Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 mei 2022


Aanbevolen berichten

Okay, ik begrijp gewoon echt niet waarom iemand een ander een teringtrut mag noemen en daar niet alleen door niemand echt op aan wordt gesproken, maar zelfs van alle kanten knuffels en liefde en begrip krijgt, omdat ie het zo moeilijk heeft. En ja, nu gaat het om Jopie en Reacher, maar het is best vaak hier dat degene die uithaalt al het begrip van de wereld krijgt. Kaarsje knuffel klaar. 

En omdat ik hier nu de hele dag over na heb gedacht, wil ik het ook schrijven. Ja, mensen hebben het soms/vaak moeilijk. Ja, afreageren is menselijk. Maar om dan alles goed te keuren? 

Ik vind het surrealistisch om telkens weer te zien hoe (om het zware woord te gebruiken) daders hier zo vaak als slachtoffer worden behandeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees wat je zegt en snap je. Jij bent toch ook goed aan de drank geweest? Dingen gebeuren, elkaar de maat nemen is het laatste wat moet denk ik. 
Gaat ook op voor Jopie, was ‘n achterlijk pijnpunt wat ze meende aan te treffen. Of aantrof. 
Reacher reageerde prima, no worries here. 
Soms loopt het gewoon over je hoge schoenen.

Kop schudden en door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het hier niet om daders en slachtoffers. Enkel om mensen die moeilijk om kunnen gaan met verschillende gevoelens/ emotie"s..

We, als ik zo vrij mag zijn om in we- term te schrijven, we zijn niet voor niets gaan drinken/ verdoven (ooit) toch. We zijn allemaal heel gevoelig voor emotie"s. @Quinn

Dat is wat ik denk.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een knuffel krijgen op zo'n moment is misschien nog wel pijnlijker dan terecht gewezen te worden. Wanneer je terecht gewezen wordt kan je de discussie nog wel aangaan en je frustratie kwijt maar bij een knuffel neemt eigenlijk niemand de pijnlijk bedoelde woorden meer serieus.

Maar misschien is dit wel mijn eigen beleving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker

7 minuten geleden zei Remi1:

Volgens mij gaat het hier niet om daders en slachtoffers. Enkel om mensen die moeilijk om kunnen gaan met verschillende gevoelens/ emotie"s..

We, als ik zo vrij mag zijn om in we- term te schrijven, we zijn niet voor niets gaan drinken/ verdoven (ooit) toch. We zijn allemaal heel gevoelig voor emotie"s. @Quinn

Dat is wat ik denk.


Heeft idd niets met dader slachtoffer te maken. Maar gooi ‘t eruit, zonder drank. Maakt het alleen maar duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind wat @Fruitvlieghierboven zegt toch wel een ding hoor. Want zo ervaar ik het ook.
Soms heb ik liever wat tegengas dan een aai ook al heb ik het lastig. Zeg maar gerust "En nou niet verder zeveren, we snappen je verhaal en nu kop ervoor!".
Dat mis ik eerlijk gezegd hier ook weleens..hoe lief bedoeld ook.

Want soms is de situatie zoals die is. Daarmee om leren gaan, liefst zonder de booze. Dan moet er gewerkt worden en niet in hartjes en knuffels en zelfmedelijden verdwijnen juist.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag precies een week geleden heb ik rustmomenten ingebouwd voor ons, dat heeft gewerkt. Van voor, tijdens- en na de operatie in het ziekenhuis idem. Gister ook want gister thuis gekomen, Vandaag was het aanloop van naasten, kijken hoe het gaat en ik snap dat wel maar van ons hoeft dat nog niet, Het is teveel van goede..we zijn zo verschrikkelijk moe nu..hij herstellende en ik vooral in de rebound.

Maar ook hier weer eigenlijk hetzelfde; Het is lief bedoeld maar of het ook goed is??

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Pinkman:

Goedemorgen, bijna weekend en ik heb er zin in. De wekker mag wat later dan door de week. Wel merk ik dat ik mezelf verwaarloos wanneer het om nachtrust gaat. Gemiddeld slaap ik maar 5 uur per nacht en dat puur omdat ik nog geen zin (wel moe) heb om naar bed te gaan en ben me bewust wat te weinig slaap met mij doet, maar ik ben er nog niet serieus mee bezig terwijl werk, opleiding, vrijetijd en bijvoorbeeld eten wel in balans zijn.

Er is hier nog wat te halen voor mij.

En dan de balans houden in het balans houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei fleurtje:

Ik moet de laatste tijd veel aan Mupke denken. Aardig lief mens. Uren mee geleuterd hier. Daarna elk onze weg, af en toe nog maar hier maar nog steeds de connectie op andere platformen. En plots..weg.

Niet plots plots maar toch. Het blijft vreemd en beangstigend 

 

En nu ben jij een soort van mijn Mupke geworden. Ik heb veel teruggelezen op de dagdraden. Jij, Mupke en Witte. Ik kreeg er haast heimwee van. En ik was er niet eens bij. 
Jullie waren een leuk stel. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dag is om, ik hoop vannacht wat beter te slapen dan afgelopen nacht.
Lastige situatie op mijn werk wat in mijn hoofd blijft spoken. Kan het tegenwoordig redelijk goed van mij afzetten maar dit keer niet. Dus piekeren, hele scenario’s aan het bouwen in mijn hoofd. nergens goed voor maar lastig te stoppen met momenteel een brein als een flipperkast. 
Maar goed, morgen weer een dag, welterusten  allemaal !


 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Maverick:

De dag is om, ik hoop vannacht wat beter te slapen dan afgelopen nacht.
Lastige situatie op mijn werk wat in mijn hoofd blijft spoken. Kan het tegenwoordig redelijk goed van mij afzetten maar dit keer niet. Dus piekeren, hele scenario’s aan het bouwen in mijn hoofd. nergens goed voor maar lastig te stoppen met momenteel een brein als een flipperkast. 
Maar goed, morgen weer een dag, welterusten  allemaal !

 

Nog even tijd investeren in het opschrijven van die scenario’s en dan je computer of je notitieblok met een klap sluiten. Daarna iedere keer als je toch gaat piekeren tegen jezelf zeggen: ‘stop Maverick’. 
Dat helpt echt, dat noemen van je naam. 
 

Ik doe het ook, en het werkt echt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...