Spring naar bijdragen

Het lukt me wel


Jessje

Aanbevolen berichten

zorg dat je niets in huis hebt Jessje, dat is regel 1 als je echt stoppen wilt,
en als er voor huisgenoten drank moet zijn, dan onbereikbaar voor jou.
Heb je zelf nog gehaald, dan daar hindernissen in opbouwen; iets wat past bij jou.
plan A, plan B, jouw verantwoordelijkheid. Elke "reden" is een excuus nu.
En verder; we leren met vallen en opstaan. gebruik je schuldgevoelens goed, dan hoef je niet meer te vallen
ze houden je alert moet je maar denken. go girl!
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees je en vind je zeker geen zwakkeling maar erg dapper dat je het niet opgeeft. Inderdaad goed om die trigger momenten te herkennen en voor te zijn. Misschien een idee om het eens met een professioneel te bespreken, je huisarts of iemand van verslavingszorg? Je hoeft het niet helemaal in je eentje te doen.:rose:

bewerkt door Pete
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jessje

Misschien kun je jouw focus verschuiven van een paar dagen fout, naar een aantal dagen gestopt te zijn?
Dat is al heel wat, is niet zwak, maar sterk. Zo kun je er ook naar kijken.

Verder kun je i.p.v. een week met een week eraan plakken jouw focus ook verleggen naar: vandaag drink ik niet.
Dan kan het ook maar 1 dag misgaan en niet een paar dagen.

Verder hoef jij je nooit schuldig te voelen als je een uitglijder hebt gehad.
Schuldgevoel kan ook een reden zijn om dat gevoel weer weg te drinken.

Het lijkt mij goed om je te focussen op de avonduren?
Wat gaat er dan wel goed?
En hoe kun je dat uitbreiden?

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet drinken is iets waarin je je kunt bekwamen.  Als je het zo ziet, als een leertraject, dan hoort falen er bij, of kan erbij horen.  Het stoppen met drinken is misschien het probleem niet, maar het onvermogen in het omgaan met de gedachten en gevoelens die je hebt als je niet drinkt wel.     De gewoonte om deze af te dekken ben je niet zomaar kwijt, die hebben we vaak al een leven lang.  Dan kun je of een andere gewoonte zoeken, óf stoppen met afdekken.  Of allebei.  Zeker als er teveel op je af komt, is afleiding welkom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou bij mij zou juist het hele probleem en de ergernis zijn dat ik alcohol ga kopen. Dat het daarna op gaat, is alleen maar logisch. Alcohol in huis = opdrinken.

Ik heb geen alcohol in huis want kan er niet vanaf blijven. Dat heb ik wel gemerkt in het zomerhuisje waar ik alleen aan kwam twee weken geleden, en een klein flesje wijn op de tafel mij verwelkomde. 

Maar misschien werkt die logica van niet in huis halen bij een ander wel. Hoe gaat dat bij jou Jessje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, moeten. Je moet niet dit en je moet niet dat. Dat las ik ook terug in het bericht waarvan je inmiddels een deel weg hebt gehaald. 

Je weet nu wat je niet wilt. Misschien eens bedenken wat je dan wel wilt. Wat je nu anders gaat doen en graag zou willen. Dat werkt soms wat beter dan jezelf van alles verbieden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Jessje, je klinkt voor mij wel positief.
In iedere nieuwe job moet je je inwerken, ervaring of niet.
Dat kost een aantal weken.

Dit forum is meer dan de dagdraad waar een aantal mensen soms oeverloos door blijft schrijven over iets waar ik zelf in ieder geval niets mee kan. Gewoon door scrollen.
Zelf beperk ik mij vaak tot mijn eigen draadje.
Of reageer op andere draadjes waar ik zelf voor kies.

Zo zijn er wel meer mensen hier, meer dan je misschien denkt.
Jij bent niet de enige die geen zin heeft in sommige discussies.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...