Spring naar bijdragen

Help…


Dandelion

Aanbevolen berichten

Ik kan niet meer… Eigenlijk is dat alles wat ik te zeggen heb… zelfmedelijden? Hmm, vooral HELP! Ik zuip me nog te pletter! Dit weekend weer eens dronken in de auto gestapt, geen idee waarom.

Ik weet al heel lang dat ik op moet houden met drinken, en soms lukt het een paar dagen, voel ik me fantastisch en is er weer reden voor een borrel. Nu is het echter klaar! Ik wil vooruit en vooral een leuk leven creëren, bewust zijn, voelen, genieten.

in het verleden merkte ik dat ik behoefte had aan een stukje externe controle als ik weer eens ging stoppen. Was er van overtuigd dat ik het alleen kon, wilde het alleen kunnen, en zoop gewoon door. Ik hoop dat dit forum me helpt om mezelf dit keer niet voor de gek te houden. Ik merk nu al de gedachten ‘je hoeft toch niet helemaal te stoppen’? NEE! Ik wil iig DRIE maanden helemaal geen alcohol! Ik wil weer gezond worden, lichamelijk en geestelijk…

Ik heb gisteren 8/8 niet gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Dandelion. Goed dat je hier komt schrijven. Lees ook wat anderen hier schrijven want er valt veel van te leren, onder andere in kernachtige uitspraken als "Je moet het zelf doen maar je hoeft het niet alleen te doen." Drie maanden is een mooie start, dat zet echt zoden aan de dijk maar het is nog te overzien. En ga jezelf niet zielig voelen want dat maakt de trek alleen maar sterker. Wees er trots op dat je het zonder kan en geniet daarvan. Dan is het veel leuker ook nog. Maar als je toch zo'n trekmoment hebt, weet dan dat het meestal niet eens zo lang duurt, een kwartier tot 20 minuten maar, dus je kunt het ook gewoon uitzitten en het helpt ook als je even iets anders gaat doen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-8-2021 om 14:25 zei Lonster:

Bij je komen wonen, ja gezellig.

Gisteren niet gedronken schrijf je, vandaag dus dag 2. Op naar een leuk leven. 

Wat doe je om de moeilijke momenten door te komen?

Op naar een leuk leven, oh daar heb ik zo een zin in!!!  Daar denk ik aan tijdens de moeilijke momenten.  Nu bijvoorbeeld...  Wat zitten er toch veel uren in een dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Cleo66:

Welkom Dandellion.  3 maanden dat is een goed streven . Eerst geruime tijd stoppen met die rotzooi  , dan kun je helder denken .  Blijf hier actief mee lezen en schrijven.  Kom in onze virtuele huiskamer op de ditjes datjes dagdraad,  wanneer je het moeilijk hebt , daar is vaak wel iemand aanwezig en heb je sneller reactie 

Succes met je goede voornemen . Morgen dag 3 

Daar ga ik zo eens kijken Cleo, dank je wel, want op dit moment valt het niet mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Dandelion:

Op naar een leuk leven, oh daar heb ik zo een zin in!!!  Daar denk ik aan tijdens de moeilijke momenten.  Nu bijvoorbeeld...  Wat zitten er toch veel uren in een dag!!!

Toen ik vorig jaar voor weer aantal maanden gestopt was dacht ik ook: wat zitten er veel uren in een dag.
Daarvoor (en helaas daarna) was een week voor ik het wist weer om.

Op een nuchtere dag kun je heel veel leuke dingen doen.
En ook wat minder leuke dingen als stofzuigen, keukenvloer dweilen, gasfornuis schoonmaken, et cetera...
Eigenlijk zijn dat ook best leuke dingen, omdat je daarna een goed en schoon gevoel krijgt.
Een week zonder alcohol duurt dan ook veel langer, om gewoon te kunnen genieten van wat dan ook.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer  er op uit te gaan , een mooie fietstocht  maken , een wandeling. 

Je auto poetsen als je die hebt,  een hobbie zoeken  , of als je geen werk hebt iets vrijwilligerswerk  gaan zoeken in verpleeghuizen zitten ze te springen hierom.

 

 

Boodschappen  doen en iets extra  lekker gaan koken,   je keuken soppen. 

En als je echt trek hebt,  dan was mijn grootse  afleiding een heerlijke douche nemen daar knapte ik al van op.

 

AA meetings gaan volgen bv bij je in de buurt of log online in de avond in ben je zo 2 uur verder .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Lieke7777:

En als je echt trek hebt,  dan was mijn grootse  afleiding een heerlijke douche nemen daar knapte ik al van op.

De leukste tip die ik hier ooit op dit forum gelezen heb is dat als je gestopt bent en trek krijgt:
Ga met kleren en schoenen aan onder de douche staan, net zolang tot de trek weer over is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...