Spring naar bijdragen

Toos hier

Toos

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Toos.

Ik lees al een poos mee en zal me eindelijk maar eens voorstellen. Het bekende verhaal denk ik. Wijn is mijn vriendin, maar weet dat het een heks is, verkleed als engel. Zij biedt mij ontspanning en warmte. Dat is maar tijdelijk, ook dat heb ik ondervonden. Want uiteindelijk word je op jezelf terug geworpen. En moet je het zelf doen. Ook ik heb mijn portie in het leven gehad. Net zoal de meesten hier. 

Ik heb al best een weg afgelegd, mede door hier te lezen. Sta ook al een poosje "droog". Maar het blijft trekken. En het blijft vechten. Dat zal niet snel anders worden, vandaar ook nu mijn deelname hier. Ik WIL niet terug naar wie ik ooit was. Misschien dat ik een beetje steunend kan zijn hier....of wat steun mag ontvangen als ik vast dreig te lopen...

Nou ja.....tot zover dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Toos ik las je op de dagdraad van gisteren en fijn dat je je ook voorstelt. Hoe lang sta je nu droog? Als je een wat langer traject wil kan je ook de maanddraad en jaardraad overwegen. Voor mij was wijn ook een vriendin tot ik er achter kwam dat ze me steeds knock-out sloeg. Ben er maar mee gestopt.

Succes en veel plezier hier

hartelijke groet

Artemis . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel allemaal voor het warme welkom @Bob, @Artemis, @Cleo66en @Yana. Het gaat nog met horten en stoten, maar de gewoonte om iedere dag naar de fles te grijpen is er niet meer. En dat vind ik toch al heel wat. Het staat me ook tegen, het is zo zonde van de tijd. Want je doet gewoon niks meer, er komt nergens iets van terecht. Nergens zin in dan bankhangen. Als ik niet drink ben ik zoveel actiever! Ik dronk ook best veel, en elke dag. Nu gaan er weken voorbij dat ik geen druppel drink. Soms moeiteloos, maar ook vaak dat ik enorm veel zin heb in een glas rood en niet voorbij het wijnschap kom zonder een fles in mijn winkelwagen te zetten. En als die eenmaal in huis is moet ie leeg ook. Affijn, jullie kennen het wel.... Daar wil ik dus ook vanaf en dat lukt steeds beter. Als ik maar alert blijf. En die drive hoop ik hier te vinden. 

Eerst de dagdraad maar, dat is al een goed begin denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo @Toos zo heb ik het ook gedaan, eerst meelezen, en dan hier met de billen bloot.

het bleek een hele opluchting eens op te schrijven wat ik allemaal overhoop haalde met alcohol en te erkennen, dat ik de controle kwijt was.

welkom,  schrijf en blijf zo lang als je het nodig hebt.

naar mate je langer (helemaal)  gestopt bent, wordt het makkelijker,  zoals je weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...