Spring naar bijdragen

Droge februari: niet iedereen op pagina 1

Tatum

Aanbevolen berichten

• Tatum changed the title to Droge februari: niet iedereen op pagina 1
12 minuten geleden zei Donder:

Doe dat dan ook!!! Het lijkt wel of je, sinds je openbaring van je verleden, overal dwangmatig op moet reageren.

Neem je rust!

waar bemoei jij je mee, houd toch eens op 

mijn openbaring, waar slaat dat op, ik ga vanaf nu dus elke dag hier schrijven, alleen al om jou te laten zien dat ik me door jou niets laat vertellen. 

Werk eens aan jezelf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heeft mij nu al twee keer naar beneden doen donderen, doen zwichten voor de drank, na resp net geen 1 jaar en na 8 maanden? Ik schreef al eerder dat ik een pleaser ben, wil het graag anderen naar de zin maken. Altijd bang (en waarom in vredesnaam?) niet aardig gevonden te worden. Alles moet beter, ik moet beter, het kan ook altijd beter. Zo is het eigenlijk altijd gegaan. Nee zeggen staat niet in mijn woordenboek en op de momenten dat ik dat noodgedwongen wel doe, kleed ik het met zoveel uitleg en aarzeling in, dat de ander toch wel weer een aanknopingspunt vindt om mij op andere gedachten te brengen. Hulp inroepen voor het zorgen voor mijn moeder was voor mij een grote stap waar ik erg onzeker onder ben. Doe ik het wel goed, moet ik dit niet zelf kunnen, wat zal mijn moeder/mijn omgeving hier van vinden. Stel dat de zorgtaak niet lang meer duurt, doe ik er dan goed aan? Veroorzaak ik dan niet onnodig extra leed? Ik heb de neiging om alle zaken die in de knel komen omdat ik zo moe ben, te overcompenseren. Denk aan werk, huishouden, administratie en natuurlijk zorg. Met als gevolg dat het één is bijgespijkerd, maar de rest weer verwaarloosd is. Zo blijft het een perpetuum mobile, waar ik iedere keer op een lager energieniveau aan deelneem. Dat levert weer gepieker op, vooral in de nacht en bij het opstapelen van de zorgen, nu vooral om mijn moeder, viel het mij extra zwaar dat juist zij, geen begrip toonde, mij niet aardig vond. Onzin natuurlijk. Het was haar angst voor een nieuwe situatie en  omdat de gezondheidsproblemen nu wel heel fors zijn. Zij voelde haar kwetsbaarheid en vergankelijkheid heel sterk. Nu lukt mij dat wel te relativeren, ook oog voor haar kant te hebben. Ze zegt er niet veel over, maar af en toe laat zij wat los. Ik was zo bang niet aardig gevonden te worden, dat ik iets fouts deed, dat de eerste afwijzing mij zo raakte en in paniek bracht dat alles voor mijn gevoel in elkaar stortte en ik alleen maar kon denken ‘ laat mij even vergeten, even niet meer voelen’ . Nu is mijn eerste missie: gaan oefenen nee te zeggen, eerst in kleine situaties. En niet na te streven door iedereen aardig gevonden te worden ( ik vind ook niet iedereen aardig). En ook de zorgtaak binnen enige grenzen te houden. 

Een hoop missies, geen voornemens- die kun je laten vallen-  en ik ga ze halen ook. Simpelweg omdat ik anders niet rechtop blijf staan, maar ook omdat ik het verdien. Zo: ik heb gezegd (en geleerd)!
bewerkt door Maja
Twee woorden aangevuld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja dank je wel voor het delen. Je bent een lieverd, een de schat van een vrouw. :lips:

Plan ook elke dag voor jezelf me-time. Een (paar) uur waarin jij mag doen waar jij op dat ogenblik behoefte aan hebt. Jij bent het waard en verdiend het zeker. 

En met zo'n druk schema heb je dat zeker hard nodig. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja vlieg opnieuw  de weg in , je doet het goed , ik vind jou een sterke vrouw iemand die weet wat ze doet en er onverwaardelijk is voor haar moeder. 

Als mantelzorger zal je soms besluiten moeten nemen ook uit oogpunt voor jezelf,  anders blijf je niet overeind.

Je doet het goed .. knuffel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

@Majazou het misschien verstandig zijn om met de zorgverzekeraar te gaan praten over mogelijke zorg voor je moeder om jou te ontlasten?

Zij hebben er niets aan als jij een burn out krijgt. Het gaat ook om jouw gezondheid. 

Inzake corona zul je jouw moeder toch moeten gaan overtuigen dat het ergste voorbij is en hulpverlening net zoveel moeite doet als jij om corona-vrij te blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...