daarna steeds verlengd met perioden die ik nog wel overzichtelijk vond maar die steeds langer werden. Nog drie maanden erbij, nog een half jaar, weer een vol jaar, en zo voort. Dat was ook de tijd dat ik op dit forum ging lezen en schrijven. Jij was toen inderdaad ook actief als Sita2, herinner ik me.  

Inmiddels drink ik al 6 jaar niet meer en is de behoefte ook helemaal verdwenen. Ik ben nog steeds erg blij met de ommekeer van toen.  Matig drinken hoeft niet en dat ga ik ook niet meer proberen. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Colibri,

 

Ik weet nog dat je hier was als Sita.

Zelf ben ik niet meer echt actief op het forum, lees af en toe wel wat. 

Het forum heeft me ook veel gebracht in het proces van stoppen.  Zo ook de hulp bij Novadic en een aantal jaar trouw AA bezoeken. 'Proces', want dat is wat ik ervaren heb. Waarin een aantal 'wetmatigheden'  zitten, en ook eigenheid. Als ik één ding anders zou doen, was het eerder 'delen' in mijn omgeving. Dat is iets wat ik pas het laatste jaar ben gaan doen.

Het proces verliep bij mij met vallen en opstaan (terugvallen). Tot het besluit dat stoppen echt de enige optie was. Geholpen door een opmerking van mijn man 'als ik je niet kan vertrouwen houdt het op'.   Voor altijd was te groot, maar dag voor dag te overzien. Het mooie is, dat na een aantal jaar het dag voor dag toch overgaat in 'drinken is geen optie meer'. Wat er ook op mijn pad komt. 

Jij bent niet anders, zwak, moet je schamen, schuldig voelen etc. Je zit in het proces. Om te dealen met deze verslaving. Wijzer, misschien meer 'gecommit', voorbereid, ervaringen rijker. En hulp vragend.  Zelluf doen, niet alleen.  Allemaal helpende acties om een volgende stap te zetten.

Het is echt 'de moeite waard' om door te gaan, in het stop proces.  Jij kunt dit ook. Net als ik, en al die anderen die al langere tijd droogstaan.  En ja, dat is niet altijd makkelijk.  Zeker in het begin niet. Maar dat wordt het wel.  Kijk niet op tegen langgestopten als beter, sterker etc. We zijn 'hetzelfde'. Zie het als 'inspiratie', bemoedigend. 

 

Ik moedig je aan, ja, moed dat vraagt het. Ik wens je moed. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...